Hai meiden, Ik heb zelf 3 katten in huis (die ook niet buiten komen!). Daarbij gebruik ik altijd klontvormende kattebakvulling... Je kunt zo de klontjes eruit scheppen en is ideaal. Maar dat laatste is het probleem niet! Je hebt in diverse winkels van die geurende strooisels te koop, als soort van geurafdrijver in de kattebak. Die strooisels zijn helaas nog aardig aan de prijzige kant...en of ze helpen . Wie van jullie meiden hebben evt. een andere alternatief?! En wat ook daadwerkelijk echt helpt.... Liefs Duivinnetje
Ik heb ooit wel eens die lavendel geurbus gekocht, en die was destijds iets van E 5,00 meende ik. Dit vond ik wel aan de prijzige kant. En die geurzand waar jij het nu over heb, waar kun je die halen dan?
Die ik had kon je bij de dierenspeciaalzaak halen maar ook gewoon bij de supermarkt. 5 euro is inderdaad wel wat aan de dure kant. Dit gooi je eerst over de kattenbakkorrels en dan schep je het er een beetje doorheen, elke keer als de kat dan naar de bak gaat komt er geurstof vrij omdat hun het omspitten.
Doe ook af en toe een nieuwe filter in de kattenbak. Op den duur trekt er een vieze geur in de filter.
Ik heb kattengrit met een geurtje erdoorheen. Zijn van die grote groene plastic zakken met een kat ervoor op ( weet ff de naam niet) Nou onze kat kan echt stinken maar met dit spul scheelt het echt goed!! Tuincentrums verkopen die zakken vaak.
wij hebben kattenzand met van dat babypoeder erin. Niet dat t echt goed merkbaar is ofzo, maar goed verder doe ik altijd zo'n geur Robijnzakje op de plaats waar zo'n filter moet. En ik heb er een flest oust naast staan. Als ik (lees nu mijn man ) de hoopjes eruit haald, sprayt hij altijd even met de oust op t laatst. Gaat prima zo!
Wij hebben van die bussen met inderdaad die geurverdrijvers. Aan de prijzige kant, maar ze helpen echt! Verder 2x per week verschonen en goed uitsoppen met allesreiniger.
Ja zijn klontvormend want anders krijg je zo'n zooitje in de bak hahaha. Het is een grote zak en ik geloof dat die 10,00 kosten
Dit zijn ze: De nieuwe Biokats Fresh met aangenaam ruikende geurstoffen zorgt voor een frisse lentebries in uw huis, nadat de kat naar de bak is geweest!. U en uw kat zullen het fijn vinden. Biokats Fresh wordt zowel in 10 kg als in 20 kg verpakkingen verkocht en is samengesteld uit 100% natuurklei. Daarnaast is er ook een compacte versie van de Fresh, namelijk Biokats Compact Fresh in een handzame 10 liter verpakking met een handige greep. Google Afbeeldingen resultaat voor http://dierenspeciaalzaak-jansen.nl/images/biokatfresh.jpg
Wij hebben 2 katten die ook alles op de kattenbak doen, maar onze stinkt niet. Wij doen s'ochtends en s'avonds plas/poep eruit scheppen en wat nieuw grind erbij. 1 keer in de week lekker uit soppen met bleek dat vinden katten ook lekker
Je kan trouwens ook veel doen met voer! Sinds wij Carnibest en daarbij Acana voeren, stinken ze een stuk minder Nu heb mooi weer is, heb ik de kattenbak op het balkon en de deur altijd open, maar dat moet natuurlijk maar net kunnen. Is hier meer om de troep dan om de geur, aangezien ze er hier een spelletje van maken zoveel mogelijk grit de bak uit te graven
Lees graag even mee... met 3 katten in huis en deze warmte wil het snel gaan met de geur... Nu ik de reacties lees, bedenk ik me dat ik voorheen altijd grit van kittyfriend (groene zak) had. Vond het toen op zich best prijzig en ben overgestapt. Als ik me goed herinner, zat daar ook een geurtje aan en werkte (toen nog bij 2 katten) erg goed. Misschien dat toch maar weer eens uitproberen. De neus wil ook wat
Ohja... ik heb ook wel eens een geurfiltertje in de bak gedaan. Ik had ook zo'n ding in de stofzuiger gedaan. Werkte perfect, alleen de katten zagen op een gegeven moment de stofzuiger ook als kattenbak en gingen daar in de buurt plassen. Kijk dus wel uit om dezelfde geurtjes in de bak ook ergens anders te gebruiken
Dr is ook van dat geurende katte grind, van uhhm.. een bekend merk Dat ruikt zo wel lekker, maar in combi met uitwerpselen ECHT niet. Wat ik doe, is gewoon elke dag alles dr uitscheppen, en een keer in de 2 of 3 dagen helemaal legen.
Minimaal 1x per dag scheppen, 1x in de week helemaal leeg en schoon, en goed voer. Met name dat laatste: als ze hier een tijdje als nood supermarktvoer krijgen of als afwisseling (voor de verwen) een zakje natvoer, dan stinken ze waanzinnig. En anders valt het reuze mee.
Wij hebben 2 katten en verschonen gewoon elke dag de kattenbak met het goedkoopste kattengrit wat er is. Hier nooit een onaangename geur in huis.