Wie heeft de allerbeste tips om Dr Martens in te lopen? Dit is niet mijn eerste paar, maar waar het de vorige keren best soepeltjes ging, wil het nu maar niet lukken... Ik ben benieuwd naar wat bij jou echt goed hielp!
Doorbijten Nee sorry, daar heb je niks aan. Ik had hele mooie met een soort krokodillen leer (qua patroon dan) en die bleven te stevig bij het breedste stuk van mijn voeten. Mijn voeten zijn helaas breder geworden, dan toen ik 16 was. Dus ik kreeg ze niet ingelopen. Ik heb ze wel nog op laten rekken door de schoenmaker. Dat heeft bij mij niet geholpen, maar zou bij jou nog wel kunnen helpen. De rest qua inlopen was een kwestie van blaren voorkomen door hielen af te tapen. En zo veel mogelijk erop te lopen. Uiteindelijk heb ik ze op marktplaats gezet en een ander paar gekocht: met zachter leer. En die zaten meteen als gegoten en heb ik geen seconde in hoeven lopen.
De binnenzooltjes eruit halen! Dat hielp hier echt enorm, en nu ik dit typ kom ik erachter dat ik ze nooit meer heb teruggedaan. Ik zal dit najaar eens kijken of het nu wel gaat met zooltjes, maar als niet, dan blijven ze eruit. Verder helpt het misschien om ze te laten oprekken bij de schoenmaker. Hier had dat geen nut, want ze knelden bij mijn tenen (ik heb lange tenen, dus mijn Dockies zijn eigenlijk 'te klein'), maar wie weet helpt het bij jou! Ik heb gelezen dat oprekken zo een halve tot een hele maat kan schelen. En voor de rest is het inderdaad een kwestie van zo veel mogelijk erop lopen en doorbijten. Wie mooi wil zijn...
Ik lees mee als iemand de gouden tip heeft haha. Hier is het tot nu toe altijd eerst eventjes kort aan en geen hele wandelingen. En tja, de blaarpleisters liggen altijd klaar. Ik heb altijd 1 keer stevig blaren op mijn hakken. Maar ben er dan ook daarna direct vanaf en ze lopen dan goed.
Mijn schoonmoeder heeft er vochtige kranten in gedaan om het leer van binnenuit soepeler te maken. Ik loop ze gewoon in... Blaren en al.
Dank voor de tips! Het probleempunt is bij mij het stuk waar de tong vast zit aan de schoen, dus waar het stiksel overdwars loopt. Dus eigenlijk waar de neus van de schoen begint. Vooral links wil maar niet soepel worden... Wat betreft de zolen eruit, mijn steunzolen zitten erin en daar kan ik niet zonder, helaas. Oprekken bij de schoenmaker is wellicht nog een idee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Het is jammer dat mijn oudjes helemaal op zijn, want die zitten zo lekker!
Ik heb nog een paar liggen van toen ik 16 was. Die zijn heerlijk ingelopen. Maar wat een blaren heb ik gehad met die schoenen. Dus ook hier was het doorbijten!
Oh dat is ideaal! En dat is het gekke, ik had dus bij mijn vorige paar helemaal geen blaren of pijn. Nu precies hetzelfde paar gekocht, maar wat een hel!
Eventueel dragen met een panty? Als je met je hand in de schoenen voelt, voel je dan een dikkere rand bij het stiksel? Omdat je aan 1 kant last hebt? Zo ja dan zou je dat plat kunnen (laten) slaan.
Sokken of panty maakt helaas geen verschil. Ik voel geen verschil qua dikte van het stiksel. Maar links staat er erg veel spanning op, bij het dragen. Alsof de linkerschoen krapper is dan de rechter? Best raar. Kijk, hier bedoel ik en dan over de gehele breedte:
Hier hielp met natte sokken aan in je docs, doorlopen tot de sokken droog zijn. Leer word dan soepel en gaat helemaal naar je voet staan. Daarna nooit meer blaren gehad
Ik heb dit topic vorig jaar ook geplaatst, had precies hetzelfde! Ik heb dikke wollen sokken aangedaan en ben gaan traplopen totdat het zeer begon te doen. Na twee weken kon ik er normaal op lopen.
Oh dit klinkt niet best. Zelf nooit gehad, maar dochter wilde dr martens en klaagde al over blaren. Als ik dit had geweten.
Maar als jij schoenen in moet lopen, er blaren van krijgt, de schoenmaker ze moet oprekken, je met natte kranten etc in de weer moet. Dan heb je toch simpelweg niet goed passende schoenen ( voor je voeten).
Dit "hoort" bij de meeste schoenen van Dr. Martens. Sommige modellen zijn wat soepeler, maar de meeste zitten gewoon echt een tijdje k*t.