Wie heeft er recept voor cookies mix in een pot. Verschillende varianten mag. Onze dochter is bijna jarig en ik wil dit voor haar maken als traktatie voor in de klas. Ik heb heel veel glazen flesjes 330 cc. Dus het moet wel hier in passen.... Wie o wie heeft er een recept voor mij wat ik in de flesjes kan doen?
Leuk idee. Dat vind ik ook altijd zo'n leuk cadeau-idee. Als het voor kinderen is, is het misschien leuk om iets van smarties er bovenop te doen. Lekker kleurrijk. Verder heb ik geen recept maar dat is wel makkelijk te googlen denk ik. Gewoon een zandkoekjes recept en dan alleen suiker, bloem, vanillesuiker in de pot doen en de rest toe te voegen op een kaartje schrijven.
Ik zie vaak dat ze shortening voor zulke mixen gebruiken... Volgens mij is dat erg moeilijk te vinden in Nederland.
Wellicht niet wat je bedoeld maar ze verkopen dit ook kant en klaar bij de Hema. In allerlei varianten. Heel leuk!
Crisco is shortening, elke taarten winkel verkoopt dat, maar ik zou een droge ingrediënten pot maken en dat ze de natte ingrediënten Zelf toevoegen. En als je gewoon in het Nederlands Google en Pinterest bezoekt , koekjes in een pot . Krijg je genoeg recepten.
Maar als ik zo Amerikaanse recepten lees hoort shortening juist bij de 'droge' ingrediënten? Tenminste in veel 'langer houdbare' bakmixen doen ze het.
Het is gewoon gestold vet, dat is prima te bewaren. Maar een jar zonder shortening kan ook prima! Gewoon een nederlands koekjesrecept gebruiken, receptje erbij met hoeveel boter en ei er bij moet, klaar!
Hoop dat ik een foto kan neer zetten maar het is gelukt hoor... dames bedankt dit is havermout, rietsuiker en rozijnen