Hey, Ik ben nu (volgens eigen berekening) 5 weken en 5 dagen zwanger en ik heb al sinds zondagavond steeds af en aan bruine/licht rode afscheiding. De ene keer is het wat meer dan de andere keer. Ik dacht bijvoorbeeld donderdag dat het klaar was (toen had ik enkel een paar licht bruine drupjes) maar gister was het toch weer meer en ook weer wat bruiner/roder van kleur. Vanmorgen was het zelfs helder rood op het wc papiertje maar alleen bij afvegen en verder niks - het voelt ook alsof ik een sneetje daarbinnen heb want het is al dagen wat geïrriteerd of zo (lekker verhaal dit, sorry!) Ik heb de verloskundige al meerdere keren gebeld en daar krijg ik dan te horen dat het op zich nog niks verkeerds hoeft te betekenen en dat ik in de gaten moet houden of ik geen krampen krijg of echt ga bloeden. Dat is tot nu toe nog steeds niet het geval gelukkig. Ook heb ik nog duidelijke zwangerschapskwaaltjes. Ik heb mijn eerste echo gelukkig al een week eerder kunnen verplaatsen dus die staat gepland over 10 dagen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen ookal weet ik dat het voor mijn situatie niks zal oplossen. Ik heb nog steeds diep van binnen een sterk intuïtief gevoel dat het goed zit maar ik ben ook gewoon ontzettend bang & onzeker.
Nou en een paar minuten nadat ik dit bericht heb geplaatst, begin ik toch menstruatiekrampen te krijgen in onderrug en buik…
Misschien niet een verhaal die je wil horen. Maar hier was het helaas tot 3x toe foute boel.. Ik had ook vrij weinig tot geen krampen en minimaal bloedverlies. Vaak 1 dag wat meer! Ik hoop voor jou dat alles goed blijft gaan!
2x gehad, was een keer een goede zwangerschap en een keer niet. Bij de goede afloop duurde het 3 dagen en zonder helderrood bloed. kun je niet bij een echocentrum zelf een echo inplannen over een paar dagen? Dan heb je (een stuk meer) duidelijkheid.
Bij mij heeft het in totaal 10 dagen geduurd! En vooral met afvegen dat het een beetje bloed/bruin was!
Ik heb tussen 5 en 10 weken om de haverklap bruin- en bloedverlies gehad, met 2 keer een echt grote bloeding aan 5 en 9 weken. En inmiddels bijna 16 weken zwanger, dus het kan echt goed gaan ondanks veel/lang bruin/bloedverlies. Ik duim voor je dat het goed zit!
Wat vervelend zeg! Mag je van je verloskundige niet vandaag even langs komen voor een echo? Wellicht kunnen ze daar ook op zien waar het bloed vandaan komt. Bij mijn miskramen gingen wel gewoon de sluizen open zegmaar. En ben toen ook wel een flinke stolsel verloren op de 4e dag van de bloeding. Was toen ook 4/5 weekjes. Sterkte hoor.
Wat vervelend die onzekerheid. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook oud roze/ bruin verlies. Heel minimaal (op 2 dagen even veel als normaal met de eerste keer afvegen) zonder kramp en stolsels. de vk zei dat het 2 kanten op kan gaan. Helaas bij ons is het niks geworden maar je hoort ook genoeg verhalen welke wel positief zijn! Bij deze zwangerschap heb ik veel krampen ervaren in het begin wat het groeien van de baarmoeder bleek. Alles is ook extra goed doorbloed. Wat ik erg prettig vond was dat ik 2 x mijn bloedwaarden mocht prikken. Daarop zagen we op maandag een zwangerschap maar iets te laag voor het termijn en op vrijdag was deze al drastisch gedaald. daardoor hoefde ik niet te wachten op een echo. heel veel sterkte voor de wacht periode en ik duim voor je mee !
Nou ik hoop echt van harte dat dit ook mijn verhaal gaat zijn. Intuïtief voel ik dat het goed zit maar ja soms neemt de angst het over. We zullen het volgende week weten.
Nou ja ik heb de echo dus al een week kunnen vervroegen dus ik weet niet of het nog eerder zou kunnen. Sinds gister is het weer heel minimaal licht bruinige afscheiding dus ik wacht deze week maar gewoon af.
Ja ik had ook al veel gelezen over dat bloedprikken maar ik weet niet zo goed of ze dat bij ons wel doen. Misschien als ik er echt naar vraag dat het dan wel zou kunnen maar goed. Ik wacht deze week gewoon af en probeer rustig te blijven. Als het fout is, is het fout en als het goed is, is het goed. Gister was het weer heel minimaal en intuïtief zegt mijn gevoel dat het nog goed zit maar goed. You never know.
Ja lastig. Je kan er ook niet zoveel aan doen, maar meer voor je geruststelling. Je zou nu 6 weken zijn? Hoe zeker ben je van je eisprong? Sterkte met afwachten hoor!
Dankjewel! Ja volgens eigen berekening ben ik nu 6 weken maar ik ben niet helemaal zeker van mijn eisprong omdat ik onregelmatig ongesteld was dus ja dat kan nog veranderen.
Wat naar hé al die onzekerheid.. Ik heb bij mijn 1e mk met 5 weken een paar dagen voor de tijd elke keer lichte bloedverlies gehad en toen ineens zette alles door en heeft mijn lichaam het schoongemaakt. 2 dagen later de echo en mijn lichaam was al zo goed als schoon weer. Bij de 2e mk geen last gehad van bloedverlies tot 6 weken en ik ineens heel erg bloedde uit het niets. Een week later de echo gehad om dat na te kijken (want ik heb ook genoeg succesverhalen gelezen waarbij bloed voorkomt in de zwangerschap) dus ik had nog een beetje hoop.. maar helaas bij mij mocht het niet zo zijn. Ik hoop bij jou wel <3
Ik had bij de oudste eerst heel veel buikpijn. Na een goede echo met 8 weken steeds wat spotting. Na twee weken een extra echo gehad Daarna is het goed gegaan.
Het zou nog innestelingbloeding kunnen zijn. Wat je ook zou kunnen doen, is een zwangerschap test en kijken of die lichter wordt of juist donkerder tov van de vorige keer.
Bedankt voor alle reacties <3 Even een update: het bruinverlies is sinds 3 dagen gestopt. Het is enkel nog een klein beetje beige/gelig van kleur. Ik heb er wel een goed gevoel over maar volgende week dinsdag zal een echo ons duidelijkheid geven - spannend!