commode van ikea

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jenala, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Welke commode van Ikea is fijn?
    Wij hebben een mooie en goede commode, maar helaas krijgen we hem niet boven.
    We hebben een krappe draai in de trap en de commode is helemaal gelijmd en genageld, dus die kan niet zonder te beschadigen uit elkaar helaas.

Dus we zullen helaas een nieuwe commode moeten kopen die wel uit elkaar kan. Iemand tips?
    Hij moet goed hoog zijn ivm bekken en rug klachten.

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Als je voor hoogte gaat neem dan de hemnes 3 ladenkast van Ikea (of 8 als je plek hebt), officieel geen commode maar voldoet prima, en is hoger dan de meeste normale commodes. Hier doet hij al bijna 5 jaar dienst en bevalt prima, wij vonden de gewone commodes bijna allemaal te laag en we zijn niet extreem lang, de kraamvezorgster vond hem ook 'lekker hoog'.

3. lea

lea Fanatiek lid

Wij hebben de hemnes in onze slaapkamer staan en gaan deze straks in de babykamer zetten. Lekker hoog en lekker veel ruimte erin. Wij hebben die met 8 lades. We hopen daar voorlopig genoeg aan te hebben qua kleding etc.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij gaan deze halen. Ik heb er nog geen ervaring mee maar ik vond hem qua hoogte hoog genoeg

5. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Wij overwegen ook de Hemnes maar twijfelen nog beetje over de hoogte, wil het in de winkel even proberen want mijn vriend en ik zijn beiden niet lang (1.67)

SDonya, ik las ergens dat het prettig is als je met je voeten onder de commode kan staan, heb het idee dat dat bij die jij laat zien niet echt kan maar misschien heb ik het mis?

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zou niet weten wat dat uit zou moeten maken.. Bij me eerste dochter had ik een hele babykamer van een lijn van prenatal en die commode was ook tot zo laag aan de grond dat je voeten er niet onder paste.. Nooit gemist en ook nooit geweten dat dat blijkbaar handiger moet zijn:p

7. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Dat schijnt handiger te zijn omdat je dan met je lichaam tegen de commode kan staan.

Overigens heb ik de Hemnes 3 ladenkast, en die is voor mij met m'n 1.53 toch wel een beetje te hoog.

8. SandyH

SandyH Lid

24 okt 2013
    21
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook de Hemnes kast (3 laden), lekker ruim en de hoogte is goed. (ik ben 1,68, vriend 1,75)

9. Olliebol

Olliebol Actief lid

23 jan 2014
    245
    91
    28
    Vrouw
    Wij hebben ook de Hemnes van Ikea, met drie laden. Erg tevreden mee en ruimte zat!

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

11. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bedankt voor de reacties. Ik had alleen bij de commodes gekeken. Maar ik denk dat de Hemnes ook een goede optie is.

12. Linana

Linana Niet meer actief

Hier 2 malm ladekasten van 4 lades tegen elkaar.
    Lekker hoog, veel ruimte en niet al te duur ;)

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wij hebben een witte Gulliver commode. Mooi hoog en de opstaande rand is erg fijn. Daarbij witte bakken e.d.

14. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Wij hebben ook de Hemnes 3 ladekast, bevalt ons prima. Ik ben zelf 1.68 en manlief is 1.85, hij kan er ook prima mee uit de voeten.

Succes met het maken van je keus!

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb de hemnes 8 ladenkast via marktplaats voor 35 euro. Lekker hoog en veel ruimte. Deze was al in elkaar maar we hebben hem gedeeltelijk uit elkaar kunnen halen om hem naar boven te krijgen.

16. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Ja zeker fijn als je voeten eronder kunnen.
    Hier de ladenkast Malm 3 lades (diepe lades kan veel in) en als je er pootjes zet van de Gamma bijv dan kan je de hoogte zelf afstellen. Ideaal!

17. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij hebben de Hemnes met 8 laden. We hebben 'm nog niet in gebruik, maar hij bevalt nu al prima :)

18. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bedankt voor alle reacties. Als het goed is, is het niet nodig. Mijn man is vanmorgen bezig geweest met onze commode. En hij heeft hem toch helemaal uit elkaar gekregen.
    Dus de commode staat boven. Hij moet alleen weer in elkaar straks.

Deel Deze Pagina