cupcakes met glazuur en muisjes invriezen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Anne81, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    Ik zag in een ander topic dat je in plaats van beschuit met muisjes ook cupcakes met glazuur en muisjes kan maken. Maar kan je nou het cake-je inclusief glazuur en muisjes al vantevoren kunnen invriezen, of alleen het cake-je zelf? Anders zit ik straks met een hele vracht verlepte cake :( En worden die muisjes dan niet zacht ofzo?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat je ook kan doen is de cakes maken en dan een potje glazuur klaar maken en dan als er visite komt even met een mes wat glazuut erop muisjes erop en dan is het helemaal klaar

3. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Ik heb ze gewoon zo ingevroren, ging prima, wel even folie tussen 2 lagen doen anders plakken ze aan elkaar .

4. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    okee, dus het kan wel! Vind het wel handig als ze helemaal kant en klaar zijn zodat je er niks meer aan hoeft te doen. Gaat het glazuur niet uitharden als je het in een potje bewaard?

5. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Ik had alleen de cakejes ingevroren.
    Later glazuur gemaakt (van poedersuiker), en muisjes erover gestrooid.
    Ik denk dat wanneer je het in de vriezer zet, de muisjes ook niet meer hard zijn, want die worden na een tijdje ook zacht door het glazuur enzo.

6. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    De muisjes waren ook nog knapperig hoor, smaakte alsof ze vers waren, ik haalde er per dag een aantal uit de vriezer 's ochtends, als je weet wie er langskomt weet je hoeveel je nodig hebt. Ik had de zakjes glazuur van Baukje of Dr Oetker geloof ik gebruikt, van die kant en klare die je even in warm water zacht moet maken

7. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik heb ook muffins gemaakt met glazuur en muisjes erop en hup zo kant-en-klaar in de vriezer. Het duurt ongeveer 2 uurtjes om te ontdooien dus ik haalde het meestal dezelfde dag uit de vriezer en liet het in de koelkast ontdooien.
    Het leek echt alsof we ze die ochtend vers hadden gemaakt, zo lekker waren ze!

Ik bewaarde de muffins trouwens in van die grote tupperware bakken. Dan blijven ze mooi!

Succes!

8. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb ze ook ingevroren met glazuur en muisjes. Van te voren een paar uit de vriezer halen voordat je visite komt, erg handig!

De muisjes zijn nog gewoon knapperig hoor, en ze smaken prima.

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik wist niet eens dat je cakjes in kon vriezen.
    Zijn ze dan nog wel lekker.
    Is wel een goed idee om dat te doen in plaats van beschuit met muisjes.

Deel Deze Pagina