Hallo dames, Iemand toevallig ervaring met het gebruik van de Daysy cyclus tracker ipv anti conceptie zoals de pil of spiraal? Ik ben me erop aan het oriënteren maar zou graag ervaringen horen.
Haha wat stom! Sorry dames, ik zit zoveel in de lounge dat dit vanzelf ging. @Beheer mag en kan hij verplaatst worden?
Ja, hier ervaring. Ik vond het een fijn apparaat. Ik heb hem zelf gebruikt een jaar voordat ik definitief zwanger probeerde te worden om mijn cyclus te leren kennen. Wel moet je hem erg consequent gebruiken en geeft hij wel behoorlijk veel gele ( vooral in het begin) en rode dagen aan. Dat zijn de dagen dat je alsnog met condoom moet vrijen als je niet zwanger wilt worden. Je ongesteldheidsdagen zijn vaak groen, dus veilig, maar voor mij niet echt aanlokkelijk om dan lekker te gaan vrijen. Ik zou hem als anticonceptie inzetten vooral als je meer over je cyclus wilt weten en bijna aan kinderen wil beginnen, niet als je van de hormonen troep af wil. Vaak gebruik je dus met de Daysy alsnog condooms. Denk dat je anders beter een koperspiraal kan laten plaatsen, deze heeft ook geen hormonen.
Nog een kleine toevoeging: De Daysy is een apparaat wat je cyclus moet leren kennen, maar als je cyclus heel onregelmatig is, is dit voor het apparaat heel erg moeilijk te peilen dus ik denk dat de dagen die dan 'groen' zijn op een hand te tellen zijn.
Dank! Toen ik was gestopt met de pil had ik een zeer regelmatige cyclus. Altijd 28 dagen en mn eisprong voelbaar. Alleen een korte LF. Een spiraal weet ik zo net niet. Door een vervelend verleden vind ik dat ‘enger’.
Ik ken de Daysy niet specifiek, maar soms is het bij dit soort apparaten / apps toch ook zo dat je meer groene dagen krijgt als hij je cyclus leert kennen zegmaar? Dus als jij als een jaar lang steeds een cyclus van 30 dagen hebt, heb je waarschijnlijk meer groene dagen dan in de eerste maand dat je 'm gebruikt?
Hi, ja dat heb ik ook ervaren. Zelf een cyclus van 28 dagen maar alsnog rekent de Daysy heel veilig dus veel gele en rode dagen omdat zaad zo lang kan leven in de baarmoeder. Mijn cyclus is altijd heel regelmatig geweest maar ik weer dat hij alleen groen was tijdens mijn menstruatie, 3 dagen ervoor en 3 dagen na mijn menstruatie. Dus mijn ervaring is dat je het alsnog vaak met condoom moet doen. In het begin was alles geel tot mijn menstruatie. Toen kreeg ik helemaal geen groene dagen.