Dè manier om poepvlekken te verwijderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppekop, 13 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wat is DE manier om poepvlekken uit kleren te krijgen? Lydia heeft erge spuitpoep dus heel vaak kleren eronder en krijg ze gewoon niet schoon:(

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

gewoon wassen en buiten in de zon hangen dan zijn ze er zo uit, het weer is de komende dagen best goed dus zou het gewoon proberen.
    En ze nat houden, want als je ze laat indrogen wordt het al veel moeilijker! Gooi ze gewoon in een emmer water met een beetje wasmiddel en dan als ik was ik ze mee.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wat ik doe:
    - meteen uitspoelen met koud water
    - in een emmertje met biotex en koud water laten weken
    - meewassen met je gewone was
    - idd evt. in de zon hangen indien nodig

Meestal gaan de vlekken er dan goed uit, vooral meteen uitspoelen is belangrijk!

4. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gooi het in de week en als ik ga wassen dan gebruik ik shout vlekkenverwijderaar op de vlekken en alle vlekken verwijnen als sneeuw voor de zon.

5. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Inweken is mijn manier...Liefst met een vlekkenverwijderaar..Het enige wat ik er echt niet uitkrijg zijn bruine bonen en tomatensaus..De rest gaat er weer keurig uit!
    Succes!!

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    in een sopje, en als je het in de wasmachine gaat vanish erbij.

wij zaten met worteltjes...de oplossing.. nat op het gras leggen!

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb helaas ook al heel wat ondergescheten kleding gehad en ik spoel het eerst goed uit onder de kraan en laat het dan weken in een emmer warm water met Biotex. En dan nog gewoon wassen. Tot nu toe op die manier alle vlekken eruit gekregen.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Meteen in een sopje met afwasmiddel leggen, of alleen de vlek insmeren met afwasmiddel, en de volgende dag wassen. Gegarandeerd dat de vlek eruit gaat, tenminste, hier werkt het altijd. Ik krijg bijna (allen oude niet altijd) alle vlekken met afwasmiddel eruit

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    48 uur weken in groene biotex, dan in de was met schepje oxi-action tot nu toe alles eruit gewoon 40 of 60 graden wassen

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik spoel het eerst uit, en daarna meteen een nachtje de biotex in. Vervolgens in de wasmaschine en tot nu toe op deze manier poepvlekken eruit gekregen.

11. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Tot nu toe heb ik alle vlekken eruit gekregen met ossegal. De romper eerst nat maken, ossegal erop, met een borsteltje overheen, paar minuten in laten werken en dan in de wasmachine. Zelf ingedroogde vlekken krijg ik er op die manier uit.

En bij de Action verkopen ze een spray met oxi vlekken verwijderaar, die is ook echt heel goed.

12. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Mijn dochter was op vakantie aan de diaree. Zo erg dat haar slaapzak onder zat. Ik heb alles in een plastic zak gedaan en thuis zo de wasmachine ingedaan. Voor gewassen met biotex en het was allemaal weer helemaal schoon.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    laten weken doe ik sowiso al, met een vlekverwijderaar (weet zo snel niet welk merk). Maar heb nu een romper eerst dag laten weken en daarna 2x achter elkaar in het wasmachien en het zit er nog in:( Morgen nog maar keer wassen en dan buiten hangen.

Tip van op het gras leggen werkt niet, aan boord hebben we nergens gras:D

afwasmiddel zou ik weleens kunnen proberen...

Heb ook al maat grotere pampers gepakt, maar nou komt het via de benen eruit ipv over de rug;)

14. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Hier werkt Ariel vlekverwijderaar wel goed tegen lekkere gele poepvlekken :)

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    was het maar geel, tis oranje:D

16. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    uitspoelen en met borsteltje en ariel vloeibaar (actilift) voor koude handwas (maar die gebruik ik gewoon voor hete wasmachine haha!) schrobben, dan op 60 graden en een beetje ariel erop dan gaat het er altijd uit...

17. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Als ik het er niet uit krijg gooi ik gewoon de romper weg,bij de zeeman zijn witte rompers zonder mouwen 99cent en die zitten mijn zoontje prima.Nu moet ik zeggen dat hij zelfden een vieze poepromper heeft,kan me voorstellen als het vaak gebeurd het alsnog een kostbare bedoeling word!
    Ow ik haal wel veel andere vlekker er uit met Dasty van de Wibra,mischien helpt het ook bij poep.

18. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Die oxi vlekkenverwijderaar moet ik ook maar eens halen bij de action :D

Ossegal haalt ook het weer uit spullen ;)

19. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Poepvlekken spoel ik goed uit onder de warme kraan terwijl ik flink babyshampoo in de vlekken wrijf. Daarna gewoon in de wasmachine op 30 graden, gaat altijd goed.

Zit alleen nog met etensvlekken en ben nu Biotex voorwas aan het proberen... Gaat volgens mij wel prima.

20. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Heb er maar 1 woord voor: VANISH!! :D

Heb ook weleens goedkopere oxy action poeder gehaald, maar die werken allemaal veel minder goed. Eerst weken in de vanish en daarna een flinke schep bij de was doen. Mijn dochtertje had een keer een schattig wit pakje aan, he-le-maal onder de gele poep. Heb het weer helemaal spierwit gekregen!

Deel Deze Pagina