Corona "complotten" oftewel kritische gedachten

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door GossipGirlxoxo, 18 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier een appart topic om je kritische gedachten te delen en niet gelijk tot complot denker te worden weggezet. Zou dat tenminste op prijs stellen van de leden die niet heel kritisch zijn om niet met complot hier, complot daar te slingeren en te beschuldigen. Denk je er zo over, prima, maar laat dit topic dan svp lekker links liggen.
    Ben benieuwd naar jullie, van de kritische denkers zijn? Zoals @Whysteria denkt aan een dubbele agenda mbt horeca Amaterdam/010. Wat denk jij dat de achterliggende gedachten is? Wat die agenda dan inhoud?

Geloof je in echte complotten als 5G masten en microchip in vaccinaties enz. Mag je ze wat mij betreft best delen hier. Ik geloof er niet in trouwens maar het is denk ik wel de plek hier om ook die vermoedens en angsten te uiten. Ook hier het verzoek, respecteer elkaars mening. Tegengeluid mag, het is een forum, maar maak elkaar niet belachelijk en boor elkaar al helemaal niet de grond in omdat je er anders over denkt.

Hopelijk kunnen we hier leuk en normaal en respectvol over discuseren zonder andere topics met deze gedachten te vervuilen.

Liefs GG.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.941
    14.993
    113
    Niet zo zeer complot maar denk dat voor sommige zaken het wel handig uitkomt.

Het behalen van die uitstooteisen wordt wel verdraaide makkelijk gemaakt zo. Zoveel mogelijk thuiswerken, weinig vluchten. Straks komt t verkoudheidsseizoen weer opzetten, gaat dan wel heel stil worden als je nog geen online shop hebt draaien.

De boeren zijn met die cijfers helaas niet geholpen, wat er met de nertsenfokkers gaat gebeuren (aangezien ze geruimd zijn, maar evt gelijk uitkopen?) maar ik hoor niks meer over uitstoot...Zie wel vollop bouwprojecten ineens.

En allicht keihard maar onze eerste gedachte bij de moeite om voor de verpleegtehuizen ook maar IETS van bescherming te regelen (terwijl belgie al met heuse naaiacties en inzamelingsacties bezig was) was dat die gemiste AOW's en pensioentjes niet algeheel vervelend waren voor de schatkist. Was een ziekenhuis aan t naaien, had hier zo'n 30 professionele coupeuses met vrije handen, hebben ons aangeboden om met de goede materialen voor de verpleeghuizen aan de slag te gaan onder voor hun controleerbare gewenste omstandigheden. 0 antwoord, van t rode kruis maar ook niet van lokale verpleegtehuizen, we tried...

3. GossipGirlxoxo

Dat van de schatkist heb ik ook over nagedacht aan de andere kant denk ik dat er nu meer de schatkist uitgaat in de vorm van steunpakketten dan aan AOW. Maar ik ken geen cijfers dat is een gevoel.

Wat je nu noemt van het Rode kruis verbaast me. Wij hebben sinds de uitbraak in maart tm een maand geleden in Amsterdam een leegstaande jeugdgevangenis en 17 sportzalen omgebouwd tot crisis en nachtopvang voor de daklozen en vullen op de locaties die nog open zijn (veel sportzalen worden inmiddels weer afgebroken, wat ik gek vind als er een 2e golf word verwacht) de desinfectie bij en legen de chemische toiletten en regelen de schoonmaak, dit alles dus dagelijks. Het Rode kruis is hier nauw bij betrokken en ze draaien grotendeels op vrijwilligers en acties van vrijwilligers. Op ons komen ze niet over als een organisatie die mensen die hulp bieden compleet negeren.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.754
    18.863
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik lees mee, ook al ben ik zelf denk ik niet zo heel ‘kritisch’ in die zin dat ik geen complotten zie. Maar ik vind het wel boeiend om te lezen hoe anderen erover denken. Dat kan mij ook weer aan het denken zetten. Ik ben trouwens wel kritisch op het beleid of de wijze van communiceren in die zin dat ik het echt niet met alle maatregelen eens ben. Maar ik denk niet dat er kwade opzet achter zit. En ik geloof niet dat onze overheid deze crisis aangrijpt om er zelf beter van te worden en het volk uit te knijpen ofzo. In sommige andere landen heb ik wel de indruk dat machthebbers deze kans grijpen om nog meer macht te krijgen en het volk te bespelen. Maar voor mij is dat wel het verschil tussen kritisch (vragen hebben bij het beleid, andere opties zien) of complot, waarbij je er echt vuil spel achter vermoedt. Dat laatste speelt naar mijn idee in Nederland in ieder geval niet.

Wat betreft die verminderde uitstoot van CO2 en stikstof. Tja, ik geloof niet dat iemand deze pandemie veroorzaakt heeft om de uitstoot te verminderen. Maar het is wel mooie bijvangst. Elk nadeel heb z’n voordeel, toch. Zo’n pandemie heeft natuurlijk voornamelijk nadelen, dus laten we dan die paar positieve puntjes maar aangrijpen. Dat thuiswerken nu ineens wel mogelijk is, ja: persoonlijk hoop ik dat dat een blijvertje is. Niet dat je verlicht alle dagen thuis werkt, maar bijvoorbeeld 1 of 2 dagen per week (in ieder geval voor de liefhebbers) vooral doen! Het scheelt files en uitstoot en voor veel gezinnen is het ook prettiger... althans: als de kinderen wek gewoon naar school en de opvang kunnen.
    En misschien moet er ook naar andere dingen wat kritischer gekeken worden. Moeten we echt de hele wereld overvliegen voor vakantie? Of voor zakenreizen, terwijl online vergaderen ook kan? Of denk aan Productieketens waarbij over de hele wereld onderdelen gemaakt worden en weer naar andere werelddelen verscheept moeten worden. Ik snap hoe het ontstaan is. Maar het is ook kwetsbaar. En slecht voor het milieu. Als dit aanleiding is voor bedrijven om hier nog eens over na te denken en te kijken hoe het anders kan: prima.

Nataly1972, citroenrasp, kadootje en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.490
    13.937
    113
    Vrouw
    https://opendebat.info

Iets te lange tekst om over te typen, maar hier sluit ik mij volledig bij aan en ik heb dit dan ook ondertekend.

Overigens schaar ik mijzelf onder kritisch, niet onder complotdenken, anders krijg ik mijn aandeel niet dat Bill Gates mij beloofd heeft. :roflmao::p

tuc, Huismuisie, GossipGirlxoxo en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik ben geen complotdenker maar ik ben wel kritisch op maatregelen en zaken die gebeuren rondom Corona. En dat er dingen in de media verdraaid worden, cijfers bijvoorbeeld, of drukte op stranden (bijvoorbeeld op een strand hier in Florida wat overvol zou zijn geweest als je de foto’s in de media moet geloven toen deze weer open ging... jammer dat een vriendin van me er was en het strand nagenoeg leeg was op het moment van de foto), al is het alleen maar om maatregelen kracht bij te zetten. Ik geloof niet klakkeloos alles wat ze zeggen omtrent Corona, maar ben je dan een complotdenker?

SAARC, Beausecret en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Maandag stukje qua media ben ik het eens. Koppen boven stukken die helemaal niet kloppen met de inhoud. Koppen die echt nog net niet het woord PANIEK bevatten en als je de inhoud leest denk was deze kop wel voor dit bericht bedoelt? En inderdaad dat met die foto's ik heb het met eigen ogen op de Albert Cuyp mee mogen maken. Net als een tijdje terug een foto van de wallen in Amsterdam. Waar de fotograaf zelf onder het nieuwsbericht reageerde dat het overall op de wallen niet zo druk was maar hij vanuit een bepaalde hoek op een bepaald kruispunt de foto zo vast kon leggen alsof het leek dat het mega druk was. Die dan landelijk de ronde gaat en die de burgemeester dan aangrijpt om om de wallen mondkapjes plicht in te voeren (ook zo lekker logisch dat een deel van die mensen met mondkapje dan wel 5 minuten later bij een sexwerker naar binnen mogen zonder mondkapje en zonder 1,5 meter afstand). In mijn ogen ben je trouwens geen complot denker maar heb hier al vaker anders gelezen als iemand dit soort dingen schreef.

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik denk wel eens dat China het virus heeft laten ontsnappen met als doel de rest vd wereld te verzwakken en om zelf de wereldmacht te grijpen.

MariTheresa vindt dit leuk.
  9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dit denk ik ook wel een eens. Geen idee of China hier alleen achter zou zitten maar er is achter Corona veel meer gaande in de wereld dan alleen het virus. Geld en macht spelen hier een grote rol in.
    Soms ben ik we eens bang dat de wereld aan het veranderen is in een grote dictatuur..

SAARC en Beausecret vinden dit leuk.
  10. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben er persoonlijk vrijwel zeker van dat dit virus de wereld is ingeslingerd door personen.
    Er komt te vaak iets uit Wuhan!

Ook denk ik dat het veel landen wel goed uitkomt. Hier worden bijvoorbeeld nieuwe nertsenfokkerijen verboden, er raken nauwelijks dieren besmet, maar er zijn nu al 31 nertsenfokkerijen besmet en geruimd.
    Boeren protesteren niet meer en nadat ze het wel gedaan hebben liepen de cijfers weer op!
    Zo zijn er meer dingen dat ik denk huh?!

Ik denk ook dat de waarschuwingen blijven komen tot na de vakanties en dat we dan langzamerhand weer in lockdown gaan! Eerst even de economie een boost...

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.754
    18.863
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tot nu toe is China er zelf niet beter van geworden. Hun economie heeft ook een enorme dreun gehad.

MaMa vindt dit leuk.
  12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Op de mondkapjes- en latex handschoenenfabrikanten na natuurlijk :roflmao:

13. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik denk wel dat het virus "men made" is. De wereld heeft te veel mensen rondlopen en op deze manier wordt dat makkelijk uitgedund.

Dat de regering idd een 2de agenda heeft in alles rondom het corona. Onze vrijheid wordt beperkt, er wordt voor je bepaald, app op de telefoon enz.. Veel mensen worden nu afhankelijk van de overheid en dat is precies wat ze willen.

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.985
    6.733
    113
    zuid-holland zuid
    Maar waarom zou de overheid dit willen dan ? Waar zit voor hen het belang? Rutte wil toch juist geen dwingende maatregelen opleggen? En ze gaan ook heel veel geld mislopen vanwege de krimp van de economie.

spruitje80 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  15. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.951
    3.829
    113
    Vrouw
    Het eerste gedeelte denk ik niet.
    Heb eens gelezen dat corona ook heel veel levens heeft gered doordat de luchtkwaliteit in veel gebieden verbeterde maar dat had ik in april ofzo gelezen dus kan zijn dat dat ook achterhaald is nu.

16. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik begin hier steeds meer kritisch over na te denken. Ik geloof niet in echte complottheorien, maar ik denk wel dat er meer is dan corona zelf. Ik las een artikel dat nu ook steeds meer artsen vraagtekens zetten bij de acties vanuit het kabinet. Er worden ook politieke spelletjes gespeeld. Zoals die kleurcodes per land aan een bepaald land.

Wat ik alleen niet begrijp, waarom zou je expres een land in een recessie helpen en de economie naar de klote helpen? Daar is toch niemand bij gebaat of wel?

Wellesnietes vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.625
    27.278
    113
    Vrouw
    Corona bestaat al zoveel jaar, dit is gewoon een mutatie ervan dus nee ik denk niet dat het gemaakt is door de mens maar gewoon een normale mutatie alleen heeft China t niet in de kiem weten te smoren doordat ze als de dood waren voor gezichtsverlies.

Wel vind ik t bijzonder dat bepaalde sectoren extra hard worden gestraft, horeca bv. Straf dan de bezoekers die gaan dansen ipv hele toko op slot. T is ook stuk politiek denk ik dan, dat ze kunnen laten zien dat ze daadkrachtig zijn en wel beloftes waar maken. Natuurlijk kijken ze naar volksgezondheid op plek 1 maar hun politieke agenda mbt verkiezingen kleurt wel keuzes

18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.985
    6.733
    113
    zuid-holland zuid
    De media en vooral ook social media vind ik echt een gevaarlijke rol hebben. Sommige artikelen zijn pure paniekzaaierij en dan komt er eens een goed artikel en dan moet je die facebookreacties er op eens lezen. Oh mijn hemel, de wereld gaat straks ten onder aan de gekkies op Facebook! Dan vraag ik me af of dat misschien ook Russische trollen zijn, of mensen die eigenlijk voor een extreme politieke partij werken, mensen die er bij gebaat zijn om verdeeldheid en haat te zaaien onder de bevolking.

Ik kan me gewoon bijna niet voorstellen dat Miep uit Zwolle echt gelooft dat Mark Rutte een tweede Adolf Hitler wil worden door iedereen een vaccin te geven waarmee hij ons in zijn macht heeft:|

19. tuc

tuc Niet meer actief

Wereldwijd gebeurt er vast een hoop wat wij niet weten.
    Die kritische artsen in Rusland zijn natuurlijk echt niet uit het raam gevallen.
    Zoiets geloof ik ook niet dat dat in NL gebeurd.
    Waar ik wel van overtuigd ben is dat nu Corona er is mbt de maatregelen die het kabinet neemt er meer invloeden en belangen zijn dan wij in de gaten hebben.
    Als voorbeeld wat ik eerder zei in het nieuwstopic: over scholen wordt wekenlang niet gerept en vlak voor de eerste regio moet beginnen krijgen sommige docenten ineens het idee dat ze dit toch niet zien zitten. En dan een OMT lid dat begint over de VO scholen die zo niet kunnen starten. Ik ben er dus zeker van dat die groep docenten op de 1 of andere manier invloed heeft bij dat OMT lid en dat zij dat dus even de media inslingert.

En de berichtgeving vanuit Rutte en de Jonge vond ik ook niet altijd consistent, met als druppel gisteren, dat was gewoon een bezopen vertoning.
    Vanaf het eerste moment dat er versoepeld ging worden (en dan echte belangrijke versoepelingen) werd er gezegd: maar enkel als het ook kan.
    Dat heb ik dus nooit geloofd. Die versoepelingen stonden op de agenda en ik geloof nooit dat Rutte dat terug had gedraaid. Beetje dreigen met niks. Hij had het ook over stappen terug, nou dat klopt niet. Want het enige wat hij benoemd heeft is dat je max 6 mensen mag uitnodigen, en dat is niet eens een maatregel maar een advies en dat je op 1,5 meter moet blijven.
    Dat is geen stap terug, want dat was altijd al zo. Die 1,5 meter moest altijd al gehandhaafd worden. En ik denk dat er maar weinig mensen zijn die meer dan 6 volwassenen op 1,5 meter kwijt kunnen.
    Dat iedereen dat de laatste tijd wel deed is iets anders, maar het is nooit een officiële versoepeling geweest. En er kan nu nog steeds niet op gehandhaafd worden legde hij al uit.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  20. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Wat uit eindelijk het grote belang is weet ik nu ook niet maar op korte termijn is dat zeker macht.
    Maar dat Rutte geen "dwingede" maatregelen oplegt wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Er komt een app die dmv bluetooth je laat zien wie/wat/waar bestemd is enz. *koekoek
    Er zat/zit al een corona sensor op je telefoon zonder dat je het weet.
    Voorkeur met pas betalen, kunnen ze nog meer zien waar en hoeveel je uitgeeft.
    Juist de grote winkels profiteren van dit alles, de kleintjes gaan failliet of worden gewoon weg gesloten zoals in noord-deurningen.
    Er worden wel miljoenen geïnvesteerd in een vaccin (let op, die wordt dadelijk verplicht) die a nog niet eens bestaat en b ze niet eens weten OF het wel gaat helpen.

Zo zijn er nog wel meer dingen die ik op zijn zachtst gezegd heel bijzonder vind.

Deel Deze Pagina