is lekker he? creme fraiche? ik kan er gewoon zo van snoepen. Altijd als ik gerechten maak en dat moet erin haal ik wat extra om te snoepen haha!
en mascarpone, weet iemand dat? Ik heb al gegoogled, maar ik kwam er niet echt uit of je dat nou wel of niet mag hebben. Groetjes
Maar rauwe eieren zijn in principe net zo gevaarlijk voor zwangere vrouwen als voor nietzwangere mensen. Heeft opzich niets met je kindje te maken, je kunt er alleen goed ziek van worden. Als ik het goed heb hoor.. je kunt de vraag altijd nog ff op het verloskundige forum stellen.
In Tiramisu, nee toch? Mijn schoonmoeder heeft het voor kerst op het menu staan en vroeg al of het erg was dat er Amaretto in zat......... Ze heeft twee zwangere schoondochters, ze zal toch geen rauwe eieren voorschotelen?
wat ik weet is dat je tiramisu met mascarpone, rauwe eieren en slagroom(optioneel) maakt, je mixt het eiwit apart zodat je een schuimige massa krijgt, zo houd je de lucht erin. Een oplossing is gepasturiseerd eiwit en eigeel te gebruiken, die kun je oa bij de AH krijgen...
In tiramisu zitten idd rauwe eieren, maar die mag je wel hebben. Je kindje loopt geen gevaar, je kunt er alleen zelf ziek van worden. In de mascarpone zit gepasteuriseerde melk, heb net even op de verpakking gekeken. Pim
erg lekker, gooi het ook in erg veel gerechten. heb mijn stiefvader (hij maakt elk jaar een uitgebreid kerstdiner) maar een lijstje gestuurd van alles wat ik nu beter niet kan eten. Hoop voor het dat er nog wat overblijft om te maken
Ah joh, dat lijstje met wat je werkelijk niet mag eten is maar heel klein hoor (rood vlees/filet americain, rauwmelkse kazen, en lever <- leverpastei ed mag wel, gewoon niet te veel)
Ik heb laatst ook mascarpone gegeten en wist dat verder niet en toen was het al te laat. Jammer dan. Ook ik krijg tiramisu bij de schoonouders dit weekend maar het is van de supermarkt dus dan is het vast ok. Moet toch allemaal heet geweest zijn? Marijn
Kant-en-klare Tiramisu is sws geen probleem en anders voor de zekerheid gepasteuriseerd eiwit kopen. Idd bij de grotere AH's en bij de Makro (als je daar een pasje van hebt), maar daar heb je op eerste kerstdag niet zo veel meer aan. helaas.