De titel zegt het al. Ik ben op zoek naar jullie ervaring met een draagzak als je wat kleiner bent. Ik wil graag vanaf de geboorte dragen. Ik ben 1.60m. Wie heeft er een idee welke draagzak ik het beste kan kopen?
Je kan beter gewoon ze uit gaan proberen. Ik ben 158 en was tevreden met de tula free to grow, maar dat is echt voor iedereen anders. Hier is vriendlief 190 dus die moest er ook mee kunnen lopen en dat kon!
Ik ben 1,53 en heb de Click Carrier Classic van ByKay. Vind m echt heel fijn! Ik heb ook de Ergobaby Omni 360-draagzak en die vind ik helemaal niet fijn.
Beste kan je een afspraak maken bij draagconsulente. Ik heb dat ook gedaan en ik ben toen op een manduca uitgekomen. Maar ik draag niet vanaf de geboorte: ik ben gastouder dus “mijn” kinderen zijn al 3 a 4 mnd. Dochter niet gedragen, zoon had ik in een tricotslen toen hij mini was.
Ik zou idd een afspraak maken bij een draagconsulent. Bij mijn zoon had ik ook de tula free to grow. Ik dacht toen heel tevreden te zijn, totdat ik echt meer heb geleerd over het dragen. Nu vind ik dat er veel prettiger draagzakken zijn die wat fijner af te stellen zijn. Zelf ben ik vooral fan van geweven draagdoeken, maar dat is weer een ander verhaal. Kan je overigens ook hij een draagconsulent uitproberen. Bij de prenatal oid hebben ze over het algemeen niet zoveel verstand van draagzakken, dus daar zou ik niet heen gaan voor advies. Even googlen op draagconsulent Bij jou in de buurt.
Ik ben 158 en vond die Tula free to grow van @Siepie85 juist helemaal niet fijn. Heb hem bij nr 1 en 2 gebruikt en kreeg er telkens snel rugpijn van en had ook het gevoel dat ik niet genoeg ondersteuning had. Bij nr 3 heb ik de Artipoppe (die genoeg mensen ook weer niet fijn vinden als ze klein zijn) gekocht en man man man wat een verademing. Ik vind die echt zó fijn. Ga hem uiteraard doorgebruiken zometeen. Ook mijn man (182 cm) vindt de Artipoppe heerlijk. Zo zie je maar dat dit zo persoonlijk is! Echt gaan uitproberen!
Ik ben iets langer maar ik vond de tula free to grow een ramp ding, heel snel weer doorverkocht. Zo stug, echt niet fijn. @Marissie82 er is een fijne fb groep draagpraat, misschien zijn er nog tips en adviezen. En je mag de mijne ook lenen
Wij hadden uit impuls en onwetendheid een 3 in 1 click carrier van baby bjorn...wat een ongelofelijk takke ding als je klein bent. (1,63 en maatje S/M) Testje met een zak aardappels was voldoende om daar geen baby in te gaan doen. Toen over op een tricot doek van bye kay aangezien ik niet zo'n knoper ben. G heeft er heerlijk in gehangen maar voor een koukleum als mij in een g label woning in de winter kon ik volstaan met een tshirt. R. zweet al als je m beetpakt of een fles geeft dus die bye kay viel af. Voor een leuk prijsje in de uitverkoop bij babydump een babylonia ringsling gehaald. Dat had ik eerder moeten ontdekken! Ik gebruik m nu niet heel vaak meer, maar toppertje! Prop m in mn tas en altijd handig.