cafeinevrije thee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eefke84, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

mag je cafeinevrije thee wel onbeperkt drinken?:)
    heb die van pickwick met cranberry, citroengras en brandnetel. zo lekker:p

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik drink gewone thee ook gewoon onbeperkt hoor :) Meestal is dat 1 a 2 glazen per dag. Ik drink zelf bijna geen koffie (vind het niet lekker) dus dat scheelt misschien.

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Over de thee was ik me ook al aan het afvragen. Ik drink normaal nooit thee maar alles wat ik nu drink krijg ik maagzuur van behalve thee, dus die drink ik nu wel redelijk veel per dag, denk wel zo een 4 of 5 glazen. Wel gewone thee.

4. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Voor zo ver ik weet mag je cafeinevrije thee onbeperkt drinken...
    Van gewone thee zou je zo'n 5 koppen per dag mogen dacht ik.
    Groetjes

5. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij mag je ook van gewone thee - net als koffie - niet teveel hebben omdat er caffeine in zit. Al beter is groene thee, daar zit een stuk minder caffeine in; maar ook dat mag je volgens mij niet onbeperkt drinken (maar weet ik niet zeker)? Thee zonder caffeine mag volgens mij onbeperkt mits er natuurlijk geen kruiden inzitten die je weer niet onbeperkt mag (salie geloof ik, mag je niet onbeperkt). Tip voor de theeslurpers: Emperor's dream thee van Rituals. Beetje prijzig, zoals alles van Rituals, maar heerlijk en zonder caffeine.

6. sjak

sjak Niet meer actief

The met caffeine mag je zo'n 8 kopjes per dag, dus je zit wel goed... Ik denk dat dat wel onbeperkt mag.
    Maar groene thee zit MEER caffeine in dan gewone thee, dus dat mag je minder!

7. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    kijk wel uit met sommige kruidentheeen! in flinke hoeveelheden kunnen veel invloed op je lichaam uitoefenen, vooral als je puur thee van dat kruid drinkt (b.v. brandnetel thee werkt zuiverend, je gaat er dus veel van plassen. Als je er veel van drinkt ga je er ook meer van plassen waardoor je jezelf een beetje uitdroogd wat neit goed is voor je kindje)

hier meer info over kruiden en zwangerschap:
    Zwangerschap en Kruiden

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Met kruidenthee idd uitkijken, maar die thee van pickwick kan volgens mij prima, en inderdaad onbeperkt. Voor zwarte thee geldt inderdaad een max van zo'n 8 kopjes per dag (dat is te vergelijken met 4 kopjes koffie qua caffeïne).

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ok! ik drink nu 2 a 3 koppen thee per dag ( wel redelijk grote) en een glas cola. dus dan zit ik wel safe

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Nou, hier gaat de thee meestal niet per kopje, maar per pot naar binnen. ;):) Ik ben dus voor een groot deel overgestapt op theïnevrije zwarte thee van Zonnatura. (Ik lust geen rode, groene en kruidenthee en ben ook niet zo van de smaakjes. Vind engelse melange / ceylon / dat soort thee gewoon het lekkerst.)

11. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb ik me eigenlijk heel de zwangerschap niet druk om gemaakt, om caffeïne. Koffie smaakt me sowieso al niemeer en Redbull ja das een ander verhaal, dat drink ik ook niemeer. Maar thee en cola, dat drink ik gewoon. Geen liters per dag maar als ik op een feestje ben dan drink ik gewoon de hele avond cola en een pot thee gaat er af en toe ook wel in.

12. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik drink ook thee, maar wissel gewone thee (met theine) en kruidenthee (die van Pickwick)/rooibos met elkaar af. Gewone thee vind ik eigenlijk het lekkerste, maar is beter om niet te veel van te drinken (en ik drink ook niet per kopje maar per pot hihi ;) ) Ik heb die van zonnature theinevrije thee ook staan, maar die vind ik heel erg vies! Thuis drink ik meestal multivitamine van Caprisun, zo lekker!!
    Cola drink ik nog maar heel af en toe en red bull laat ik helemaal staan.

13. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Rooibos kun je toch probleemloos drinken? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.

Hier wat dingetjes van internet:

14. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    volgens het voedingscentrum mag je als je geen koffie drinkt 8 koppen thee per dag

15. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Ik drink Earl Greythee van Twinings zonder cafeïne, dat is echt lekkere zwarte thee en die kun je dus zonder problemen de hele dag doordrinken.

Ik vind veel van die "kruidenthee", niet lekker en sommige kruiden daar moet je inderdaad niet teveel van nemen. Bovendien is de kruidenthee van Pickwick vaak niet echt kruidenthee maar gewone thee met een smaakje eraan.

16. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sinds dat ik zwanger ben van dit kindje, drink ik niets meer met cafeïne erin. Cafeïne is gewoon miskraamopwekkend (er zijn landen waar je dit absoluut niet mag drinken). Helaas heb ik 2 miskramen gehad. Het geeft mij persoonlijk rust, ik kan er niks meer aan doen.

Volgens het voedingscentrum mag je behoorlijk veel troep naar binnen schuiven, in andere landen zijn ze behoorlijk wat strenger en dat is goed dat ze wat strenger zijn.

Deel Deze Pagina