De laatste 100 dagen van de zwangerschap! - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poolvos, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hahaha, ja dan kun je net zo goed een hap suiker nemen :p

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Goeiemorgen!
    @Poolvos, hoe was je eerste nacht met je zoon?

Het was hier een prutnacht. We sliepen heel laat omdat ik al laat thuis was en toen bleek de nieuwe douche het te doen, zonder boiler dus onbeperkt warm water (waren we niet gewend :roflmao:) dus die heb ik maar 'even getest. Daarna lag de jongste de hele nacht te woelen en draaien in zijn bed. Dat bed kraakt verschrikkelijk, hij ligt op onze kamer dus ik werd er steeds wakker van. Over een week of 2 hebben we hopelijk het rijk weer voor onszelf :thumup: En daarna muggen :mad:
    Nouja, vandaag een dagje met de jongste, die is vrij op vrijdag, mijn moeder komt begangen en ik ga eens flink opruimen in huis.

Fijne dag!

Marsepein, Poolvos en Magnolia29 vinden dit leuk.
  3. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.989
    113
    Goedemorgen :roflmao:

hier een leuk dagje. Mijn moeder komt helpen in huis. Gaan de keuken uitgebreid soppen.
    Gisteren heeft mijn vriend het bed creatief op de 75 cm hoogte gekregen. Ons bed kon niet op klossen of bierkratjes. Nu heeft hij een heel frame gemaakt. Wist vannacht even niet hoe ik het bed moest inkomen. :roflmao:
    @Poolvos hoe is jullie nacht geweest ?

Marsepein, Boordevol, Poolvos en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier weer een oké nacht. Ben echt heel blij met de tip van het hoog liggen. Word zoveel minder gaar wakker dan voorheen. :thumup:

Vandaag is het hier schoonmaakdag. Ben vanaf half 8 al lekker bezig. Door de nesteldrang merk ik wel dat het wat langzamer gaat haha. Bedenk dan ineens dat ik een kast MOET uitzoeken ondertussen. Terwijl ik bijvoorbeeld de was aan het opvouwen ben. Ach, heb nog de hele dag. :roflmao:

Marsepein, RachelleNM, wolkje1994 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Oh ik heb gewoon tegen kraamzorg gezegd dat ik het bed niet op klossen doe. Dit was prima als mijn man dan of iemand anders het bed zou verschonen zodat de kraamverzorgster dit niet doet. Dit was prima. Dus je kunt altijd overleggen met het bureau. Ik vond het zonde om voor een week zo moeilijk te doen. Mijn man verschoonde gewoon het bed en de tweede kraamverzorgster die ik kreeg vond het zelf geen probleem dat te doen al stond het bed niet op klossen.

Marsepein en Poolvos vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Precies dit al had ik een kraamverzorgster die er geen punt van maakte en ons bed gewoon verschoonde! Ik ga me echt niet in allerlei bochten wringen om onze zware boxspring op klossen te zetten!

Poolvos vindt dit leuk.
  7. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.989
    113
    @Boordevol bij ons wilde ze dit niet. Ivm de onderzoeken ofzo. Mochten ook een matras in huis hebben die we dan even op het bed konden neerleggen tijdens een onderzoek. Maar wij wonen best klein, geen idee waar dat extra matras heen moet :roflmao:

8. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.989
    113
    En mijn vriend is erg handig. Hebben een loods met veel hout. Hij had dus binnen no time een mooi frame :roflmao:

Poolvos vindt dit leuk.
  9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    HAha dat geloof ik meteen! Is ook niet erg maar zoals @Nina Sanders zegt, het is soms echt teveel moeite als je een zwaar bed hebt en dan hoef je je echt niet in allerlei bochten te wringen. Gewoon netjes aangeven/mailen en bevestigen dat je verder alle medewerking zult verlenen.

De onderzoeken die ze doet zijn trouwens de plek/stand van je baarmoeder meten en je hechtingen bekijken of het goed geneest. Je pols meten en je temperatuur (dat laatste kun je zelf doen). Alles bij elkaar vijf minuten. Dat kunnen ze wel doen.

10. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Goede morgen.

Niet veel op dr planning vandaag.
    Was opvouwen en wegdoen. En boodschappen opruimen die straks bezorgd worden. Misschien toch nog maar met een doek door het huis. Logt aan mn energie niveau en of de spieren in mijn dijbenen meewerken. Loop al dagen met mega spierpijn rond. Heel fijn.
    Maar nog maar een paar daagjes. Yeeyyyy

Boordevol, Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier een beetje een mwehhhh dagje. Er is niet echt iets aan de hand maar gewoon, ik weet niet.
    Gelukkig helpt dit! :roflmao: Vestje en blouse besteld, iets wat ik na de bevalling gezien het model heerlijk aan kan!
    Screenshot_20190927-073220_Chrome.jpg

Bijgevoegde bestanden:

Marsepein, Poolvos en jvsd92 vinden dit leuk.
  12. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ohh wat een heerlijke kleur van dat vest!! Ik wil m ook :D

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    14,95 online H&M :o:

Marsepein en Poolvos vinden dit leuk.
  14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hier was ik na de bevalling in shock. Ik had een mega dikke buik nog. Zoals mijn zoontje het zo lief zei: je lijkt wel 20 weken zwanger :eek:. Nu twee weken verder en het is zeker gehalveerd. Buikje is nog niet weg maar wel echt al minder. Was zoooo bang dat het zo zou blijven o_O. Bij de eerste twee bevallingen was mijn buik nl zo goed als weg (niet denken in een 6-pack maar gewoon een normaal buikje).

Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Blegh, hier weer een rot nacht, maar het einde is nu echt in zicht. Kreeg vanochtend vroeg de brief van het ziekenhuis en ik moet me volgende week ergens om 07:00 uur al melden. Hoop dat dat ook betekent dat ik als eerste aan de beurt ben :)

Leuk setje @Nina Sanders!

Hier is t bed ook niet op klossen. Volgens mij is ie al meer dan 70 cm.

ButterflyPassion, Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.
  16. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hier een prima nacht gehad! R heeft goed gedronken en tussendoor heerlijk geslapen. Oh en al 4x gepoept :o:
    Nu ligt hij ook lekker op m’n arm te tukken. L komt ieder moment met opa en oma hier aan. Zin in!!

Ik heb weinig pijn. Alleen de eerste keer opstaan was een beetje drama - alsof alle buikspieren nog in de knoop zaten :roflmao: werd er ook weer even naar van; die bloeddruk van mij is ook nog niet top.
    Maar net alweer gewandeld van mn kamer naar t ontbijt en terug, dus intussen gaat t prima :thumup:

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik had na de bevalling van O ook nog een buikje. En die was echt niet charmant (lees: blubber, striae, kleine wondjes omdat ik s nachts mijn huid kapot krabde vanwege de spanning op mijn huid de laatste dagen van de zwangerschap.. En wat dacht je van de enorme diastase die nooit meer is weggegaan...). Maar gelukkig verschoven mijn organen redelijk snel weer naar de plek en ik denk dat het na een week of 2 echt wel stukken beter was! Ook niet gek natuurlijk, je buik is 9 maanden lang aan het groeien geweest..

18. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.989
    113
    inderdaad, snap het ook. Maar denk per bureau anders. Ze wilden het bij ons echt. Stonden er zelfs een soort van op. Maargoed, dat frame bovenop het maken was een kleine moeite (wij kunnen m ook niet optillen) dus ben er niet teveel bij ze op door gegaan. Misschien had ze dan wel akkoord gegeven

Boordevol vindt dit leuk.
  19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Wij zetten de boxspring ook niet op klossen. Mijn zoon heeft een extra matras in zo'n lade onder zijn bed. Dat matras kan ik er even opleggen als ze er op staan.

Ben zelf ook niet zo groot. Als ik het bed op klossen zet heb ik een opstap nodig. Dat vind ik ook niet fijn of veilig met in en uitstappen.

Boordevol en Poolvos vinden dit leuk.
  20. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Ik kreeg trouwens gisteren bij de vk tijdens de controle een cord ring ter vervanging van de navelklem in het kraampakket.

ButterflyPassion, Boordevol en Poolvos vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina