collega ontlasten??!! echt niet meer

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes1980, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Zoals jullie meschien weten, na mijn bevallingsverlof krijg ik mijn ontslag. Dit omdat mijn werkgever het niet ziet zitten, een werknemer met 2 jonge kinderen.
    Maar dus totaan mijn verlof ga ik gedeeltelijk in de ziektewet en werk dus nu 3 dag van 5,5 uur in plaats van 2 dagen van 5,5 uur en 1 dag van 11 uur. Het gaat erom dat ik geen 11 uur op een dag meer kan draaien. Is gewoon te zwaar.
    Nu heb ik een collga die al jaren zeer oncolegiaal is. Ik heb meerdere keren Gesmeekt om aub een dienst met me te ruilen omdat ik heel erg moeilijk zat met mijn zoon, of ik moest voor een MRI ofzo, en altijd zei ze: Nee! omdat ze bijvoorbeeld naar de sportschool wilde 's ochtens en geen zin had om te haasten, of ze zou een weekend met haar man weg gaan en zou dan te moe worden ofzo. Gewoon van die lullige smoesjes terwijl ik aangaf echt heel hard hulp nodig te hebben en echt nodig wou ruilen. Maar altijd nee. Was haar goed recht, maar altijd heel lullig.:x
    Nu ben ik elke week 5,5 uur minder aan het werk, en nu heeft mijn 2 collega's een rot rooster, om alle uren in te vullen (en ook op andere objecten moeten werken, dus extra uren maken. oh ja beide collegas deeden moeilijk omdat ik de enige ben met kleine kinderen en zij willen daar niet voor werken zeggen ze) en zij zei vanmiddag, je kan toch ook gewoon 4 diensten draaien van 5,5 uur, dan ontlast je ons toch ook.
    Dacht het dus niet he. Ik sta met een ontslag boven mijn hoofd, mijn collega's hebben mij nooit willen helpen en geklaagd als ik een dienst wilde ruilen ivm mijn zoon enzo en dit is mede de reden waarom ik er straks uit lig. Nu bekijken ze het ook maar:cool:
    Zo, dat lucht op. Sorry voor het lang verhaal;) maar bedankt voor het lezen

2. Dana

Dana Niet meer actief

nou dat zou ik ook echt niet doen wetende dat ik straks mijn ontslag krijg, het moet wel van 2 kanten komen natuurlijk. en wat een absurde reden voor ontslag ook, alsof je met 2 jonge kinderen minder betrouwbaar wordt dan met 1 jong kind? beter af zonder die collega´s en zonder die baas ;)

geniet van je zwangerschap!

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou groot gelijk, dan zoeken ze maar een andere gek en nemen ze die maar aan maar jij hebt je taken daar gedaan...net als wat jij zegt, het hoeft niet op de weegschaal maar moet ook wel wat van 2 kanten komen. En nu je ontslag hebt gekregen zou ik me er ook niet druk meer om maken hoor.
    Maar mooi lullig ontslag omdat je 2 kinderen hebt?? loopt je contract dan af? want ze kunnen je toch niet zomaar op straat zetten?

4. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    dank jullie voor de lieve reacties.
    Nee ik krijg echt ontslag (heb een vaste contract) maar krijg de keus: of naar centrum van R'Dam (100 km van huis) en draaien vanaf 7 uur 's ochtens of avond of nacht diensten. En zegt de baas, dat gaat moeilijk worden met 2 jonge kids, of we kunnen je je ontslag geven. Ben eigenlijk bijna verplicht het aan te nemen omdat ik het anders niet rond krijg.
    Maar zorg wel dat ik een gouden handdruk krijg en ik ben inmiddels blij om weg te gaan. K** bedrijf en collega's. Ik moet weg van deze post omdat het juist die collegas zijn die het niet meer zien zitten en de groepsleider ook. Dus ik moet weg. Ga ze dus ook echt niet meer ontlasten. Das al;)

5. Dana

Dana Niet meer actief

nogmaals groot gelijk, zeker gezien de hufterige manier waarop je eruit gewerkt wordt!!

6. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Wat belachelijk zeg! nee ik zou ook absoluut niet collegiaal meer zijn!

7. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Heb je wel de vakbond ingeschakeld, want volgens mij kun je hier wel een aardige ontslagvergoeding uitslepen. De vakbond kan je juridisch bij staan en werkgevers schrikken zich altijd rot als de vakbond zich er mee bemoeid. Je staat dan veel sterker. succes ermee en laat ze maar lekker in hun eigen str*** zakken.

8. Locusta

Locusta Niet meer actief

Juist, ik zou hier even serieus werk van maken, want volgens mij mag dit helemaal niet!! Aangezien je in vaste dienst bent, mogen ze je helemaal niet "zomaar" ontslaan (en ik vraag me serieus af of die "keuze" ook wel zo opgedrongen mag worden) en je moet dus ook zeker niets ondertekenen!

Pleeg even een telefoontje naar de juridische afdeling van de vakbond, het juridisch loket of je rbv, want wie weet kunnen ze hier nog iets mee.

Ik snap wel dat de werksfeer ondertussen zo verziekt is dat je blij bent dat je weg gaat, maar ondanks dat zou ik toch even gaan navragen of dit allemaal wel loopt zoals het hoort. Ik denk het niet namelijk.

9. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    dank jullie wel voor jullie lieve reacties en dat jullie mee willen denken.
    Maar idd, ik heb een vakbond die ik ga inschakelen en ik heb het een en ander goed uitgezocht, dus ik weet inmiddels echt wel wat ik doe. Maar ik waardeer jullie input enorm. Bedankt.
    Maar goed, het gaat dus nu niet over het feit dat ik ontslogen wordt (die berichten staan aan in: na de bevalling-weer aan het werk. En zwanger en werken)
    Maar nu gaat het even over dat mijn collega het lef heeft om te zeggen dat ik 4 halve dagen zou kunnen werken om hun te ontlasten. Na alles wat ze de afgelopen 4 jaar geflikt heeft, ik kon zowat smeken wat ik wou omdat ik soms echt even geen uitweg meer kon vinden en dan met hele lullige smoesjes altijd weigeren.
    Net goed dat ze nu last heeft, heeft ze verdiend denk ik dan.
    Ik weet dat het verkeerd is om zo te denken, en ik vraag God dan me te vergeven, maar zo voel ik me. Komt denk ik voort uit lang opgebouwde verdriet, pijn en boosheid.
    Geef het even, met de tijd zal ook dit gevoel wel weer zakken.;)

10. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

geef je groot gelijk!!

11. Laten zeiken over 4 dagen diensten werken, jij hebt ivm je ziektewet een regeling getroffen om 3 dagen een bepaald aantal uren te werken. Dat mag je ook gewoon zo zeggen. Als zij ontlast dienen te worden, moeten ze dat bij hun leidinggevende aangeven en dient die dat maar lekker op te pakken.

Echt, met zulke mensen moet je ALLEEN aan jezelf denken en niet aan hen. Ze verdienen het niet en daarbij hebben ze ook het recht niet om dat van jou te eisen.

12. Locusta

Locusta Niet meer actief

Boontje komt om zijn loontje, toch? ;)
    Of, nog een cliché: what goes around, comes around.

13. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Lieve allemaal, bedankt voor jullie begrip en lieve reacties. Het heeft me enorm opgelucht.
    Alleen, wat jammer he dat je op zo'n moment als je collega komt met zo'n opmerking je niet gelijk een passend antwoord kan verzinnen.
    Nu achteraf weet ik wel wat ik ze had willen zeggen, maar... Te laat;)
    Nee, is al goed. Het heeft me goed gedaan om mijn verhaal met jullie te delen, en het voelt fijn dat er zo veel begrip is.
    Nogmaals, bedankt

14. Dana

Dana Niet meer actief

je zit daar echt op de verkeerde plek, bij de meeste veranderingen komt er uiteindelijk iets beters op je pad en denk je achteraf, waar heb ik me druk om gemaakt?

wie het laatst lacht........ :D

15. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Dit geloof ik ook absoluut. Waarschijnlijk daarom dat ik niet meer zo boos bent. Ik geloof dat er iets beters zal komen/voor me bedoeld is.
    (moest gewoon even kwijt wat mijn collega gisteren zei) eerst drong het niet eens tot me door, maar ineens als donderslag dacht ik... Wacht even:( Dit meende ze toch niet. Jawel:(:$ Vreek, bekijk t even. En toen maar met jullie gedeeld.;)

16. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Laat ze het lekker uitzoeken daar. Als hun zo lullig doen.

17. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    groot gelijk zo'n collega heb ik ook .
    Ik werk ( voor ik zwanger was) volgens een nachtcontract 60% nachtdiensten 40% avond-weekend .
    Zij werk een volledig nachtrooster en wil NOOIT ruilen of schuiven in het rooster .
    Maar nu was ze bezig met een cursus die niets met haar werk te maken heeft en vielen de dagen dat ze les had toevallig op een paar werkdagen toen moest iedereen maar ruilen en schuiven en had ze al helemaal uitgerekend op het rooster waneer het voor haar wel uit kwam .
    Ik heb dat toen geweigerd en was oncollegiaal .

Ik zou er dus ook niet in mee gaan en haar lekker uit laten zoeken hoe ze het dan maar opgelost krijgen ;)

18. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Je had kunnen zeggen, ik kan zo hier niet werken, ga ik geestelijk aan kapot en dan volledig de ziektewet in. Kijken hoe ze het dan oplossen. ;)
    Maar helaas, zulke mensen bestaan er nu eenmaal, die vinden dat kinderen van een andere collega niet hun probleem zijn en geen cm willen toegeven. (ik ken nml ook zo iemand) Nog even volhouden, dan ben je van ze af.

Deel Deze Pagina