@exciting lekker dat zwemmen! Even heerlijk geen zwangerschapskilos meer voelen hihi. Wij gaan denk ik ook van de week naar het zwembad. Qua oppas, onze oppas slaapt bij ons als het goed is. Als het s nachts begint laat ik m'n ouders weten dat het begonnen is en gaan we naar het Zh. M'n zoontje blijft dan lekker slapen. @kwebbels balen van de slechte nacht. Knuffel!! @Nina Sanders probeer rustig aan te doen meid. Heel herkenbaar die harde buiken, heb ze ook constant. En ik doe al niet zoveel op zich haha, het minimum qua huishouden en koken. Maarja heb hier een drukke dreumes rondrennen natuurlijk, die houdt me bezig
@cbss hopelijk wil ze jou strippen! Hier is de wettelijke grens 42wk geloof ik, dus meestal plannen ze de inleiding in met 41+5 of zoiets zodat je voor de 42wk bevallen bent. Maar kan ook nog verschillen per zkh van wat ik begrepen heb, sommigen hanteren de 43wk grens. Misschien heeft de assistente zich vergist?
Ja ik zou het juist ideaal vinden thuis blijven en mijn zoon die slaapt. Die slaapt namelijk toch wel. En om me heen heel veel zien gebeuren lijkt mij ideaal. Mja ik weet dat ik heel erg in paniek raak rond de 7 cm dus wil ik graag pijnstilling als optie. @kwebbels fijn om dan weer eens door te slapen. Hoe meer ik doe overdag hoe beter ik slaap. En ik ga nooit voor 11 uur naar bed ivm mijn zoon. Anders in eens 6 weken thuis. Wij gingen ook altijd weg. Vind het vreselijk nu thuis blijven. @Toverbal ook wel weer aardig dat ze even komt kijken. Heb je weinig contact met je moeder dan ? Vind je dat niet vervelend geen familie om je heen? Ik zou het vreselijk vinden maar ben ook echt een familie mens. Hier even lopend naar de winkel geweest. Heb mezelf nog nooit zoveel aan gedaan volgens mij Wat een rit. Waar ik normaal 1 over doe nu 2 uur over gedaan. Maar elke x even op bankje gezeten wat eten en drinken met me zoon. En de gedachte kom er vanzelf wel
Welke nieuwe dames. @exciting , ik vind het ook geen fijn idee stel ik zou snachts bevallen en de meiden zijn er nog, laat staan dat er iemand hier in huis is. Het fijnste zou ik dan vinden als ze dan gewoon opgehaald worden, anders heb ik geen rust denk ik haha. Hier erg last van mijn bekken. Word steeds erger. Lijkt wel een waggelende pinguïn. Als ik me iets verstap oid dan kan ik wel janken, of als ik van de bank kom of in bed. Maar het lastige is, ik kan gewoon niet stil blijven zitten. Vind het fijn om nog wel iets te doen. Oh en als de kleine aan het bewegen is met zijn of haar koppie, mijn doos auww.... Vooral savonds is de kleine lekker druk. Kan me niet heugen dat de meiden ook zo druk waren. Ik las hier laatst iets dat je dan recht hebt op meer kraamzorg? Hoop niet dat het nodig is en dat het na de bevalling gewoon over is. @XmoonlightX , weet jij hoe dit zit?
@cbss , 43 weken , je zou haast denken dat het een vergissing is. @flowertje36 , waarom raak je dan in paniek? Vanwege de pijn?
Ja ik kan heel moeilijk om gaan met pijn wat elke keer terug komt. En kon met mn zoontje niet van bed niks. Heb toen bij de bevalling een pompje gehad en wil die optie nu ook bij de hand.
Ja je hebt idd recht op 6 uur meer Indien in de kraamweek blijkt dat je dit nog nodig hebt , bv 1 dag extra of 2 x 3 extra dan kunnen zij dit dan nog indiceren
Welkom nieuwe dames @cbss wow mag toch hopen dat dat een foutje is! zou het toch eens even navragen bij de assistente.... @flowertje36 begrijp ik nou goed dat je 2 uur (!!!!) hebt gelopen??? Op hoogte houden van bevalling Vorige keer wilde ik niemand op de hoogte houden en dacht de eerste dag echt eerst even alleen met ons nieuwe gezinnetje te willen zijn na de bevalling, maar toen ons dochtertje geboren was was ik zo trots dat ik iedereen heb gebeld dat ze meteen moesten komen kijken, dus had gelijk het hele huis vol en vond het fantastisch. Als iemand dat vooraf tegen me had gezegd had ik diegene voor gek verklaart, wilde er toen niets van weten dat mensen meteen zouden komen haha. Deze keer kijk ik gewoon weer waar we ons goed bij voelen. Sowieso zijn moeder en schoonmoeder (weer) bij de bevalling en past schoonzus op ons dochtertje, dus die zullen het toch moeten weten als ik ga bevallen
Bedankt iedereen voor de reacties. Nee ik hoop inderdaad dat het een foutje is. Vraag het volgende week wel aan de verloskundige. En als het geen foutje is geweest, wil ik het echt niet. Ben veel te bang dat er dan iets gebeurt. Vind eigenlijk 42 weken al verschrikkelijk...
Snap ik! Heel veel landen wachten geen eens op de. 42 weken, omdat zij vinden dat dit meer complicaties kan geven
Hee @kwebbels, jij ook een dochter van 9 leuk. Hoe vind ze het, een kleintje erbij? Ik vind het stiekem wel makkelijk dat ze wat ouder is. Lekker zelfstandig enzo. @Louloute het belangrijkste is natuurlijk dat alles goed gaat met de kleine! Maar vind het zo lastig dat ze steeds zo zorgelijk kijken als het ietsje afwijkt en de volgende keer weer een totaal andere meting is. Bij m'n dochter hadden ze die testen allemaal niet en dus ook geen stress/paniek Maar goed, het zal wel gewoon lastig te meten zijn en trek me er niet zo veel meer van aan. Hier gaan we alleen schoonouders op de hoogte brengen i.v.m. oppas dochter. Rest hoort het wel als het klaar is Op het werk zijn ze ook wel schattig. Als ik even aan de ander kant van het gebouw ben en m'n collega's kunnen me even niet vinden, zijn ze gelijk gezorgd haha. Of ik ergens niet lekker ben geworden of dat m'n vliezen ineens gebroken zijn wel lief hoor, maar zo ver is het nog laaaaaaange niet. Oh en wil iemand de tijd even stil zetten! Vandaag alweer 35 weken!
Dank voor de reacties op mijn post van gisteren dames! Uiteindelijk zaten we zo te kletsen bij de vk dat er geen tijd meer was om te kijken. Ik vond het eigenlijk niet eens erg; hadden een goed gesprek gehad over de laatste loodjes en mijn bijkomende ziekte-toestanden dat ik me al relaxter voelde en de behoefte om evt ontsluiting te checken naar de achtergrond verdween. Het had me misschien zelf wel onrustiger gemaakt... Anyway, ondertussen nog geen teken van baby dus ik maak er maar wat van. Net alle knuffels gewassen en een beetje leuk neergezet en alvast dr bedje opgemaakt. Geeft toch weer voldoening en afleiding Wij brengen mijn ouders, broer en zus wel op de hoogte. Mijn moeder wil ik graag bij de bevalling hebben samen met mijn man. Mijn vader moet uit frankrijk komen met zijn vrouw (wonen daar) en mijn broer is daar nu voor vakantie dus die komt dan automatisch mee. Is 9 uur rijden, dus zo lullig als ik ze pas bel als ze geboren is. Bovendien vind ik het niet erg als ze er zijn (als ze maar niet binnenwandelen op het moment dat ik lig te persen hahaha). Ik ga later even rustig bijlezen. Geloof dat het tijd wordt om in de tuin op de bank te gaan liggen... Beetje veel gedaan vanochtend. Kunnen jullie ook zo moeilijk maat houden in wat je op een dag doet? Op dagen dat ik me goed voel ga ik altijd te ver, ook al neem ik me voor dat niet meer te doen...
@flowertje36 mijn moeder is ontzettend egoïstisch. Houdt totaal geen rekening met mijn wensen. Bazuint zelfs rond dat ze een week bij me intrekt na de bevalling. Wil inspraak hebben in de naam en noem maar op. Vroeger was ze er nooit voor ons en heb ook geen band met haar. Ze heeft me het leven geschonken en daar is alles mee gezegd. Heb wel contact. Niet veel, want ze vindt haar eigen leven nog steeds het belangrijkste. Maar dat geeft niet. Ik rij liever een uur naar mijn familie dan dat ik haar om de haverklap op de stoep heb staan. Normaal heb ik er geen moeite mee, maar nu alles wat zwaarder wordt is een helpende hand wel fijn. En dan niet in de zin van een moeder, maar mn overige familie woont ook daar allemaal. Maar ja. Het is niet anders en die paar weken overleef ik ook echt wel
Hier precies hetzelfde. Ging daarnet vol enthousiasme met mn hond wandelen. Dat ging van normaal lopen naar amper mn benen voor elkaar krijgen. Rest van de dag breng ik maar weer door op de bank
Naja gelukkig is het aftellen voor mij begonnen Maar ik ben blij dat ik wat kan rommelen Vorige keer kon ik niks anders dan liggen en zitten. Dat was een stom verlof