Oke. Ik wou me hier niet inmengen maar kunnen de negatievelingen misschien uitleggen waarom de obesi poli van een ziekenhuis onder begeleiding van psych. Internist en fysio ervoor kiest om mensen te begeleiden met shaken en daarna terug begeleid naar normaal eten. Waarom zouden ze dit doen als het zo ontzettend slecht is als de niet voor geleerde negatievelingen hier beweren? Volgende vraag is waarom mensen die een maagverkleining laten doen eerst x aantal weken moeten shaken. Dit zullen ze toch niet doen als de risico zo groot zijn van een paar week shaken? Een ieder die het hier allemaal zo goed denkt te weten kunnen beter zich eens inlezen ipv als makke schapen achter de eerste relschopper aan te blaten. Ts heeft nu al meerdere keren aangegeven dat ze weet waar ze mee bezig is. Respecteer deze keuze dan gewoon een x ipb dit topic te blijven vervuilen. Annedore... succes!
Dankje meid Lief van je dat je toch hebt gereageerd. Dat waardeer ik enorm, want ik weet dat je niet van dit soort discussies houdt. Jij ook nogmaals succes!
Ik neem een opkikker! Lekker warm en zorgt ervoor dat ik het weer even trek tot het 'avondeten' Ik voel me wat flauwtjes nu, maar echte honger heb ik niet gehad vandaag.
Dit is vaak om de lever kleiner te maken zodat de chirurg meer ruimte heeft en vaak onderdeel van een traject zeg maar.. Soms is het gevaar van het overgewicht tijdelijk groter dan de shakes, dat maakt het shaken niet gezonder maar het overgewicht nog ongezonder (beste van twee kwaden zeg maar) Het kan dus een prima start zijn maar geen permanente oplossing zeg maar volgens mij begrijpt TS dat prima. Ik ben nog steeds van mening dat het zonder ook kan maar soms heb je even een zetje nodig (snap ik wel) Ik ben trouwens in de overgang (langzamere metabolisme en vetopslag verhoogt), heb chronisch vermoeidheidssyndroom (lichaam vraagt heel de dag door om energie (eten dus )) en diverse vitaminestoornissen dus als iemand weet wat lastig afvallen inhoud ben ik het wel, ik heb helaas ook veel dingen die mij tegenwerken, afvallen is op zich het makkelijke gedeelte (tijdelijk) maar gezond en slank blijven is altijd het moeilijkst en een levenslang "gevecht" helaas.
Wat goed van je Annedore! Ik volg het nu ook weer en zit nu in de tweede week. Ook ik heb een duidelijk doel voor ogen: een tweede kindje én straks in mijn bruidsjurk stralen Op de een of andere manier ben ik nu mentaal veel sterker dan voor mijn zwangerschap. Ik kook gewoon voor ml en dl en zit er gewoon bij terwijl zij lekker smikkelen. Bij de eerste poging was dat echt dramatisch. Was zooo sjaggie en ik dwong ml om zelf te koken en t alleen op te eten. Ik ging dan altijd boven zitten of buiten een rondje lopen. Kon het echt niet aanzien. Nu geen enkele moeite en totaal geen honger. Heel toevallig trouwens dat ik dit topic nu voorbij zie komen en reageer want besef me nu net dat ik mijn tweede shake van vandaag nog moet drinken. Vanmorgen de eerste om half 8 en nu moet de tweede nog! Gewoon totaal geen honger en trek, zo fijn!!! Dat vind ik, net wat jij zegt, echt de kracht van dit dieet. Je mind resetten Succes meid!!
Jij ook heel veel succes! Wanneer is de grote dag? En hoeveel wil jij kwijt met cb? Ennuhhhh....wel iets regelmatiger zijn met je Producten he? Maar idd, het is goed vol te houden doordat er bijna geen hongergevoel is en dat is zo anders dan bij andere dieeten! Ik herken wat je schrijft over hoe je er geestelijk instaat. Ik trok het de vorige keren ook heel slecht en deze keer ben ik zoveel sterker! Zelfs op een verjaardag zitten kijken naar mensen die taart en chips eten kan ik zonder enkele moeite
Succes annedore! Ik heb het ook een aantal jaar geleden gedaan. 11 kilo mee afgevallen, maar op den duur was ik het zo zat dat ik abrupt gestopt ben en niet heb afgebouwd. Alle verloren kilo's zitten er nu dus weer aan. Ik zou ook graag weet beginnen met cb, maar de kosten houden me tegen. Ga het daarom volgende week proberen met weightcare, zal misschien iets langzamer gaan maar hopelijk ook iets beter vol te houden. Nogmaals succes!
Graag gedaan! Ik vind het jammer dat je denkt dat ik je posts niet goed gelezen heb of begrijp. Ik begrijp je problemen (morbide obesitas, pcos, mmm). Dan moet je dus afvallen en als je dan ook nog een eetprobleem hebt, is dat verrekte moeilijk. Ik mankeer zelf ook van alles, waardoor ik dus ook moeilijker afval, dan iemand zonder medische problemen. Ik kan momenteel ook niet sporten (in de winter heb ik veel pijn en ben ik blessuregevoeliger). Maar ik weet wat ik kan eten als ik beweeg. Gezonde voeding, lekker koken en gezellig eten is een passie, ik ben een bourgondiër. Als ik teveel heb gegeten (dit weekend kwamen vrienden eten en aten we oa paddenstoelenrisotto en een mooi stuk rundvlees met verse groentes en salades) ga ik 's avonds of de volgende dag 5 km. lopen. Ik ben zo blij met dit mooie weer en dat het langer licht is! En als ik op een dag heel veel heb bewogen, neem ik lekker 10 gram bittere chocolade, een wijntje of een hand cashews extra. Ik moet nog 20 kilo kwijt. Ik vind heel leuk om te lezen dat jij je eetpatronen zo hebt veranderd en je zo verdiept hebt in Paleo. Ik hoop dat je dit volhoudt, het je brengt waar je wilt zijn en dat je dan je normale eetpatroon weer op kunt pakken. Nogmaals succes!
Heel veel succes meid. Ik ben benieuwd hoe het je vergaat. Lijkt me lastig hoor maar als het ik het zo lees heb je motivatie genoeg.
Heel veel succes Annedore,vind het knap en moedig van je! Ik snap je helemaal,ikzelf heb een jaar terug voor een GBP gegaan (na vele dieten et tijdelijk succes en ook cb) en mensen begrijpen het gewoon niet altijd. Doe waar jij je goed bij voelt,wens je veel sterkte en succes!
Bedankt meiden! En succes aan allen die ook in de startblokken staan om te gaan afvallen, ermee bezig zijn of juist hun verloren kilo's eraf proberen te houden! Onthoud: vallen en opstaan is altijd beter dan blijven zitten! Beatissimam: nogmaals, bedankt zo te lezen heb jij de balans qua eten en aanvoelen wat je lijf qua beweging aankan aardig gevonden. Dat is mooi en een enorme winst voor je gezondheid ondanks dat die 20 kg er nog af moeten. Succes daarmee! Gister is prima gegaan. Rond 20:00 kreeg ik honger en ik wilde daarom om 21:00 naar bed gaan. Helaas speelde de oorontsteking van Melle weer op en moesten we om 21:30 bij de hap zijn. Ik ben dus uiteindelijk tegen 23:00 gaan slapen met enorme honger Vanochtend lichte hoofdpijn bij het opstaan. Ik weet dat dit erbij hoort en weer overgaat. Ik heb gister 3 liter gedronken, dus daar ligt het niet aan. Nu drink ik een kop pepermuntthee terwijl Melle een speltpannenkoek met banaan verorbert Ik maak straks een appel-kaneelpapje voor mezelf. Erg lekker en een welkome afwisseling op de shakes. Over de producten: Er zijn shakes in verschillende soorten smaken: aardbei, banaan, mango, bosvruchten, vanille, cappuccino, chocolade, chocolade-munt, toffee-walnoot en butterscotch. Na twee weken mogen er ook repen gegeten worden die er zijn in de smaken: malt toffee, chocolade, sinaasappel, cranberry crunch (heerlijk!) en peanut crunch (heerlijk!) De pap is er in naturel en appel-kaneel. De soepen zijn er in de smaken kip-champignon, groente, tomaat en oriental chili. Die laatste is mijn favoriet, de rest kan me gestolen worden Dus al met al is er best wat mogelijk aan variatie in dit strikte programma Vandaag zal een pittig dagje worden met oorontstekkingMelle en hoofdpijnmama, maar ook aan pittige dagen komt een eind. Ik voorzie later vandaag nog wel een buitenspeel moment als Melle zich oke voelt (geen psz vandaag en dat vindt ie heel erg) en een kopje thee in het zonnetje op de picknickbank in de achtertuin
Ik vind het heel knap als je dit gaat volhouden. Je hebt dan wel een gigantische stok achter de deur (gaan voor een 2e) maar dan vind ik het nog knap. Ik ben een snoepmonster en denk niet dat ik het lang vol zou houden. Ben ook aan het dieeten maar wel met meer dan 500 kc per dag. (gewoon normaal eten en geen gesnoep) Ik blijf meelezen en je volgen,zo motiveer ik ook mezelf.
Je bent echt goed bezig! Zelf ben ik net een aantal weken klaar met afbouwen/opbouwen, heb het zelfde dieet gevolgd en ben ruim 18 kilo kwijt Er zullen heus moeilijke momenten komen maar hou je doel in zicht!
Ik doe al een tijdje cambridge en het is niet goedkoop. Voor een week ben ik 56 euro kwijt. Dit is met de repen en de repen zijn ietsiepietsie duurder dan de shakes, maar de repen daar mag je ook maar 1 per dag van.
Halleluja, wel iets om overna te denken. Helaas gaat geen enkel dieet goed en stopt mijn schildklier er mee zodra ik te weinig binnen krijg. Toch maar eens over hebben met de internist. Bedankt voor je antwoord
Even een kleine indruk 1e foto is mijn voor foto, 2e foto was ik 20 kg kwijt en de 3e foto was ik 30 kg kwijt... Inmiddels ben ik bijna 34 kg kwijt! Bekijk bijlage 384495