cyste op eierstok

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door korzaantje, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. korzaantje

16 apr 2008
    35
    0
    0
    directiesecretaresse
    Hallo,

Ik heb een cyste op 1 van mijn eierstokken. Volgens vrienden moet ik daar nog een keer na laten kijken. Ik heb vaak steken in mijn zij. Wie heeft dit nog meer. Kan dit een zwangerschap in de weg staan?

gr.
    Maris

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou zeker even naar de huisarts gaan.

Wanneer hebben ze die cyste ontdekt? Ik heb dat op mijn 14de gehad. Ook vreselijke buikpijnen etc...En nu krijg ik volgende week een echo, want ik maak me er zorgen om (net als met een vleesboom, dat van die cyste was ik eigenlijk al vergeten, was zo jong).

Succes!

3. korzaantje

16 apr 2008
    35
    0
    0
    directiesecretaresse
    Een aantal maanden geleden hebben ze die ondekt.

Hebben ze hem bij jou weg gehaald?
    Gr. Mariska

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ja dat weet ik dus niet. Maar volgens mij niet. Nu het kindjes krijgen niet zo makkelijk blijkt te gaan, wil ik dat er naar gekeken wordt. Ook al zijn we nog geen jaar bezig. Het vervelende is, dat ik ben verhuisd en dit ziekenhuis geen gegevens heeft van mijn oude.

5. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hoi korzaantje.

Wat vervelend voor je. Ik ken een vriendin die een cyste had aan een van haar eierstokken. Het waren er meer als één en die moesten verwijderd worden want bij haar hield het een zwangerschap tegen.
    Maar wat ik ook vaak heb gelezen over cysten is dat ze niet altijd een zwangerschap in de weg staan, ligt er ook aan hoe groot zo'n cyste is.

Wat ik me afvroeg is, waar heb je dan precies pijn echt in de zij of echt in de onderbuik aan de kant waar je eierstok ligt? Wel lieve vrienden heb je hoor, dat ze zo bezorgd om je zijn ;) maar wat zegt je gynaecoloog / arts hierover?

@@ Melisa : Je kunt je oude ziekenhuis bellen en die kunnen dan je zorggegevens doorsturen naar het ziekenhuis (in een mum gepiept) van je nieuwe woonplaats en behandelde arts.

Heel veel sterkte meiden, liefs yach

6. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Oh en nog iets die vriendin die cysten had aan een van haar eierstokken werd gelijk zwanger na het verwijderen van die cysten :D en bij haar zijn die cysten tot op heden niet meer terug gekomen, gelukkig.

7. korzaantje

16 apr 2008
    35
    0
    0
    directiesecretaresse
    ik heb pijn rechtsonder dus bij mijn eierstok. Mijn HA zegt dat het met mijn darmen te maken heeft. Ik heb nl PDA ( prikkelbare darm syndroom)

Ik wil niet zo snel naar de HA ik wil geen zeur zijn.

Gr. MAris

8. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Nou ik vind je helemaal geen zeur, ik jouw situatie had ik precies hetzelfde gedaan. Ik zou terug gaan naar de h.a en dan een verwijs vragen voor een onderzoekje in het ziekenhuis. Er zal vast niets aan de hand zijn maar gewoon voor een gerust stelling. (hallo we betalen niet voor niets zulke torenhoge zorgkosten en het is jouw lichaam?)

Volg je gevoel meis ;)

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn huisarts gooide het gister ook op mijn darmen. Ik heb jaren geleden ook onderzoeken gehad ivm een spastische darm. Maar dat voelt zoooo anders dan mijn pijn nu. Gewoon doorzetten als je het niet vertrouwd hoor. Ik ben niet weggegaan gister zonder doorverwijzing naar het ziekenhuis. Kost wat energie, maar ik stond er op.

10. korzaantje

16 apr 2008
    35
    0
    0
    directiesecretaresse
    Dank je voor jullie hulp/advies, ik denk dat ik toch nog maar even naar de HA stap. Ik voel me de laatste weken zo raar. heb pijn en ben heel emo.

Gr.
    MAris

11. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb al jaren met regelmaat cystes op mijn eierstokken. Volgens mijn gynaecoloog hebben veel vrouwen cystes en is het vrij normaal. De meeste verdwijnen vanzelf met je menstruatie. Mochten ze echt abnormaal groot worden en niet verdwijnen krijg je hormonen om ze te laten verdwijen. Ik heb eenmaal een afgeknelde cyste gehad doordat deze te groot was en om zijn as gedraaid was. Deze is operatief verwijderd (simpele ingreep), maar geloof me als een cyste afgekneld is heb je echt ondraaglijke pijn en dat kan niet missen. Het heeft bij mij trouwens geen enkele invloed op de vruchtbaarheid, want ik raak heel snel zwanger. O ja ik krijg bij elke cyste wel een controle echo na een paar maanden om te checken of deze verdweenn is. Ik zou daar zeker even om vragen! Helemaal voor je eigen gemoedsrust!

Ik hoop dat jullie iets aan mijn verhaal hebben! Succes!

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Een cyste op je eierstok kan wel gevoelig zijn. Bij mij was het een wat zeurderige pijn. Maar cystes zijn inderdaad heel normaal. Meestal verdwijnen ze gewoon vanzelf. En als de cyste geen hormonen afgeeft hoeft het helemaal geen zwangerschap in de weg te staan.

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. Op een avond stond ik gewoon op van de bank en tuimelde meteen op de grond. Naar de dokterspost, want ging echt kapot. Daar bleek ik een acute baarmoederontsteking te hebben, maar moest de volgende dag toch even langs het ziekenhuis. Daar bleek dat mijn eierstok dus om zijn as was gedraaid maar ook dat ie gelukkig weer terug gefloept was (maar oooh ik heb zelden zo'n pijn gehad!). Bij mij was het een gewone follikelcyste (dat zijn ze 9 van de 10 keer) en dat is onschadelijk. Sterker nog, ik was een maand later zwanger. En bij mijn tweede zwangerschap, heb ik nog steeds een cyste. Vervelend want voel 'm wel, maar die kleine heeft er geen last van! Ik snap dat je je zorgen maakt en het is goed dat er naar gekeken wordt, maar het is veel voorkomend en meestal onschuldig gelukkig. Sterkte ermee!

14. nathalietje

nathalietje Actief lid

10 apr 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hallo meid,

ik was in april zwanger, maar helaas na 4 weken zwangerschap miskraam gehad! helaas was dat nog niet alles, ik bleek nog cyste te hebben! toen ze hem ondekt hadden was hij 6 cm groot! toen ik voor de 2de maal ging was hij verkleind naar 2,5 cm en gelukkig dat ik was, helaas toen ik 2 weken geleden terug ging was hij terug vergoot naar 6 cm! ik heb de keuze gekregen oftewel 5 weken de pil terug te nemen omdat er dan 50% kans was dat hij zo wegging! ofwel derict laten verwijderen want mijn gynecologe vond dat het beter is dat die cyste weg is voor ik terug zwanger ben! aangezien ik als de dood ben voor operaties ben ik nu al 2 weken die pil aan het nemen en hoop zo dat de cyste weggaat! donderdag 3 juli moet ik terug! miss kan jij dat ook eens proberen é

groetjes xxx

15. korzaantje

16 apr 2008
    35
    0
    0
    directiesecretaresse
    Mijn cyste was toen +/- 8 cm maar toen vonden ze het niet nodig om het weg te halen. Ze zeiden die gaat vanzelf weg. maar toch zegt er iets anders in mijn achterhoofd dat dat niet gaat gebeuren. Ik heb nl al veel te verduren gehad met mijn lijf.

Gr,

Maris

16. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn cystes zijn gemiddeld tussen de 5 en 11 cm. Soms behoorlijk fors dus en soms duurt het ook wel enkele maanden voordat ze weg zijn. Toch schijnt ook dat heel normaal te zijn. Korzaantje bel anders je gynaecoloog en vraag een echo voor de zekerheid. Misschien ben je dan wat geruster?

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Da's wel behoorlijk groot, die van mij was toen 2.5 cm ongeveer

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik begrijp dat het moeilijk is om vertrouwen je krijgen in je lijf, maar je mag echt geloven wat ze zeggen. Die cyste gaat echt vanzelf weer weg gelukkig! Er zijn een paar hardnekkige buggers die blijven zitten, maar dat zijn niet de normale cystes, die dus echt heel veel vrouwen hebben (en hier vaak niks van merken). ik heb ook altijd hele grote van gemiddeld 8 cm. En er zit er dus nog 1 in mijn eierstok en ons Puckje heeft er geen last van hoor. Maar ik zat toen ik het net hoorde, ook giga in de rats. Zeker omdat ik al vaker het ziekenhuis heb mogen bezoeken dan mijn 85 jarige oma! Dus het vertrouwen in je lijf is dan wel slecht, maar een cyste is echt geen probleem.

Deel Deze Pagina