Zo ja, hoe vaak doe je dat dan? Gisteren bij Genante Lijven werd duidelijk uitgelegd hoe je je borsten moet checken, moet eerlijk toegeven dat ik het dus schijnbaar verkeerd deed en dat ik het ook veel te weinig doe denk 1 x in de 3 maand. Doen jullie het?
Nee, maar dat heeft te maken met het feit dat ik een borstverkleining heb ondergaan en daar heel veel littekenweefsel in mijn borsten aan heb overgehouden. Dat voelt aan als allemaal knobbeltjes en harde stukken.
Ja. Deze dinsdag nog een borst foto gehad. Omdat ik na 3.5 jaar nog steeds melk heb uit een borst. Maar borst foto was goed. En hoe z.n borst foto gaat. Tja je moet ze op een plan leggen met je klieren vier foto.s in totaal trekken even je borsten uiten dan gaan ze tussen een soort plat druk plaat en doet op zich niet zeer mits je vel niet mee getrokken word. Wat dinsdag hier wel zo was dat was even minder prettig maar ja het was goed gelukkig.
Ja eigenlijk wel. Ik heb ooit een knobbeltje gehad wat later is verwijderd wat gelukkig niks was. Maar de schrik die je hebt als je iets vind bah!
Ik heb het ook gezien gisteren idd. Ga het na de zwangerschap wel (weer) doen. Denk dat het nu weinig zin heeft nu ze zo enorm gegroeid zijn en met opgezette melkklieren die net wat productie beginnen te krijgen enzo..? Deed het in het verleden wel eens, maar ook niet vaker dan 1x per twee maanden ofzo. En inderdaad ook op de verkeerde manier, ik kneep altijd in m'n borsten om op bultjes enzo te controleren maar dat schijnt dus niet de goede methode te zijn.
Nee eigenlijk niet.. althans.. tijdens t douchen kijk ik altijd even naar m'n hele lichaam.. maar niet specifiek naar mijn borsten/oksels..
nee, en doe het bewust niet. Ik heb veel klierweefsel en als ik ga voelen dan voel ik overal bulten/bobbels en nog wat. Wel laat ik ze elk jaar controleren door de gyn en vanaf mijn 40e moet ik jaarlijks mammografie doen (ivm verhoogde familiale kans op borstkanker)
Ik heb ook veel klierweefsel maar denk wel dat ik het verschil kan voelen hoor, mijn klierweefsel voelt niet als knobbels meer als ribbeltjes..
Ik heb het nog nooit zo erg bestudeerd (ribbeltjes heb ik nog nooit gevoeld). Wel schijven, heel raar alsof er een silicone-tiet in mijn tiet zit. Maar ik vind het ook pijnlijk, ik kan niet goed voelen zonder dat het pijn gaat doen (en vooral die platte schijf dan). O, is al onderzocht, die schijf hoort daar gewoon volgens de gyn.
Ik heb ja gestemd, alleen en ik bang d ik het misschien verkeerd doe. Heeft iemand een voorbeeld van hoe het moet?
Ja ik doe dit wel.. Ik heb in 2008 een knobbeltje weg laten halen, wat toen nog goed aardig was, maar ik hou het nu wel bij. Aangezien het ook al vaker in de familie is voorgekomen!