Hallo iedereen, Ik ben hier dus nieuw, dit is mijn eerste berichtje. Om de situatie even te schetsen... Wij proberen al 7 maand zwanger te worden ondertussen. Ik ben 8 maand geleden gestopt met de pil, heb ondertussen 4 keer maandstonden gehad (5 met de pilbloeding inbegrepen). Mijn cyclus varieert tussen de 35-60 dagen en is alles behalve regelmatig. Ik ben ook al getest via bloed, die waarden waren toen normaal, gezien ik toen toevallig een eisprong net had gehad (was toen op dag 45). Ook de inwendige echo toonde geen afwijkingen De gyne vermoed dat ik niet altijd een mooie eisprong heb, gezien de onregelmatige cyclus en het feit dat we ook 4 keer op de juiste moment alles gedaan hadden.. Ze stelt dus voor om de cyclus te begeleiden met clomid en eventueel pregnyl indien nodig. Ik heb volgende week terug een echo op dag 13 en daarna zien we verder (want ik heb nog geen dosis voorgeschreven gekregen) Nu moet ik toegeven, ik heb er wat schrik voor... Ik weet dat het wat doemdenken is, maar wat als dat ook niet lukt zoals het moet? Mijn vriend ziet het ook niet zitten, die wil een "liefdesbaby" zoals hij het zegt. Maar aan de andere kant heb ik een lichte vorm van endometriose, dus elke cyclus wachten, is eigenlijk eentje te veel, gezien de klachten na max 1,5 jaar terug toenemen (weet ik uit eerdere stops met de pil) En ook plannen komt niets van in huis, met die cyclus zoals ze nu is. We hebben nu wel elke keer geluk gehad, maar dat resulteerde ook in niets Zijn er dan echt geen nadelen voor het kindje met clomid? En hoe zit het met acne? Ik ben daar nogal gevoelig aan, en het is met het stoppen van de pil al veel verslechterd, dus ik zit niet direct te wachten op nog een dosis acne bij... En verder zou ik het gewoon fijn vinden om wat te babbelen met mensen in dezelfde situatie Hier weet namelijk nauwelijks iemand van het oefenen, en degenen die het weten zitten niet te wachten op elke week hetzelfde verhaal
Hallo Zazou, Zelf ben ik in mei gestopt met de pil. En na een paar maanden kreeg ik super erge acne, maar helaas komt dit ook omdat ik PCOS heb. Ik heb drie ronden clomid geslikt maar dit heeft niet gewerkt. Nu gaan wij over op gonal f en pregnyl. Ik kan niet zeggen dat mijn acne erger is geworden door de clomid. Het waren er al zoveel...Verder heb ik niet echt bijwerkingen van clomid gehad maar sommige vrouwen hebben dit wel. Ik snap dat jullie een liefdesbaby hebben maar dan is clomid nog de beste oplossing om dit enigzins te sturen. Ik hoefde tijdens mijn clomid kuur niet naar het zkh voor een echo. Nu met de hormoon spuiten wel. Dus als je het met clomid kan oplossen zou dat natuurlijk heel mooi zijn voor jullie. Ik raad je aan om je goed te informeren over clomid. En of het wel echt nodig is aangezien je wel ongesteld word. En als zij vinden dat het noodzakelijk is omdat de kansen op een zwangerschap anders verkleinen zou ik het zeker doen. Sommige vrouwen hebben net dat ene zetje nodig. Succes!
Dank je wel voor je reactie! Ik lees ook nergens dat het bestaande acne zou verergeren... Gelukkig heb ik weinig last op mijn gezicht, alleen een paar pijnlijke ontstekingen op schouders, rug en nek. Ik zou wel tussentijds voor echo's moeten gaan. Gezien ik idd wel eitjes heb die rijpen (alleen niet met regelmaat en niet altijd van even goeie kwaliteit) zou er dus een grotere kans zijn op verschillende eitjes die rijpen. Maar eerst zien natuurlijk... Hoe gaat het met jou dan? Ben je al lang bezig met het spuiten van hormonen? Hoe lang heb je clomid gebruikt? Hoeveel? Veel succes in elk geval!!!
Hoi Zazou, Wij zijn eind augustus 2013 gestopt met de pil, en december 2014 hebben we de stap naar de huisarts gemaak.. Eenmaal in het ziekenhuis bleek ik PCOS te hebben en mijn vriend slecht zaad. We konden gelijk starten met Clomid, en ik had gelijk een mooie eisprong alleen helaas nog geen zwangerschap. Dit is onze tweede ronde met Chlomid en zit nu een paar dagen voor nod, dus nog volop in spanning! De enige bijwerking die ik krijg van de chlomid zijn opvliegers! We krijgen nu morgen weer de uitslag van het spermaonderzoek, als het verbeterd is, moeten we nog 4 maanden zelf proberen met Chlomid. Maar is het niet verbeterd dan gaan we een ander behandelplan maken. Ik snap dat je vriend het liefste een 'liefdesbaby' wilt.. Mijn vriend vond de stap ook heel moeilijk, omdat hij al zo'n gevoel had dat zijn zaad niet goed was.. Bij ons zijn er 2 mensen in de omgeving die weten waar we mee bezig zijn.. Hier heb ik bewust voor gekozen, omdat ik merk dat het toch wel fijn vond om af en toe mijn verhaal kwijt te kunnen..
Hey Ananas, Ho, wat vervelend. Ja het is voor veel mensen normaal om hulp te zoeken maar ergens heb je toch het mottige gevoel dat het niet werkt zoals het moet... Zeker als man (ego), de mijne wil zich voorlopig zelf niet laten testen. Als het niet vanzelf gaat voelt het een beetje als falen hé. Ik duim heel hard dat het deze keer prijs mag zijn voor je! Ik merk zelf dat die teleurstelling elke maand wat groter wordt, zeker omdat dan net iedereen rond je precies zwanger is / wordt (wellicht omdat ik er nu meer op let, maar toch) Opvliegers zijn vervelend, maar dat wil ik er wel bij nemen voor goede eitjes Zijn er trouwens vrouwen die er veel van zijn aangekomen? Dat hoor je ook zo regelmatig.. En ja misschien heb je gelijk, ik zou het beter ook vertellen tegen een paar mensen. Maar dan heb ik altijd schrik dat die verhalen echt lastig worden als je daar zelf niet mee bezig bent...
Inderdaad dat ego gedeelde van de mannen ja! Dat gevoel van 'iedereen rondom je wordt zwanger' ken ik wel ja.. Die opvliegers neem ik inderdaad voor lief, maar het is wel irritant dat je eerst alles uittrekt om het daarna weer ijskoud te krijgen haha! Ik moet zeggen dat ik wel wat kilo'tjes ben aankomen ja.. Las het inderdaad ook.. Maar ook dat neem ik maar dan maar voor lief! Ik ben erg blij dat we het verteld hebben, gewoon om even mn ei kwijt te kunnen. Ook nu dat ik er uit wordt gegooid op m'n werk Ik werk als zelfstandige, gastouder.. Moeder is nu thuis met verlof, twee weken terug bevallen, dus nu is het nog niet zo'n probleem als ik even een uurtje naar het ziekenhuis moet. Maar als moeder weer aan het werk gaat, wordt het wel een probleem.. Dan is het wel fijn om het tegen iemand kwijt te kunnen, want tegen de rest van m'n omgeving moet ik een ander verhaal gaan verzinnen.. Wanneer moet je weer terug naar het ziekenhuis?
O nee, dat ook nog er bij. Alsof je nog niet genoeg aan je hoofd hebt zonder na te moeten denken over je job... Ja ik kan me voorstellen dat het wel leuker is dan dat je altijd iets moet verzinnen of op je tanden bijten. Ik ben ook zelfstandig en ik regel mijn uren volledig zelf, dus dat maakt het wel iets gemakkelijker om er even tussenuit te kunnen. Niemand die mij vraagt waar ik naar toe moet Ik moet volgende vrijdag naar de gyne, de monitoring gebeurd daar in de praktijk en niet in het ziekenhuis. Ze zullen eerst terug een gewone echo doen (heb ik 6-7 maand geleden ook gehad) en dan zal ik een voorschrift krijgen met wat en hoeveel ik moet bijnemen... Ik heb er dus nog geen idee van voorlopig, is mijn eerste monitoring ooit. En mannen, die zijn ( bijna ) allemaal dezelfde hé
Oh dat scheelt inderdaad wel ja, dat je aan niemand verklaring af hoeft te leggen.. Hier hebben we net helaas wat minder nieuws gehad.. Kwaliteit van het sperma was niet verbeterd en is ook te onvoldoende voor IUI, dus nu de keuze of we aan IVF gaan beginnen.. Dat kwam wel even als een klap.. Dus zal ook andere medicatie krijgen, ipv chlomid.
Oharme Nu als het een troost kan zijn, de mensen die ik ken die IVF hebben gehad, zijn daarbij bijna allemaal snel zwanger geworden... Dus zeker de moed niet opgeven!! Maar ik begrijp je, ik zou het zelf ook echt heel beu vinden. Ik heb het er nu al lastig mee, vooral omdat ik elke keer terug veel pijn heb door die domme endometriose (daarvoor nam ik de pil) Ik hoop dat het niet veel verslechterd is in die tijd, anders zal clomid ook geen oplossing zijn voor mij. Nu ja ik moet nog even geduld hebben tot volgende week...
Ik las inderdaad over veel meiden die n stuk of 6x iui hebben gehad, en na 1x ivf zwanger zijn geworden.. Gister even over gehad met vl, en vandaag gelijk gebeld voor de verwijzing, omdat ze dat bij ons in het ziekenhuis niet doen. Nu dus wachten totdat we de vragenlijst thuis gestuurd krijgen en daarna weer wachten op de oproep.. Maar we geven de moed echt niet op! Wat balen dat je zo'n pijn hebt daardoor! Hoop voor je dat het niet verslechterd is!
Hoi allemaal, Ik wil graag meepraten in dit forum. kheb een zoontje van 3 jaar, maar een tweede kindje wil maar niet lukken. We zijn nu zo'n anderhalf jaar verder sinds we de wens voor een tweede kregen, maar nog steeds niks (wel 2 miskramen helaas). Ik heb PCOS en slik nu clomid voor de 4e cyclus. De eerste drie cycli was ik nog wel vol hoop, maar nu is die hoop af en toe meer richting wanhoop aan het gaan. Zelfs mijn man heeft de moed verloren en die was eerder nog wel positief. Voor mij is zwanger worden dus al moeilijk, maar zwanger blijven ook helaas... Ik hoop dat ik zo via dit forum af en toe wat van me af kan praten, want ik ben er echt 24/7 mee bezig...allemaal veel sterkte en succes gewenst bij de behandelingen! Het valt echt niet mee, en de buitenwereld kan dat niet altijd begrijpen helaas... groetjes 'sjammie'
Hoi hoi, Ik heb ook PCOS mijn eerste kindje kwam spontaan, de 2e niet. Inmiddels zijn we ook bezig voor n 3e d.m.v. clomid en pregnyl. vorige x was ik met de 1e ronde clomid zwanger. Maar nu heb ik ook nog te korte LF. we gaan nu kijken of het komt omdat ik miss ondanks de clomid geen goede eissprong heb. Heb afgelopen maand niet kunnen bloedprikken omdat op de dag dat ik moest, ik alweer ongesteld werd. mijn acne is niet erger geworden dan het al was. Ik moet wel regelmatig voor een echo naar het ziekenhuis. Groetjes
Sjammie; Het is inderdaad fijn om van je af te praten.. Daarom ben ik ook op het forum.. Die hoop is bij ons ook meer wanhoop geworden, mede ook door deze uitslag.. Nu in afwachting.. Begint me allemaal veel te lang duren! Succes, ik hoop voor je dat je snel zwanger bent en blijft! Heb je veel bijwerkingen van de Chlomid? Jezzebel; Jij ook succes! Hopelijk geeft het snel resultaat! Meike; Ik moet zeggen dat ik nu wel meer puistje heb als normaal! Maar komt misschien ook omdat ik ongesteld moet worden! Succes, hopelijk snel resultaat!
Hey meiden, wat fijn dat jullie willen meepraten Het is altijd leuker om wat ervaringen te kunnen delen... Ja ik moet eerlijk zijn, ik heb heel veel schrik dat het zal verslechterd zijn. Ik moest elke keer verplicht aan de pil, en met endometriose die te slecht is kunnen ze geen clomid geven... Ik moet dus afwachten naar wat vrijdag gebeurd. Zal ook regelmatige echo's moeten krijgen... En ja die pukkeltjes heb ik ook rond de eisprong en maandstonden. Als het niet veel slechter wordt heb ik er echt best veel voor over...
Sjammie, zo erg dat je ook niet goed zwanger blijft. Ik was bij ronde 2 na het stoppen met de pil ook zwanger, maar heb een vroege miskraam gehad... Ik wist gelukkig nog maar 3 dagen dat ik zwanger was, dus de innesteling is fout gegaan. Daardoor kon ik het nog redelijk goed plaatsen, ik was vooral blij dat ik niet langer zwanger was. Maar het blijft een pijnlijk gevoel... Voelen dat je zwanger bent, en daarna niets meer... Om dan zowat leeg te bloeden (zo was het bij mij toch, enorm zware maandstonden nadien) Ik duim echt voor iedereen hier dat het snel goed mag gaan, én blijven!
Hallo allemaal, Vandaag cyclus dag 1 voor mij, en ik begin ook met clomid dag 3 deze cyclus. 100mg :S. Ik moet direct starten met 100mg. Ik ben bang voor de neveneffecten die er zullen zijn, ik lees op internet vooral dat je niet goed kunt slapen, schokkende blikken krijgt ofzoiets? Kan me er allemaal niks bij voorstellen. Maar mijn gyn. had het er niet echt over! Moet morgen bellen naar het ziekenhuis voor een afspraak, voor opvolging! Spannend.
Hey Viveluna, Ik heb nooit echt rare dingen gehoord van clomid. Ik denk / hoop dat die bijwerkingen eerder zeldzaam zijn. Er staan ook zon erge dingen op de bijsluiter van pijnstillers en daar hebben we ook geen last van hé Maar hou ons op de hoogte he Én belangrijkste, heel veel succes!!
Ananas, ik heb iets te vroeg gejuicht. Mijn rug zit onder de puisten... Heb ik al lang niet meer zo gehad. Gezicht valt eigenlijk nog wel mee. Zazoo, ben "benieuwd" wat de arts wil gaan doen. Spuiten misschien? Viveluna, die bijwerkingen vallen echt mee. IK heb eigenlijk nergens last van. Alleen wat van mijn darmen maar dat kan er ook los van staan. Waarom moet jij meteen met 100 mg beginnen?
Die domme puisten hé... Ik weet dat het maar uiterlijk is, maar toch maakt het ons leven een pak minder aangenaam. Ik heb het ook vooral op mijn rug, maar soms doet kledij echt pijn en is het dus geen louter esthetisch ongemak meer... Probeer je rug te wassen met een gel tegen acne, ik heb iets gekregen die vrij goed helpt, anders moet ik eens kijken hoe het noemt? En verder elke dag verse kledij zodat er geen talg meer aan de kledij hangt. Ik ben ook benieuwd. Ik laat vrijdag wel weten wat ze gaan doen. Ik heb sindsdien bijna elke dag lichte steekjes rond de baarmoeder/eierstokken dus ik vrees ervoor. Nu ja, het heeft geen zin om vooruit te lopen hé, ik moet gewoon afwachten wat de echo geeft.