Mijn dochtertje van 4 heeft al vanaf dec 4 kuurtjes voor blaasonsteking gehad ... En nog steeds blijven er leukocyten in de urine zitte ondanks de kuurtjes , bacterien zijn wel weg .. Nu is haar urine voor de 2e x op kweek gezet , daar krijg ik vrijdag de uitslag van , waarschijnlijk volgt hierna een echo van de niertjes en urinewegen , blaas ... Iemand dit ook gehad ,en wat voor onderzoek is er toen gedaan ? Ik wil nu dat het goed uitgezocht wordt , want mijn meisje heeft niet echt reserves meer .....en wil gewoon weten waar die leukocyten vandaan komen ...
Is het wel een gewassen plas? Het eerste beetje op het toilet,dan wassen aan de onderkant en dan de rest opvangen voor onderzoek? Welke bacterie is er eerder gevonden?
Ja het is gewassen plas .... Bij een kweek nooit eerder bacterie gevonden , alleen bij de teststaafjes bij de huisarts ...
de eerste kweek heeft het ziekenhuis afgenomen na 3 ab -kuren achter elkaar ....volgens de ha is uitslag dan niet betrouwbaar .. Nu heeft ze ook weer een kuur gehad , maar wel iets langer geleden ..Ze klaagt veel van buikpijn ..Ook in haar bloed waren de monocyten verhoogd , dus ergens klopt er iets niet ....
Kweek was positief , nu doorverwijzing naar het zh .. De huisarts schrijft liever niet weer antibiotica voor omdat ze al 4 kuurtjes heeft gehad de afgelopen 4 maanden . Bij koorts gelijk bellen en dan wel ab ...