Ha meiden, Ik ben nu twee keer op Kreta geweest en vond het echt helemaal geweldig!! Na een paar keer te zijn vreemdgegaan met een ander land, wordt het dit jaar toch echt weer een Grieks eiland. Maar welke?? Ik twijfel, Corfu, Rhodos of toch maar naar Kreta... Wat raden jullie aan (of juist niet..) en welk plaatsje moet ik dan kiezen? Help me, nog maar een paar weekjes en het is zover. Groetjes, Anakin.
rhodos is ook een erg mooi eiland zeker als je vlakbij rhodos stad zit (een oude vesting stad) en corfu ben ik zelf nooit geweest maar van kennisen moet het ook een heel mooi eiland zijn kreta heeft ook mijn hart gestolen sukses met je keuze
Ik ben op geen van die eilanden geweest. Wel op Zakynthos, wat helemaal geweldig was. Een klein eiland, maar het geweldigste waren de schildpadden. Het plaatsje waar wij zaten zat vol schildpadden in zee. Geweldig om met die beesten te zwemmen!
Rhodos is heel leuk. Corfu moet ook geweldig zijn en Kreta is geweldig. Ik ga dit jaar naar Tunesie, dus een keer heel wat anders. Ben benieuwd.
Ik zou gewoon de reisgids bekijken en het op het reisbureau vragen of even googelen, Wij gingen vorig jaar naar Cyprus, erg leuk wij kozen voor minstens 30 graden ipv een 20 graadje, warme zee, en een hotel waar wat te doen was. Het land was mooi alleen wel dor en droog, niet veel bloeiende planten (september) maar de zee bij aya napa....SCHITTEREND...zeer helder water, je voelt je net een zeemeermin... Ik zal even voor je kijken wat ik zou kiezen als ik jou was. groetjes Mensi.
Ik heb even voor je gegoogeld, bij Rhodos stond middeleeuwse gebouwen, kleurrijke stad momenteel 24 graden. Bij Corfu stond groen eiland en 23 graden. Bij Kreta stond veel bloemen en planten, m'n man is daar vroeger ook geweest, en die foto's is een en al blauw echt heel mooi. Ik zelf zou kiezen voor Kreta, maar omdat je daar al bent geweest zou ik een ander eiland kiezen. Ik zelf vind het ook wel eens leuk om ergens anders naar toe te gaan. Maar dat is persoonlijk, als iets zeker mooi is, weet je ook wat je kunt verwachten... Zo zijn wij al vaak nh Gardameer in Italie geweest, dat vinden wij ook super. Succes met uitzoeken en een fijne vakantie 8) 8) 8)
Mij hebben ze gezegt als je naar kreta bent geweest moet je erna niet naar corfu gaan want dat valt dan tegen.... Kweet het niet uit eigen ervaring maar ze hebben me het alleen gezegd
Wij zijn ook helemaal dol op Griekenland! Wij zijn naar Kos en Rhodos geweest, allebei leuke eilanden. Kos is een echt fietseiland en was mooi en leuk om geweest te zijn. Maar Rhodos heeft ons hart gestolen, wat een mooi eiland! We gaan er zeker nog een keer naartoe. Ik raad je dus aan om gezellig naar Rhodos te gaan. Ik kijk elke dag op deze site: http://www.rhodosfriends.web-log.nl/ Deze mensen zijn Nederlanders die al jaren op Rhodos wonen en daar een restaurantje hebben, errug leuke site! Succes met je keuze en een fijne vakantie!
Ben op alle drie geweest, Corfu vond ik zelf een beetje tegenvallen, maar ik ben er dan ook al een jaar of 8 geleden geweest. Rhodos vond ik echt helemaal fantastisch en Kos ook. Erg leuke eilanden. Kreta ga ik dit jaar voor de 2de x heen, heb er veel zin in. Jaar os 6 geleden voor het laatst geweest en toen vooral om te stappen (Chersonissos), nu om te genieten van alles wat het eiland te bieden heeft. Maar volgens mij zijn alle Griekse eilanden erg leuk. Ben een echte fan van Griekenland.
Hoi Hoi. Ik ben zelf in September 2005 op vakantie geweest in Griekenland ( Kreta ) plaatsje Stalis het was gigantisch mooi daar en heb het reuze naar me zin gehad.Als het me lukt dan ga ik daar dit jaar weer heen. Groetjes Sterretjuh
Ben zelf op kreta gweest (drie keer) maar ook drie keer op rhodos.... Rhodos is echt helemaal geweldig!!! Ik was twee keer in Trianta en een keer in Rhodos Stad. Trianta vond ik leuker en de grote stad is toch vlakbij. Rhodos heeft aan die kant (noord-west) wel een kiezelstrand. De zuidkant is ook geweldig mooi (Lindos) en daar heb je zandstrand. Ben benieuwd waar je naartoe gaat en wat je evt van rhodos vindt. Groeten van Senseemillia
Alvast bedankt, dames! Ik kom al helemaal in de stemming...ik proef de tzatziki al bijna Als ik dit zo lees krijg ik een lichte voorkeur voor Rhodos, ik hoef niet tussen de feestende jongelui te zitten (ben tenslotte geen twintig meer... ) maar een beetje levendig mag wel, dus misschien is Trianta inderdaad de place to be. Nog meer ervaringen van jullie zijn natuurlijk welkom!! In de reisgidsen staat inderdaad ook genoeg informatie, vandaar dat ik Corfu en Rhodos al had geselecteerd, maar kiezen blijft moeilijk.
Nou hier advies van een meid uit Griekenland... Ik zou gaan voor Rhodos! Corfu is in vergelijking met Kreta waar je al bent geweest erg klein, alhoewel het paleis van Sisi very beautiful is!!! En Kreta vind ik, in de drukke steden, 10 x niks!! Wat ook leuk is om gewoon naar het binnenland te gaan van Griekenland aan de kust of naar de kleine eilandjes....Santorini is geweldig!! Heeft een hele mooie zonsondergang!! Zakynthos is mijn persoonlijke favoriet en Athene (het mooie gedeelte)!!
Ja Trianda is dan op Rhodos heel leuk. Ben ikzelf ook geweest. Rhodos-stad is erg druk, maar wel leuk om (zo nu en dan) te bezoeken. Prima bus verbinding en met de taxi is het ook niet duur. Ook is er op Rhodos genoeg te zien om voor een paar dagen een auto te huren. Heel veel plezier alvast!
Wij zijn net terug van Kreta, week je Stalis. Voor ons iets té touristisch. Het mooieste van Kreta van onze trip naar Santorini. Dát is pas mooi, maar misschien niet voor een hele week.
Ik moet elke 3 maanden naar Rhodos om mijn visum te verlengen. (woon in Turkije maar heb nog geen verblijfsvergunning) En ik vind Rhodos echt een mooi eiland. Overigens is het daar wel een stuk warmer dan 23 graden. Vaak klopt het niet. In NL wordt er vaak gezegd dat het hier bijv 25 graden is terwijl de termometers hier zon 10 graden warmer staan. Rhodos is net zo warm als het plaatsje waar ik woon, en de afgelopen 2 weken is het hier tussen de 30 en 42 graden geweest. Op Rhodos staat echter wel meer wind dus het is wel beter uit te houden. Maargoed, ik heb alleen Rhodos gezien, dus misschien is de rest nog mooier.... Maar Rhodos vind ik echt wel mooi. Vooral de stad heeft echt een heel leuk sfeertje, en de zee is echt geweldig...