creme fraiche, is dat veilig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jekkia, 22 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Mag je eigenlijk creme fraiche in je gerechten gebruiken als je zwanger bent?

2. Niet meer actief

volgens mij wel hoor!

3. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ja hoor,
    is gepasteuriseerd....

4. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    is lekker he? creme fraiche? ik kan er gewoon zo van snoepen. Altijd als ik gerechten maak en dat moet erin haal ik wat extra om te snoepen haha!

5. Tijgertje

Tijgertje Lid

9 mei 2006
    67
    0
    0
    en mascarpone, weet iemand dat? Ik heb al gegoogled, maar ik kwam er niet echt uit of je dat nou wel of niet mag hebben.

Groetjes

6. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    NEEEEEEEEEEEEEEEEE! Daar zitten rauwe eieren in!

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Maar rauwe eieren zijn in principe net zo gevaarlijk voor zwangere vrouwen als voor nietzwangere mensen.
    Heeft opzich niets met je kindje te maken, je kunt er alleen goed ziek van worden.

Als ik het goed heb hoor.. je kunt de vraag altijd nog ff op het verloskundige forum stellen.

8. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    In mascarpone zitten toch geen rauwe eieren?
    Wel in de tiramisu....of niet?

9. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    In Tiramisu, nee toch? Mijn schoonmoeder heeft het voor kerst op het menu staan en vroeg al of het erg was dat er Amaretto in zat.........

Ze heeft twee zwangere schoondochters, ze zal toch geen rauwe eieren voorschotelen?

10. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    wat ik weet is dat je tiramisu met mascarpone, rauwe eieren en slagroom(optioneel) maakt,
    je mixt het eiwit apart zodat je een schuimige massa krijgt, zo houd je de lucht erin.

Een oplossing is gepasturiseerd eiwit en eigeel te gebruiken, die kun je oa bij de AH krijgen...

11. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    In tiramisu zitten idd rauwe eieren, maar die mag je wel hebben. Je kindje loopt geen gevaar, je kunt er alleen zelf ziek van worden.

In de mascarpone zit gepasteuriseerde melk, heb net even op de verpakking gekeken.

Pim

12. jekkia

jekkia Fanatiek lid

erg lekker, gooi het ook in erg veel gerechten.

heb mijn stiefvader (hij maakt elk jaar een uitgebreid kerstdiner) maar een lijstje gestuurd van alles wat ik nu beter niet kan eten. Hoop voor het dat er nog wat overblijft om te maken :D

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ah joh, dat lijstje met wat je werkelijk niet mag eten is maar heel klein hoor :D

(rood vlees/filet americain, rauwmelkse kazen, en lever <- leverpastei ed mag wel, gewoon niet te veel)

14. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik heb laatst ook mascarpone gegeten en wist dat verder niet en toen was het al te laat. Jammer dan. Ook ik krijg tiramisu bij de schoonouders dit weekend maar het is van de supermarkt dus dan is het vast ok. Moet toch allemaal heet geweest zijn?

Marijn

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

volgens mij wel, door hitte gaan de bacterieen dood die anders schade kunnen aanrichten.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Kant-en-klare Tiramisu is sws geen probleem en anders voor de zekerheid gepasteuriseerd eiwit kopen. Idd bij de grotere AH's en bij de Makro (als je daar een pasje van hebt), maar daar heb je op eerste kerstdag niet zo veel meer aan. helaas.

Deel Deze Pagina