Carnaval op kinderdagverblijf: baby ook verkleden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissX28, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik kreeg afgelopen week een briefje mee van het kdv dat ze maandag 15 februari carnaval vieren en dat de kindjes verkleed mogen komen als ze dat willen.

Jesper is 6 maanden en ik twijfel. Denk dat ik het te vroeg vind om het te verkleden. Zou dan puur zijn omdat ik het zelf leuk vind, hij krijgt er toch geen bal van mee.
    Maar stiekem lijkt het me ook wel heel erg schattig, haha!

Wat zouden jullie doen? Een leuk pakje aandoen? Of een beetje schmink? Of helemaal niets?

Ben erg benieuwd naar jullie meningen hierover. Misschien hebben jullie ervaringen met foto's??

Groetjes, MissX

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben hier in het noorden geen carnaval. Maar als er zoiets georganiseerd wordt dan zou ik mijn zoon wel een leuk pakje aantrekken. Smink laat ik nog even achterwege want mijn zoon heeft een gevoelige huid dus dan gaat het irriteren. dus ik zeg JA een leuk pakje aan doen ;) :D

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ergens is het natuurlijk wel schattig idd om hem dan te verkleden :D!

Als je een leuk pakje kan vinden, dat gewoon lekker zit, waar hij geen last mee heeft zegmaar verder, dus bijv rare grote muts die onder zn rug ligt. Plofmauwen die heel de tijd zn handjes bedekken zodat hij niks kan doen. Grote kraag om zn nek die in zn gezicht/mond valt of amper mee kan liggen. Dat soort dingen, dan zou ik het gewoon doen :D! Schminken zou ik hem nog niet doen (hoe je dat vreselijke woord ook schrijven mag :D)

Hier overigens geen carnaval op het kdv, maar als ze het hadden op de dag dat die van ons gingen, dan zou ik het dus zo aanpakken :D!

4. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

5. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Oké, dus ook al is ie pas 6 maandjes? Ben het er idd wel mee eens dat hij er zelf geen last van moet hebben...

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Wat leuk! die carnavalpakjes voor baby's :D

7. Kletskous

ik weet niet of ons kdv het ook gaat doen. Ik denk het niet anders had ik wel wat gehoord volgens mij. Maar denk dat ik hem gaat aankleden als lieveheersbeestje dan. hihihihi

8. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    ik vind de pakjes eigenlijk helemaal niet leuk, zien er best schattig uit, maar volgens mij kunnen ze er geen vin in veroeren, ik zou voor niet verkleden gaan, hij heeft er zelf niets aan, en heeft er ws. alleen maar last van. Bij de oudere kindjes is het wat anders, die vinden het zelf leuk.

9. Kletskous

zou niet weten wat er mis is met een slabbertje en een muts... Want die staan er ook bij.

10. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Oh, ik vind het aapjespakje wel heel erg schattig! (3e op de pagina). Heb even gemaild of ze 'em in 68 hebben. Het ziet eruit alsof het best een fijn trappelpakje is. Krijgt zo niet de indruk dat ie er niet in kan bewegen...

11. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Lieveheersbeestje is ook errug leuk...:D

12. Kletskous

ja ik vind ze ook echt schattig. Als ik zou moeten kiezen ben ik de hele avond bezig. Maar volgens mij doen ze op het kdv niet hieraan dus gaat het niet door voor mij:(

13. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Dat zou jammer zijn! Zou het eens navragen als ik jou was!

14. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Tuurlijk verkleden!! Je hebt hartstikke leuke disneypakken voor die kleintjes. Onze dochter was vorig jaar verkleed als E-orn (of hoe schrijf je dat) was helemaal geweldig!

15. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    wij gaan naar de optocht kijken, hebben we vorig jaar ook gedaan en toen was Noah echt nog een ukje (hij is van november), we waren gewoon binnen gaan staan waar de optocht langskomt, dus geen herrie hoor :)
    We hadden hem toen een tijger pakje aangetrokken, neusje zwart gemaakt en snorhaartjes geschminkt, zo lief!!!! Heeft ie echt geen last van hoor.. Ik zou het gewoon doen :) Mijn kleine man is nu bijna 15 mnd en ik ga hem gewoon verkleden, heb een bumbapakje via MP gekocht, en een bumbamuts besteld, hihi, heb nu al zin het hem aan te trekken!

Ik wou dat hij nog in het bananenpakje paste, hilarisch!!!

16. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn mannetje gaat als piraatje! Besteld bij feestbeest.nl. Papa en mama zijn dan ook echte carnaval liefhebbers!
    Het pakje is heel zacht en heeft hij echt geen last van, zelfs het doekje op zijn hoofd vond hij prima toe ik het pakje aanpaste!

17. Kletskous

ik hou zelf persoonlijk helemaal niet van carnaval. Maar het lijkt me er zo schattig uitzien als mijn zoontje zo'n dierenpakje aanheeft. hihiihih. Zit hier gewoon te glunderen omdat ik het voor me ziet.

18. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier wordt ook carnaval gevier op het kdv. Ik heb een clownspakje gekregen van een collega. Het broekje is te groot, dus ik trek gewoon een rood broekje aan. Het truitje is wel heel leuk. Rode neus erbij en klaar! Hartstikke leuk, en ze heeft zo nergens last van lijkt me.
    Voor de rest van de carnaval hebben we nog een rups-pakje. Is een soort overal, dat zo over haar kleertjes kan.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier 3 pakjes in huis gehaald voor de carnaval.
    we hebben ze zondag even aan getrokken wat staat dat schatje

20. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Als er echt wat geregeld wordt zou ik wel wat doen. Maar desnoods alleen een boerenkiel of een zakdoek om zijn hoofdje ofzo. Het verkleden is nu echt alleen nog maar voor moeders :D.

Deel Deze Pagina