Cyclus van slag? mijn tempkaartje anders dan verwacht...

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Aquilegia, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo dames,

    Hieronder zien jullie mijn kaartje van vandaag.

    Even wat achtergrond: dit is mijn eerste echte cyclus na de dood van ons kindje (gestorven na 24 weken zwangerschap door trisomie 18 = een chromosoomafwijking). Wij zijn het weer aan het proberen; dat 'mag' van de gyn.

    Voor de zwangerschap van Sterre had ik een cyclus van gemiddeld 28 dagen. Ik tempte toen ik zwanger wilde worden niet, maar ik meende dat ik zo rond dag 11 t/m 14 meer slijm had.

    Mijn 1e menstruatie na de bevalling was veel langer dan mijn normale menstruaties. Normaal duurt mijn menstruatie een dag of 4. Nu was het 6-7 dagen. Er was ook veel meer bloed.

    Vanaf dag 10 heb ik ovulatietests gebruikt. De eerste 2 gaven zeer lichte teststreepjes. De latere gaven helemaal geen teststreepje. Vandaag had ik gelukkig weer een licht streepje, maar niet positief. Het slijm kwam ook veel later - en minder qua hoeveelheid - dan ik had verwacht. Na 1 dag slijm was het ook weer weg :(

    En dan nu het gekste: de afgelopen drie dagen is mijn temp verlaagd i.p.v. verhoogd. Wel geef ik toe dat ik van de eerste 2 dagen daarvan weinig / slecht geslapen had.

    Mijn thermometer is goed, ik heb het gecontroleerd met een andere en ze gaven 't zelfde aan.

    Wat denken jullie, komt mijn eisprong er binnenkort aan? Waarom lijkt deze cyclus anders te zijn dan de cycli die ik me herinner? Kan dat zijn omdat het de eerste cyclus is na mijn zwangerschap van Sterre?

    Ik vind het fijn als jullie even naar mijn kaartje willen kijken. Alvast bedankt! :)

    [​IMG]

    NB: ik heb de aanwijzingen gevolgd; er staat wel een link naar mijn kaartje, maar het kaartje zelf komt niet direct in beeld zoals bij jullie... Als je er op klikt is het wel te zien...
     
  2. SheDevil

    SheDevil Fanatiek lid

    13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi Aquilegia ,

    aller eerst heel veel sterkte met het verlies van jullie kindje.
    Wij zijn ons zoontje verloren, dus ik weet hoe je je kan voelen op dit moment.
    Ik vind het heel knap van je dat jullie weer proberen voor een 2e.
    Wij zijn ook weer bezig, maar toch blijft het een raar gevoel.
    Tis allemaal nog zo kort geleden he..

    Maar ik denk dat je ei nog moet komen.
    Ik had na Valentijn* zijn geboorte ook een cyclus van 43 dagen en op dag 30 pas mijn ei (zie kaartjes in mijn album).
    Jij zit pas op dag 17 en nu gaat je temp pas laag, mijn kaartje is deze ronde vergelijkbaar met die van jou vind ik zelf, ik zit ook al een paar dagen laag maar nog steeds geen ei gehad volgens ff.
    Zelf denk ik dat ik hem binnenkort wel krijg.
    Maar de eerste cycli na je zwangerschap zijn altijd wel anders dan die van voor je zwangerschap.

    Als je trouwens op imageshack.us je kaartje hier wil zetten moet je de laatste link helemaal onderaan heben, en daar kan je dus voor en achter plaatsen dan zie je je kaartje hier meteen staan.

    Succes ermee.
     
  3. anoul26

    anoul26 Fanatiek lid

    11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Hallo Aguilegia,
    Jullie hebben een moeilijke periode achter de rug. Fijn dat jullie weer voor een tweede kindje mogen proberen. Veel succes maar tegelijkertijd ook veel sterkte!
    Als ik naar jouw kaartje kijk, zou het kunnen dat je eisprong op dag 15 was maar het zou ook kunnne dat hij nog moet komen. Pas nadat je temp 3 dagen is gestegen, kun je zeggen dat het een eispong was. Ik kan er ook nog niks zinnigs van zeggen.
    Nogmaals veel sterkte!
     
  4. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo SheDevil en Anoul,

    Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Waarschijnlijk zal het wel normaal zijn dat de 1e cyclus anders verloopt dan verwacht. Het lichaam moet weer op gang komen waarschijnlijk. Ik ga gewoon door met tempen. Vandaag was m'n temp nog net zo laag als de 3 dagen ervoor, dus geen ei gehad op dag 15... Misschien vandaag een positieve ovulatietest... gisteren was er al een licht streepje....

    Ik wilde graag je kaartje bekijken, SheDevil, maar de albums heb ik nog niet kunnen vinden op deze site.... of kijk ik nu met mijn neus? Ik zie wel vaker de opmerking: "de foto staat in mijn album" maar ik heb ze nooit gevonden ... :oops: :oops: waar kan dat?
     
  5. SheDevil

    SheDevil Fanatiek lid

    13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Als je onder mijn bericht kijkt recht onder mijn banner zeg maar, daar staat album, weblog, profiel, pb.
    Als je op album klikt dan open je mijn album en daar staan de kaartjes in ;)
     
  6. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo SheDevil,

    Ah, daar heb ik nooit gezocht... ik zal een kijkje nemen bij je kaartjes...
    Inmiddels komt mijn eitje eraan, ik heb net positief getest met de ovulatietest! 8)
    Dus ik maakte me al voor niets zorgen...

    Dit is m'n kaartje:
    Ik zal voortaan doorkleppen bij de andere tempkaartjes...

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina