Samen met enkele bekenden die al kinderen hebben, ben ik gekomen tot de "maagzuur theorie" Bij alle mensen met wie ik dit besproken heb klopt het tot nu toe, en dat vraagt natuurlijk naar een zp-onderzoekje De theorie is dat bij de zwangerschap van een jongetje de mama veel last heeft van maagzuur, bij de zwangerschap van een meisje niet of nauwelijks. Ook bij bekenden van mij die meerdere kinderen hebben (jongens en meiden) klopt het dat zij bij de ene zwangerschap wel en de andere geen last hadden van maagzuur... Hoe zit dit bij jullie..?
meisje , enorm veel last van maagzuur vanaf 18 weken jongen , evenveel last van maagzuur alleen pas aan 24 weken begonnen maar heu hier een teorie van een aantal gyns , als je veel last hebt van maagzuur heeft je kindje (redelijk veel) haar op zijn/haar hoofdje bij de geboorte
Wij krijgen ook een jongetje en ik heb bij vlagen last van maagzuur. Ik heb eens bij m´n moeder geinformeerd. Bij mij had ze geen last van maagzuur, bij m´n broer de laatste twee maanden heel veel. Volgens haar kwam dat vooral omdat hij erg hoog lag en ik niet. Voor ons is het de eerste dus ik kan zelf niet vergelijken.
Dochter: nergens last van. Nu 23 weken zwanger van 2 jongens: nergens last van. Het enige verschil wat ik tot nu toe heb opgemerkt is dat ik bij dochter mijn haar snel vet was, nu is het juist vrij droog.
Als dat zo is, ben ik blij dat ik geen jongens heb! Pffff.... ik heb er dus tot 3 keer toe veel last van gehad.
Ik heb nooit last van maagzuur gehad, en heb een jongen en een meisje gekregen. De 'haartheorie' klopte hier ook niet; beide kinderen hadden behoorlijk lang heel donker haar. Bij dochterlief was het zelfs heel goed te zien op de pretecho bij 30 weken.
Ik heb ook veel last van maagzuur en krijg een meid. Bij ons op de echo was wel meerdere malen te zien dat ze veel haartjes heeft!
Ik heb bij vlagen last van maagzuur. Vooral s avonds als ik op bed lig. Ik ben zwanger van een jongentje.
nou de teorie over het haar is dan ook meer bedoeld voor vrouzen die er wel last van hebben haha , je hebt altijd vrouwen die nergens last van hebben toch
Eh... Erg veel last gehad bij mijn dochter - die zelfs nu maar weinig haar heeft (maar het komt..., lief blond pluizebolletje ). En nu nog erger. Leve de Rennie en de Antagel Weer een meisje . Op de 3D echo is denk ik geen haar zichtbaar he? Waar blijven die knullen met dikke bossen haar?
Je hebt gelijk. Dat maagzuur zou betekenen dat je een kindje met veel haar krijgt, betekent niet dat iemand zonder last van maagzuur er een kale knikker uit gaat persen. Ter compensatie had ik het wel gigantisch benauwd, dus so much voor vrouwen die nergens last van hebben
Bij de eerste had ik ontzettend veel last van maagzuur, de hele zwangerschap door: een meisje! Tot nu toe nog nergens last van... maar ach... we hebben nog even Edit: ze had ook nog een prachtig bos donker haar, dus die theorie klopt dan weer wel