Hallo allemaal. Ik droom vaak en veel. Nu droom ik erg vaak dat mijn tanden en kiezen loszitten en soms zelfs uitvallen. Zo ook afgelopen nacht. Ik verloor al mijn kiezen. Ik vond dit echt vreselijk. Weet iemand wat dit kan betekenen?
Ik zou eens googelen op droomuitleg. http://www.droomuitleg.com/droommotieve ... itleg.html Op deze site staat alvast een verklaring. Succes!
Dromen over kiezen heeft te maken met keuzes maken in het dagelijks leven. Je verliest je kiezen....je zou keuzes moeten maken op dit moment. Het zijn meerdere kiezen die je verliest?...dan heb je misschien keuze uit meerdere opties wbt. een keus maken?
Nog een uitleg die ik gevonden heb: Tanden Een droom over tanden voorspelt dat u op onplezierige wijze met ziekte of onrustige mensen in aanraking zult komen. Wanneer u droomt dat uw tanden loszitten staan u mislukkingen en slechte tijden te wachten. Als een tandarts in een droom een kies trekt zult u ernstig ziek worden. Het vullen van kiezen voorspelt dat u na veel inspanningen voorwerpen van grote waarde zult terugvinden. Het poetsen of reinigen van de tanden voorspelt dat er grote strijd zal moeten worden geleverd om het geluk te behouden. Dromen dat u zich een kunstgebit laat aanmeten voorspelt dat u met tegenstand te maken zult krijgen, maar die zult u kunnen overwinnen. Als in uw droom uw tanden uitvallen dan zult u te maken krijgen met zorgen die uw trots en zakelijke bezigheden ernstig zullen verstoren. Dromen dat uw tanden uit uw mond worden geslagen geeft aan dat u in de problemen zult komen; het zal u zakelijk slecht gaan, of u krijgt zijdelings met ziekte en de dood te maken. Het in een droom onderzoeken van de tanden waarschuwt u voorzichtig te zijn; tegenstanders liggen op de loer. Wanneer uw tanden lijken te zijn aangetast zullen uw zakelijke belangen of gezondheid onder druk komen te staan. Dromen dat u tanden uitspuwt is een teken van naderende ziekte of de ziekte van een familielid. Het hebben van een slecht gebit is een van de meest onfortuinlijke dromen. Het voorspelt voor de dromer veel tegenslagen: een verlies van bezittingen, het niet uitvoeren van plannen of wensen, een slechte gezondheid en een zware belasting van het zenuwgestel - ook voor gezonde mensen. Als u een enkele tand kwijtraakt voorspelt dit slechte ontwikkelingen; zijn het er twee dan wijst dit erop dat de dromer slechte tijden tegemoet gaat, ook al verzet hij zich hiertegen. Als drie tanden uitvallen volgt ernstige ziekte of een ongeluk. Zien dat alle tanden en kiezen uitvallen is meestal een voorbode van honger of dood. Als uw tanden rot zijn en u ze zelf verwijdert is de boodschap dezelfde. Dromen dat u zelf een kies trekt en deze kwijtraakt, en met uw tong en de hulp van een tandarts niet kunt bepalen waar de kies heeft gezeten, geeft aan dat u op het punt staat iets aan te gaan waar u niet tevreden over zult zijn. Aanvankelijk zult u hier weinig aandacht aan besteden, maar op den duur voert u heimelijke plannen uit, tot groot ongenoegen van vrienden. Dromen dat tandsteen of een andere vorm van afzetting van uw tanden valt en de tanden wit en gezond achterblijven is een teken van een korte ziekte, waarna u wijzer en met meer plezier zult leven; u zult taken kunnen delegeren. Het in een droom bewonderen van het eigen gebit voorspelt prettige bijeenkomsten en geluk door het uitvoeren van plannen. Dromen dat een tandarts uw gebit schoonmaakt en dat er de volgende dag alweer een aanslag zichtbaar is, voorspelt dat u zult volharden in uw opvattingen over iets of iemand. Achteraf zal echter blijken dat dit onterecht is. Bron: Dromenweb.nl Persoonlijk neem ik dit allemaal met een korreltje zout. Ik hoop dat je er wat aan hebt. p.s. zelf eerst even googelen wil ook wel eens helpen om een antwoord op je vraag te vinden.
dit heb ik gevonden Tanden Dromen waarin je tanden uit je mond vallen komen heel veel voor. Een typisch scenario is dat je tanden in kruimels uiteen vallen, of dat je tanden uit je mond vallen na slechts een klein tikje. Zulke dromen voelen meestal horrorachtig en eng aan, en laten een blijven \'droombeeld\' achter wat je goed kan herinneren. Dit soort droom is op meerdere manieren uit te leggen: Tanden worden gebruikt om mee te bijten, scheuren en malen. Als je het zo ziet, staan tanden voor kracht. Het verlies van tanden zou dan kunnen staan voor een gevoel van krachteloosheid. Voel je je zwak in enig opzicht? Mischien ervaar je moeilijkheden in het verwoorden van je bedoelingen. Je kan je gefrustreerd voelen als je niet gehoord wordt. Mischien voel je zelfs enigszins minderwaardig en ervaar je een gebrek aan zelfvertrouwen in een bepaalde situatie of relatie. Deze droom geeft aan dat je wat assertiever zou moeten worden en geloven dat jouw mening er wel degelijk toe doet. Een andere uitleg is dat dromen over tanden werkelijk gaan over onzekerheden over je uiterlijk en hoe je op anderen overkomt. Een \'tandpasta glimlach\' is bijvoorbeeld een symbool van uiterlijk in de media. Tanden zijn ook belangrijk bij flirten, zij het een eerste glimlach of een tedere nekbeet. Deze droom kan daarom ook voortkomen uit een angst over gebrek aan libido en de gevolgen van het ouder worden. Iedereen maakt zich weleens zorgen over zijn uiterlijk. Dat we moeite doen voor ons uiterlijk is heel natuurlijk en gezond. Nog een uitleg voor slechte tanden in je droom kan gevonden worden in je angst om voor schut gezet te worden of dat je jezelf belachelijk maakt in een specifieke situatie. Deze droom is een uitvergroting van je angsten.. Vrouwen in de overgang schijnen relatief veel over tanden te dromen. Dit zou gerelateerd kunnen zijn aan het concept van ouder worden, en het gevoel minder aantrekkelijk of vrouwelijk te zij hoop dat je er iets aan hebt groetjes nathalie
Wow, klinkt allemaal niet zo heel erg gezellig. Ik heb zo'n soort droom al veel vaker gehad en nooit mensen om mij heen die ziek zijn of zijn overleden, dus in die hoek zal ik het niet zoeken. Misschien eerder voor mezelf opkomen, mijn mening geven. Dat is wel een beetje van toepassing. Bedankt allemaal!
Hier heb ik ook nog iets voor je gevonden miss heb je er iets aan. http://www.starmanproductions.nl/dromen ... enabc.html
Mijn mama zegt altijd als je droomt over los loslatende tandjes of kiezen die vallen of dreigen te vallen dat dit met doden te maken hebben...bv. een verlies van een dierbaar.
je droomt iig altijd in symbolen en zou dus op de een of andere manier moeten uitzoeken waar die kiezen bij jou voor staan. Dat hoeft niet persee t zelfde te zijn als bij andere mensen. Vaak komt het toch wel overeen omdat in culturen bepaalde symbolen voor bepaalde dingen staan. Maar door onze multicultuur en makkelijker en sneller reizen vervagen die vaste betekenissen van symbolen wel eens. Er zijn ook een aantal vaste dingen zoals als je droomt over een dierbare die dood gaat dan is er een verandering in je relatie met die dierbare op gang OF verandert de dierbare zelf en merk je dit onbewust op. En soms droom je gewoon hele onzinnige vage dromen die nergens op slaan. Dat kan ook nog
Ik moet wel een beetje lachen hoor, want iedereen vindt een andere verklaring. Wat is nu de juiste? haha
in het droomboek van pamela ball heb ik thuis staat in tanden die uitvallen of loszitten zijn een aanwijzing dat we ons ervan bewust zijn dat we een of ander overgang doormaken gelijk die van de kinderjaren naar volwassenheid of van volwassenheid naar ouderdom of hulpeloosheid als we bang zijn dat onze tanden gaan uitvallen wijst het op de angst om oud en onaantrekkelijk te worden of de angst om volwassen te worden als een vrouw droomt dat tanden worden ingeslikt kan dit wijzen op een zwangerschap zo ik hoop dan maar dat je droomt dat je ze inslikt he haha groetjes sylvia