Dag allemaal, Ik ben de chaos, de stress, de onregelmatigheid van het werken als verpleegkundige zat. Ik kan het niet goed combineren met mijn gezin, kan niet tegen de onregelmatige roosters. Ik ben continue maar moe, ondanks dat ik 24 uur werk. Tijd om eens verder te kijken, het liefst een hele andere richting uit. Ik heb alleen totaal geen inspiratie. Wat lijkt me leuk? Iets met veel contact met mensen, ik ben ook gek op kinderen, maar kinderopvang heb ik eens een tijdje meegelopen, dat is het niet. Een eigen theehuisje, een massagesalon, een speciaal winkeltje met kinderspeelgoed en kleding, het lijkt me fantastisch maar er ontbreekt helaas een starterskapitaal en welke ervaring dan ook, en ik heb mijn inkomsten echt wel nodig. Bijscholen is geen probleem, maar weer fulltime de schoolbanken in met een kind en een hypotheek, gaat niet lukken op alleen mijn man zijn salaris Wat doe je voor werk, hoe bevalt het, hoe is de combinatie met je gezin?
Ik werk als ambulant woonbegeleider. Werk 24 uur en deel mijn eigen tijd in. Veel verantwoordelijkheid maar ook veel zelfstandigheid. Echt ideaal.
Als mentor voor jezelf aan de slag? Kan je opbouwen naast je huidige baan tot je genoeg inkomen hebt om je baan op te zeggen. Als je ook handig bent met financien kan je het evt nog uitbreiden met bewindvoering en curatele, na korte opleiding. Ik ben voor mezelf begonnen als beschermingsbewindvoerder en heb ook even gekeken om mentorschappen erbij te doen, maar ik vond dat ik niet genoeg kaas gegeten heb van zorgplannen en zorgbehoefte enz. Als verpleegkundige moet dat geen probleem zijn
Kraamverzorgster? En dan werken bij een organisatie die op rooster werkt en met twee aparte teams? 1 voor de bevallingen en het andere voor de gezinnen. *ik volg nu de opleiding
Ik lees even mee. Ik denk er ook over om me om te laten scholen. Ik werk al 20 jaar als dokters-assistente in de huisartsenzorg en ik begin onderhand een beetje af te stompen. De patienten die steeds veeleisender worden, de toenemende agressie, voor alles zijn er ellenlange protocollen en regels. De rek is er een beetje uit moet ik zeggen en ik werk part time moet je nagaan. Ik zie mezelf echt niet nog 25 jaar dit werk blijven doen maar dan de grote vraag, wat dan? Ieder geval niets met kinderen, opvang etc, ben ik echt niet geschikt voor. Iets administratiefs misschien maar wat? Ik heb wel veel medische kennis dus ergens wel zonde om dit overboord te gooien.
Als ik verpleegkundige zou zijn, dan zou ik lactatiekundige worden. Lijkt me zo'n mooi beroep! En je kan ook zelfstandig werken, eventueel met een partner, dat geeft meer vrijheid en ruimte om het met je gezin te combineren.
Heb je HBO-V? Dan zou je je kunnen laten 'omscholen' (je lesbevoegdheid halen om voor de klas te komen. Op het MBO of zorg en welzijn op het VMBO. Dat is goed te combineren met kindjes en behoorlijk regelmatig werk. Mijn zus is ook 'zuster' en die werkt "in de wijk" en heeft alleen maar vaste dagdiensten, het bestaat dus wel.
Ik zelf werk op het consultatiebureau. Werken veel verpleegkundige. Meeste hebben vaste werkdagen en mogelijkheid om wat uurtjes thuis te werken, misschien iets voor jou?
Ik lees ook even mee. Hier beetje hetzelfde gevoel. Wil ook wat anders maar weet niet zo goed wat. Hier in de regio zijn de thuiszorgorganisaties met vaste diensten steeds zeldzamer door de overstap naar zelfsturende teams. Eis is steeds vaker 6 dagen beschikbaar kunnen zijn.
Ik lees ook mee. 20 jaar in de zorg waarvan 10 jaar op de meldkamer ambulance. Ik herken jouw ervaringen met patienten
Geen idee of het regelmatiger werk is, maar op de school waar ik werk komt elke dag een verpleegkundige van speciale jeugd-thuiszorg voor een leerling. Lijkt me bijzonder werk, die komen dus overal, op scholen, thuis bij de kinderen, voor bepaalde medische handelingen. Iets heel anders, in de farmaceutische industrie is ook altijd veel werk te vinden en is een medische achtergrond heel welkom. Heb je evt HBO-V kun je bijvoorbeeld relatief makkelijk werk vinden als CRA.
Ik werk als endoscopie verpleegkundige, heerlijk 3 vaste dagen door de weeks aan het werk van half 9 tot 5!
Ik heb ook wel eens gekeken naar wat anders, bv iets met administratie of receptie werk. Maar dat verdiend veel minder per uur als dat ik nu verdien... Dus dat vind ik dan ook weer zonde. Dan kan ik nog beter nog een dag minder gaan werken geloof ik.
Ik heb je al via de pb de tip gegeven voor de thuiszorg. Ik vind dat vergeleken met het werk in het zh veel rustiger ( zelfs tegen het saaie aan) maar dat vind ik prettig in combi met mijn dochter. Onze organisatie heeft alleen dag en avonddiensten dus dat scheelt ook weer. Maar uiteindelijk is vastigheid voor mij ook belangrijk. Daar ben ik ook nog zoekende na. Ik kon werken bij de ggd als doktersassistente maar daar ging ik te weinig financieel achteruit. Mischien op de dagbehandeling werken? Lijkt mij ook prettig.
Is jeugdverpleegkundige bij de GGD iets voor je? Op het Cb of in het team van de schoolgezondheidszorg (4-12 of 12-18 jaar), kantoortijden, vaste werkplek (al zit je in de schoolteams ook veel op de scholen) en collega's...
Jeugdvpk/consultatiebureau heb ik wel over nagedacht, zowieso moet ik dan de kinderaantekeningen gaan halen. En ik twijfel soms of het sfeertje wat voor mij is. Als ik nu langskom met mijn zoontje dan vind ikhet, hier op t CB dan iig, toch wel geitenwollensokken. ( niet om iemand te beledigen! Maar das mn indruk ervan) Thuiszorg lijkt me opzich ook leuk, zeker wat minder zwaar, maar wat me tegenstaat is dat je niet gewoon een dienst van 8 uur kan werken! Ik wil 24 uur werken in 3 dagen en aaneengesloten; niet een paar uur hier en een paar uur daar. Maar wellicht is dat wel te vinden ergens...
Doktersassistente bij een HA praktijk of ziekenhuispoli? Kan je je kennis en ervaring mooi inzetten en heb je toch ook regelmatigheid. Succes, hoop dat je op iets leuks uit komt!
Is de poli niet wat voor je dan? Heb je iig regelmatigere werktijden. Grappig, ik overweeg momenteel juist om de opleiding voor verpleegkundige te gaan doen ( ben verzogende IG ).