De laatste loodjes tot de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Madeliefje1987, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Wie zit er nog meer op het wachtbankje van de bevalling die elk moment kan beginnen? Ik ben nu 38 weken en 4 dagen zwanger van de derde en mn geduld is ver te zoeken:D Wil zo graag mn kleintje vast houden!!
    Ook deze zwangerschap geen last van harde buiken of voorweeen. Ik ken het geen eens:) Ben benieuwd hoe jullie laatste loodjes zijn! Vorige zwangerschappen begon de bevalling op 40+5 dgn en 40+2 dgn. Dus die 40 weken gaan wel halen:)

2. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Er is al een topic voor november mama's :)
    Wel erg druk kan het zelfs ook soms niet volgen
    Maar ik ben dus ook bijna net zo ver als jou ;)
    Mijn dochtertje is na 4 dagen inleiden met een spoedkeizersnede geboren bij 41 weken dus nu zou ik ook een keizersnede krijgen.
    Ik heb dus wel veel voorweeen en harde buiken wat ik dus niet ken van bij mijn dochtertje.
    Ze zeggen dat het meestal wel als je de 1e overtijd gaat de 2e of 3e ook altijd overtijd gaat.
    Maar je weet maar nooit :)

3. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Hier vandaag de 39 weken gehaald. Kan ook niet wachten tot onze dochter geboren gaat worden. Het is de eerste dus ook nog eens spannend! Van de week zei de VK dat ze nog niet is ingedaald dus vraag me af of het niet nog paar weekjes gaat duren.. Heb sinds vanmorgen wel wat lichte krampjes, maar dat hoeft natuurlijk niks te betekenen

4. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @lilmomo Krijg je volgende week een keizersnede dan?

@Gewoonsamen Indalen kan nog tijdens bevalling zelf, maar als je kindje klaar is in je buik, dan maakt het gewoon het stofje aan wat zrogt dat je gaat bevallen..of het nu ingedaald is of niet. Wel kan de bevalling langer duren omdat het nu niet met het hoofdje tegen je baarmoedermond aan duwt. (had mn buurvrouw bij de derde ook) Maar dat hoeft natuurlijk niet en het kan elk moment in gaan dalen!:)

5. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ow dat maakt niet zoveel uit hoor....je moet alleen als je vliezen breken niet door blijven lopen maar gaan liggen ivm dat je kindje nog niet is ingedaald
    Lichte krampjes kan je idd wel hebben omdat ze nu aan het indalen is

6. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ja ik krijg een keizersnede voor 39 weken ;)

7. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Heb hier nu wel last van mn darmen...mn jongste dochter had een middag/avond verhoging en buikpijn door dr darmen. Dus ik pik nog even een graantje ervan mee;)

8. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Spannend hoor!! Dan is het echt aftellen voor je en weet je de datum al;) Zie je er tegenop? of juist niet omdat het nu geen spoedkeizersnede is? Ga je voor een natuurlijke keizersnede?

9. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik zie er als een blok tegen op.....vooral het herstel en het weinig begrip dat je van mensen krijg.....och een makkie je krijg een keizersnede dat is een veel gezegde hier in mijn omgeving
    Maar gelukkig is man lief 3 weken thuis :)
    En neem ik volledige kraamzorg anders zou ik niet weten hoe ik me moet redden

10. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik zie er als een blok tegen op.....vooral het herstel en het weinig begrip dat je van mensen krijg.....och een makkie je krijg een keizersnede dat is een veel gezegde hier in mijn omgeving
    Maar gelukkig is man lief 3 weken thuis :)
    En neem ik volledige kraamzorg anders zou ik niet weten hoe ik me moet redden

De keizersnede zelf weet ik de datum al maar houden we voor ons zelf :) en het wordt een gentle sectio....vorige keer was spoed gelijk dochter bij me weg en ik vond het een regelrechte hell

11. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Nou, ik heb juist diep respect voor vrouwen die keizersnede krijgen!! Ik heb zelf galblaasoperatie gehad en dat vond ik al pijnlijk...laat staan een diepe keizersnede wond! Tijdens deze zwangerschap was er een tijdje sprake van een keizersnede ivm laagliggende placenta. Maar nu ligt de placenta hoog genoeg om gewoon te mogen bevallen.

Dus ik praat er zeker niet makkelijk over! En herstel is idd niet niks. (zag het bij mn schoonzus) Fijn dat je man 3 weken thuis is!! Ik zal aan je denken als het zover is!! Maar met veel rust, kom je al een heel eind. En ik duim voor je dat het herstel voorspoedig mag verlopen!:)

12. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Fijn dat je nu gentle sectio kan krijgen...kan je je kind lekker bij je houden!! Waarom krijg je nu weer een keizersnede? (je hoeft niet te antwoorden hoor..)

13. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik krijg nu een ks om hoe de vorige keer is verlopen....kans op herhaling is 50/60% en ik mag sowieso niet ingeleid worden ivm voorgaand een keizersnede te hebben gehad

14. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Succes met de laatste daagjes aftellen! Spannend hoor!:)

15. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ja jij ook :)
    Tis altijd spannend en afwachten :)

16. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Hier ook de laatste lootjes. Ben 13-11 uitgerekend. Vind de lichamelijke ongemakken best dragelijk. Alleen het niet weten wanneer het zover gaat zijn en hoe het gaat zijn vind ik erg lastig. Begin best onzeker te worden....

17. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Lilmomo: jeetje ik dat mensen daar zo makkelijk over doen. Pfff respect hoor, ik zou het doodeng vinden. Zet m op!

Hier ook de laatste loodjes, woensdag 05 11 2014 uitgerekend.
    Gister gestript, maar geen resultaat.
    Zonet 2 x erg veel slijm met bruin verloren, neem aan de slijmprop.
    Wachten maar weer

Eerste ben ik met 40 weken gestript en is ze de volgende dag geboren.

Rietje: apart gevoel het dat je die controle niet hebt over wanneer het nou werkelijk gaat gebeuren.

De rest succes met de laatste loodjes

18. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook de laatste loodjes... Ben uitgerekend 14 nov maar heb geen flauw idee wanneer ik zou bevallen...

Woensdag controle gehad en baby is nog niet ingedaald en geen ontsluiting, zal nog niet voor direct zijn dan denk ik..

Heb wel enorm veel harde buiken...

Is een eerste kindje dus is ook nog allemaal nieuw voor ons!

19. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Heb je zelf gevraagd om de ontsluiting te controleren of is het normaal standaart om het te controleren?

20. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hier controleren ze geen ontsluiting. Doen ze pas met 41 weken als ze gaan strippen. Maar dat termijn heb ik nog niet eerder gehaald.

Spannend he als je niet weet wanneer het gaat gebeuren. Gisteravond had ik meer last van mn bekken en voelde af en toe wel opbouwende spanning in mn buik. Hoopte dat het zover zou zijn, maar helaas...

@horselover Je bent al bijna op je uitgerekende datum. Dan begint het nog spannender te worden elke dag! Duim voor je dat het gauw gaat beginnen!

Deel Deze Pagina