Heeft iemand dé tip tegen mieren buiten? Onze tuin word zo ongeveer opgegeten, ze lopen nu zelfs over het zwembad Al diverse poeders gebruikt van bijvoorbeeld de Welkoop maar het lijkt allemaal niks te helpen
Ik heb Citin mierenpoeder gebruikt (gekocht in Action). Die zaten in huis en in de tuin, was het op een gegeven moment zo beu dat ik hele tuin en huis heb onder gestrooid en voor kids van wchool kwamen alles weer opgezogen/weggeveegd en dit twee dagen achter elkaar. Na die twee dagen geen mieren meer gezien. Bij de voordeur heb ik de poeder nog niet weggehaald en dagelijks zijn er nieuwe dode insecten te vinden die dus door die poeder lopen en gelijk doodgaan.
Ik lees mee. We hebben ze al jaren buiten maar dit jaar dus ook binnen. Ieuw wandelen mijn hele keuken door
Hg spray maar die zullen voor je tuin niet helpen. Binnenshuis is t geweldig spul overigens, de redding bij een hardnekkige invasie. Paat jaar geleden waren ze behoorlijk brutaal.
We hebben een explosie voor ons raam en ze komen ook naar binnen. Na lokdoosjes, kokend water en zout nu overgestapt naar hg spray. Dit lijkt nu voor t eerst te werken. Ik heb het in alle gaatjes van de tegels gespoten en herhaal ik dit weekend weer. T mag eigenlijk niet buiten, maar niks hielp dus tijd voor grof geschut. Echt te ranzig
Wij zijn aan het kamperen en er zit hier echt een hele plaag. Mijn man heeft ergens gelezen een glazen potje van minimaal 10cm hoog neer te zetten met een cm honing er in. De werkers die voedsel zoeken lopen er in vast, waardoor de kolonie langzaam dood gaat omdat er geen voedsel terug komt. Honig is heel aantrekkelijk voor ze, dus ondanks alles blijven ze er in lopen. Doordat het lekker ruikt, komen ze minder op tafel etc. Potje staat er nu een dag of 2 en we hebben inderdaad minder mieren op andere plekken. Potje zelf is echt een massa graf geworden Thuis spuit ik de drempels en de ventilatieroosters altijd in met insecten spray, ongeveer 1x per maand. Hebben 1x echt een invasie van mieren gehad, verschrikkelijk. Alles zat onder, voelde zo ontzettend vies en alles bleef nog weken jeuken. Sinds het 1x per maand spuiten binnen geen last meer gehad. Buiten blijven ze wel zitten, maar goed dat is dan nog een soort van acceptabel. Al denk ik dat we thuis ook een potje honing gaan neerzetten.
O vreselijk mieren, we hebben ze de afgelopen jaren ook in huis gehad. Toen we wisten waar ze naar binnen kwamen heb ik een paar keer per dag (zodra ik een mier zag) met puur azijn op een keukenrol de azijn op de looproute gesmeerd en de mier doorgemaakt. Ook de looproutes op het aanrecht of op de vloer reinigen met azijn op keukenrol hielp hier goed. Na 2 weken waren we er vanaf. De eerste mieren zijn ontdekkers en als ze iets interessants gevonden hebben dan komt er een stofje vrij waardoor de halve familie komt. Dus die ontdekkers echt dood maken en de geur sporen wissen was hier de truck.
Laatst hadden wij ook opeens mieren in de gang ik ben toen opzoek gegaan naar het nest en heb er een week lang 1 keer per dag kokend water ingegoten.
Het nest opzoeken en daar de onkruidbrander op los laten gaan. Dan zijn gelijk alle toekomstige nakomelingen ook uitgeschakeld.
Ik had vorig jaar en het jaar daarvoor 1000en mieren hier binnen. Echt van alles geprobeerd. Niks hielp. Uiteindelijk bleken buren het ook te hebben en is er een bestrijder geweest. Die zei dat het een mier uit India ofzo was en dat niks daar tegen hielp behalve speciale soort druppels. Hij heeft die druppels hier toen op verschillende plekken geplaatst en sindsdien nergens last meer van. Dus mochten het kleine rood/bruin achtige mieren zijn dan zijn het waarschijnlijk die en helpen de normale spullen uit de winkels niet.
Ik had ook eens een bakje met iets van bakpoeder met nog wat neergezet. Want dat zou helpen. S avonds voor het slapen gaan. Dat heb ik geweten. Ik kreeg s morgens vroeg een appje van mijn dochter, met foto: "eh mam is dit de bedoeling?". Vanaf dat bakje liep een dik zwart spoor over mijn aanrecht naar de bovenkant van mijn keukenkastjes en daar verdween het spoor ergens. Echt honderden mieren! Nee, dat was niet de bedoeling Ik heb toen een lokdoosje gezet van hg, zo'n ronde groene. Binnen het uur waren ze allemaal weg en niet meer teruggekomen.
Nootmuskaat! Ze kunnen niet tegen de geur en kunnen dan hun eigen geurspoor niet meer vinden. Hele humane oplossing. Om te zorgen dat ze niet binnen komen, stuivers.
Hier had ik gestrooid met kaneel en talkpoeder, dat zorgt er ook voor dat ze hun geurspoor kwijt raken. Binnen gepoetst met schoonmaakmiddel dat flink naar citroen rook, zo’n chemische citroengeur vinden ze ook niet schijnt. En buiten op hun route naar binnen ook een lokdoosje gezet. Binnen een paar dagen geen overlast meer Dit jaar hebben we wel nieuwe mieren, echt een dikke mier met een beetje een rode kleur - heel donkerrood zeg maar. Dat zijn wel brutaaltjes, die zitten soms ineens op me, geen idee waar ze precies vandaan komen…
Ja dit werkt ook deels. Bij ons komen ze via de achterdeur. In de avond teken ik een dikke laag stoepkrijt voor de deur, daar komen ze niet over. Maar die 'korrels' stoepkrijt waaien snel weg of worden weggelopen en dan komen ze weer.