Delta was hier juist vaak binnen 2 dagen klachten en positief. Voor delta was dat dus heel snel, maar zeker mogelijk. Als je echt wil weten welke variant het is zul je dat moeten laten onderzoeken. Ik bedoel meer dat je er dus niet zoveel mee kan, of je nou erg ziek wordt nu of niet.
Beetje jammer dat er cijfers missen. Ik hou van cijfers. Hoeveel, welke leeftijd, hoe lang duurt opname? Hier kan ik niks mee.
Ik geef alleen maar de artikelen die er zijn. Ik kan hier ook niks mee. Ik weet wel dat ze willen vaccineren dus misschien is het iets van propaganda om sneller en meer kinderen te vaccineren. Ik heb geen idee of er ook al cijfers zijn. Het staat redelijk op zichzelf want dit zien ze niet in Afrika.
In België waren er volgens mij ook meer opnames van kinderen, maar ik weet niet of dat ook Omnicron betrof. Aan de andere kant, als er veeeel meer besmettingen plaats vinden, is de kans dat er meer opnames zijn, terwijl de verhouding gelijk blijft, aannemelijk.
In België ook meer kinderen, maar variant is niet zeker. Gelukkig zijn ze ook niet ernstig ziek, meer verkoudheidsklachten, te vergelijken met RS. En daar liggen de ziekenhuizen deze periode normaliter natuurlijk ook al vol mee. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/25/10-kinderen-met-corona-opgenomen-in-oostends-az-damiaan-opvall/
https://www.news-medical.net/news/20211223/Pediatric-hospital-admissions-rise-with-omicron-SARS-CoV-2-variant.aspx Hier staat meer
Ja, was ook wel 1 van de eerste dingen die in me op kwamen... Kinderen onder 5 worden nog niet geprikt, maar nu ineens meer opnames, wie weet binnenkort goedkeuring voor die leeftijdsgroep. Maar dan ben ik miss teveel aan het complotdenken.
Als opname nodig is dan noem ik de klachten niet "mild" meer. Maar dat vind ik sowieso al lastig in dit soort artikelen. " Omikron verloopt milder". Eh ja... wat is dat dan? Alleen een snotneusje en 3 kerr hoesten? Of dat je net niet naar de ic moet? Zit nogal een verschilletje tussen ...
Er waren ondertussen ook al artikels dat er onderliggende zaken waren en dat de meeste kinderen geen enkel probleem hebben met covid . 10 kinderen met corona opgenomen in AZ Damiaan in Oostende: “Maar corona is niet altijd de reden van opname, dus laat ons niet te voorbarig zijn” In het Algemeen Ziekenhuis Damiaan in Oostende zijn vorige week 10 kinderen opgenomen die besmet waren met het coronavirus. Nog nooit eerder maakten ze dat mee in het ziekenhuis. Toch moeten we voorzichtig zijn met onmiddellijk de vinger te wijzen naar corona, zeggen pediaters. “Ze worden opgenomen met andere infecties of verkoudheden en daar komen dan toevallige covid-besmettingen uit. Ze zijn dus meestal niet ziek door corona”, klinkt het.
Even stuk geplakt over de klachten: The mean age of pediatric admissions was 4 years, and over a third occurred in infancy while more than 60% occurred in the under-5 age group. Fever and cough were reported in almost half and over 40% of cases, respectively, while a quarter reported vomiting and difficulty in breathing. One in five had diarrhea and seizures, respectively. Other than four children, who had other diagnoses requiring prolonged hospitalization, all pediatric admissions were released within two weeks. These four had burns, malnutrition, or tuberculosis. Over 60% of admissions in the pediatric age group had no underlying chronic conditions, and of those who had, none was found to be a common risk factor. About 44% of hospitalized children were admitted with COVID-19, with the infection being a contributory factor or incidental to the admission illness in less than one in five, and 38%, respectively. There were no cases of multi-system Inflammatory Syndrome in Children (MIS-C) during this time. Standard care was given to most children, with a quarter being put on oxygen. Three children required high-flow oxygen and 6% (seven children) were on ventilation for neonatal sepsis and other infectious conditions. Only one child was thought to have COVID-19 pneumonia requiring ventilation, a baby who had been born prematurely with bronchopulmonary dysplasia and new-onset pneumonia without other identified infectious causes. Four deaths occurred during this period, all in children aged 0-10 years with complex illnesses. Three of these occurred soon after presentation with non-COVID-19 reasons requiring admission, and one of neonatal sepsis, with no deaths occurring primarily due to COVID-19.
Dit was ook het eerste wat er door mij heen ging, want las ook dat schoolkinderen in New York zich verplicht moeten vaccineren
Natuurlijk zit daar een verschil tussen. Maar voor bijvoorbeeld RS hebben we ook nooit maatregelen toch? En ik las net bij @Neuzeke dat het ook niet zeker is dat ze allemaal ziek zijn door covid
Hier ging het idd ook snel... Zaterdag zoon 1 - maandag dochter - woensdag zoon 2 - donderdag man... Nu had het ook zo kunnen zijn dat zoon 2 en man eerder al positief hadden kunnen testen... Maar dochter is dus zeker binnen 2 dagen besmet geraakt... Ik dacht toen ook aan omicron, maar kende niemand die met zekerheid omicron had... En dan had ik het zelf denk ik ook weer moeten krijgen en ik ben negatief gebleven dus moet ook de delta geweest zijn dus de halve klas besmette en binnen 2 dagen binnen het gezin rond ging