Mijn oudste zoon heeft lang haar, dat wil hij niet af laten knippen. Nu zit de juf te zeuren dat hij z'n haar maar in een staart moet doen omdat het anders in zijn ogen hangt. Daar is het alleen niet lang genoeg voor. Hoe lossen jullie zoons/mannen/bekenden dat op? Ik vind t ook zowat die jongen met een haarband naar school te sturen.
ik vind dat een juf zich daar helemaal niet mee moet bemoeien Je zou eventueel de voorste haarlok met een beetje haarlak vast kunnen zetten maar goed dat moet je ook maar willen.
Dit is toch geen lang haar.. Niet verkeerd bedoelt, het is prachtig, ik hou er van! Maar gek dat de juf dat zegt.. Misschien met wat "vet" proberen het meer in toom te houden? Haarband lijkt me idd geen optie en staart ook niet..
Waar bemoeit de juf zich mee? Al zou hij er voor kiezen om een coupe "paars met witte stippen tot op de kont" te willen dragen. Dan mag hij er toch zeker zelf voor kiezen? Als hij elke dag op tijd komt en goed werk levert, heeft de juf er volgens mij weinig over te zeggen. Hier mag de juf zich overal mee bemoeien, maar zodra het op uiterlijk af komt draai ik me om. Hier mogen de kinderen zelf bepalen hoe ze naar school gaan. Als zoon in een prinsessenjurk met gele nagelijk naar school wil, ga je gang..
Zijn juf zeurt Skatje, zijn haar is prachtig, A is een hunk en het is haar zaak niet. Heeft ie er zelf last van?
Uhm, ik had veel langer haar verwacht! Ik vind dat de juf zeurt. Ik zie echt het probleem niet?! Het haar is toch verzorgd.. jemig, waar een mens zich al druk om kan maken. Wat vervelend voor je zoon dat ze het nodig vond commentaar te geven :/ Ik zou het zo laten en als er toch weer een opmerking komt zou ik haar erop aanspreken.
Mooie bos haar. En het kapsel van een leerling zijn haar zaken niet. En bepalen hoe hij zn haar moet dragen? Lijkt me niet. Als je zoon er last van heeft kan je altijd een beetje gel gebruiken bij de voorste plukken, maar het is aan je zoon. Het is netjes, verzorgd en niet aanstootgevend.
Dit is toch een verzorgd kapsel? Heel mooi. Ik had veel langer haar verwacht. Ik vind dat die juf zeurt en zich niet te moeien heeft.
Mijn zoons van 13 en 5 hebben hetzelfde kapsel ( de jongste heeft iets meer Krul van achteren). Ik doe er altijd heel iets haarlak in, in de voorkant laat maar zeggen, het pony gedeelte dat dat goed schuin weg blijft zitten. Voor de rest niets mee doen, wat heeft die juf er mee te maken lekker laten kletsen..
Heeft de juf met jouw zoon besproken of hij er last van heeft? Als ze ziet dat hij steeds zijn haren uit zijn ogen moet strijken, snap ik best dat ze daar evenement hem over in gesprek gaat. En bet eventueel ook even naar jou toe meldt, dat zij het idee heeft dat het soms onhandig is. Maar het is natuurlijk onzin dat zij zou bepalen dat het in een staart moet. Dat kan hooguit gevraagd worden tijdens gymlessen of op het VO als ze met de brander gaan werken.
Nou zeg als mijn dochters hun haren los willen is dat toch ook prima? Ze kunnen het achter hun oren doen bij het werken en heb er nog nooit wat van gehoord...
Ziet er netjes en verzorgd uit. Sorry waar bemoeid de juf zich mee 😲.... misschien met gel of waxen een beetje uit z'n gezicht maar sjees... had echt wat anders verwacht haha. Wat een zeur kous.
Wat een rare opmerking. Ik weet wel dat jongens hier op school tijdens de gymlessen een haarband in moeten omdat anders het haar voor hun ogen komt en dit naar kan uitpakken mbt vallen etc. Maar in de lessen is het geen enkel probleem mits het heel erg afleidt maar dat geldt ook voor meisjes waarbij het haren voor hun ogen hangt.
Ik vind het niet zo'n rare opmerking eigenlijk, blijkbaar ziet de juf dat hij er last van heeft of dat hij er de hele tijd mee aan het frunniken is (anders zie ik het probleem ook niet). Bij mijn zoontje op voetbal zijn ook wat jongens met langer haar, die dragen wel een haarbandje. Maar dan eentje voor jongens, die voetballers op tv ook wel dragen.
Laat je niks aanpraten door zo'n bemoeial! Ik vind zijn kapsel prachtig en hij is een mooi kind zo. Veel beter dan al die achterlijke korte stekels bij kinderen
Zegt de juf dat ook tegen alle meisjes met lang haar? Want als hij zijn haar in een staart moet doen omdat het anders voor zijn ogen valt moet ze wel consequent blijven en dat tegen iedereen met lang haar zeggen.