Zoals de titel al zegt.. Ik heb verleden week een positieve zwangerschapstest van Clear Blue gehad, dag erna weer negatief Gisteren weer getest helaas weer negatief, echter duurde de uitslag erg lang, ruim 4 minuten. De vorige keer toen ik negatief testte duurde het ook zo lang 2 dgn later was de test positief. Is het normaal dat het zo lang duurt of zou het op het randje kunnen zitten? Op de strips stonden wel 3 strepen (ik weet dat je daar niet naar mag kijken)...
De ervaring die ik persoonlijk heb is dat de test het dan nog niet helemaal zeker weet. Om het zo maar te beschrijven. Ik heb de test niet gesloopt toen aangezien hij wel uiteindelijk 1-2 aangaf dus daar kan ik je niet bij helpen. Ik hoop het zo voor je meid!!!!!
Ik lees hier steeds vaker over verschillende merken zwangerschapstesten die op een eisprong hebben gereageerd. Aangezien jij schrijft slechts 1 dag een positieve zwangerschapstest van Clear Blue te hebben gehad....Hoe zeker ben jij dat je eisprong al is geweest? Kon die niet vorige week hebben plaatsgevonden dat jouw test erop heeft gereageerd? Temeer omdat ik onder je banner heb gelezen dat je na je bevalling nog maar 1x ongesteld bent geweest en je eigenlijk dus niet precies weet hoe lang je cyclus nu zal zijn.... Mocht het toch je ei zijn geweest vorige week, dan hoop ik dat je het nog wel gezellig hebt gehad en duim ik dat je test volgende week positief is en blijft! Want het is je van harte gegund meid.
Ik denk dat het niks uitmaakt hoelang of dat het duurt Ik had in je andere topic 2 foto's geplaatst van streepjes. Die test heeft altijd 3 streepjes weliswaar heel donker bij positief, maar dan geeft de Clear Blue wel "zwanger" aan. Misschien moet je het even los laten en over 2 dagen opnieuw testen. Echt balen dat die test de dag erna negatief was
Het zou trouwens ook wel heel apart zijn. Vorige week 1 dag een positieve zwangerschapstest van Clear Blue en direct de dag daarna negatief. Je zegt dat het nu lang duurt en of dat misschien is omdat hij nog op het randje zit van weinig HCG. Maar dat rijmt dan totaal niet met die positieve test van vorige week. Dat hij nu opeens erg lang na moet denken? HCG kan schommelen, maar niet zo erg dat Clear Blue de ene dag positief geeft, de andere dag negatief en een week later na lang nadenken weer negatief. Ik kan dan maar een aantal zaken bedenken: Foutieve test of reactie op eisprong. Een vroege miskraam lijkt me stug omdat een test dan toch iets langer positief aan zou moeten geven en niet na 1 dag alweer negatief is. Sorry voor mijn eerlijke gedachten. Geef alleen mijn visie over het geheel.
Be happy een Clear Blue reageert niet op een eisprong hoor....mijn gynaecoloog vond dit een hele goede en veilige test... Ik vind het trouwens heel knap dat jij zeker weet dat het geen miskraam is....ben jij een gynaecoloog of een verloskundige? Lieve to ik ken je al wat langer ik hoop voorals nog dat je gewoon zwanger bent!
Ten eerste is het bewezen dat een zwangerschapstest (Clear Blue digitaal) kan reageren op een eisprong, Ytest is het bewijs! Verder mag iedereen zijn mening geven,dat doe jij ook (lees je quote) En ook ik ben eerlijk als ik zeg dat Jane een streepjes plasser is,ik zit al heel lang op het forum en heb al heel vaak gedacht "als die niet zwanger is weet ik het ook niet" en altijd werd ze erna ongesteld of werden haar testjes lichter Echter een Clear Blue zou je zeggen dat die duidelijk resultaat geeft, niet dus! jammer!
Heb je nog getest met een andere zwangerschapstest zoals die van Kruidvat of test je alleen met een Clear Blue? Het kan nog best zo zijn wat be happy zegt, een eisprong. Als je googled dan lees je dat dit helaas vaker is voorgekomen bij anderen.
Volgens mij zijn er twee redenen waarom die test er lang over kan doen: 1) hij twijfelt, omdat je net tussen twee uitslagen zit of 2) er zit net te weinig urine op en het duurt lang voor er genoeg op de plek van de streep zit om het te kunnen meten. Die tweede optie heb ik zelf meegemaakt toen ik de bijsluiter niet had gelezen en de test maar 5 minuten in mn urine potje had gehouden. De uitslag kwam er wel, maar het duurde wel 5 minuten ofzo. ik hoop dat het geen vroege miskraam is, maar dat je nog steeds zwanger bent!! @BeHappy: een vroege miskraam of chemische zwangerschap waarbij de test maar 1 dag positief aangeeft kan in theorie best. Stel je voor de test zegt bij 25 HCG positief. Je kunt best net 25 of 26 EH bereiken en dan de dag erna gelijk weer zakken naar 12 ofzo, omdat het vruchtje niet goed kon doordelen (door genetische issues of e.d.). Dit is wel degelijk een chemische zwangerschap in de medische wereld.
hihihi, niet lullig bedoeld hoor, maar dit is geen bewijs . Bewijs heb je pas als je vast kunt stellen dat er echt geen HCG aanwezig is en wel LH en er meerdere testen positief reageerde. Zolang er nog alternatieve verklaringen zijn heb je geen bewijs. In het geval van Ytest kan het best dat er een probleem met de test was (gebeurt in 1% van de gevallen, kijk eens hoeveel posts hier zijn, dat betekent dat er sowieso per week een of meer vrouwen hier last van moeten hebben op Zwangerschapspagina of het zou kunnen dat ze wel HCg in haar lijf had maar niet zwanger was. Dit is iets minder waarschijnljik, maar mijn gynaecoloog heeft me uitgelegd dat mensen (ook mannen!) soms iets meer HCg in hun lijf hebben dan de 5>. Vooral vrouwen in de overgang schijnen hier last van de hebben, maar het kan ook bij vruchtbare vrouwen of mannen voorkomen. Sorry, off-topic, maar de nerd in mij kon het niet laten
Hier ook gehad in 2010.. Ligt streepje op Kruidvat test. Clear Blue zei zwanger... Dag erna zei Clear Blue niet zwanger, en de dag daarna ben ik met veel pijn en krampen gaan vloeien. Bloed geprikt, en had nog een hele hele lage hcg waarde in mijn bloed.
Ik heb eind vorig jaar ook getest met CB digital. Bij mij duurde het ook enkele minuten hoor! Ik dacht het zal wel niet raak zijn want het duurt veel te lang. Toch niet hoor, bij mij verscheen toch "zwanger 1-2" !! En ik ben tot nu toe gewoon zwanger (gebleven)! Succes meid.
CB doet er vaak lang over, in mijn ervaring, volgens mij zegt dat niks (net als de strepen in de test idd).. bij mij was eerst positief en daarna negatief een slecht teken en was het een vroege miskraam