Cadeau ramadan/suikerfeest

Discussie in 'De lounge' gestart door teenslipper, 25 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Hebben jullie tips voor wat ik kan geven aan onze gastouder? Mijn zoontje gaat morgen voor de laatste x dit schooljaar naar de gastouder. Na de zomervakantie gaat hij dan weer terug naar haar, samen met zijn broertje of zusje. Hij is zondag jarig dus trakteert morgen ook. Nu zou ik t leuk vinden om de gastouder ook iets te geven. Ze komt uit Afghanistan en doet dus ook mee aan de ramadan en komend weekend het suikerfeest.

2. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Niemand?

3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    6.999
    3.662
    113
    Een pakketje met Hollandse lekkere dingen, stroopwafels, drop enz?

teenslipper vindt dit leuk.
  4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.167
    4.321
    113
    Verzorgingsartikelen? Of wil je specifiek gericht op het geloof? Anders kun je van alles geven wat je normaal met een verjaardag zou geven denk ik.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.635
    27.292
    113
    Vrouw
    Gewoon wat je normaal ook zou geven :)

Leuk potje eventueel beschilderd door je kind met aarbeiplantje erin met kaartje 'bedankt dat je mij laat groeien'

citroenrasp en teenslipper vinden dit leuk.
  6. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Ja het lijkt me leuk om iets te geven dat verband houd met de ramadan maar niet noodzakelijk hoor.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.167
    4.321
    113
    Ahh zo. Ik kan niks anders bedenken dan dat je in de Ramadan niet buiten kunt eten (vanwege het tijdstip) en een bon voor de ijssalon bv wel leuk zou zijn. Dat kan dan weer.

8. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ikzelf geef vaak cadeautjes aan het begin van de ramadan en met het ramadanfeest natuurlijk. Maar er is geen specifiek ramadan cadeau. Bosje bloemen, lekkere kaarsjes, doosje (alcoholvrije) bonbons of een leuke kaart, kan allemaal wel. Net zoals je zou doen met kerst oid dus. :)

9. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Wat lief dat je dat wilt doen voor haar. Ik zelf ben ook even aan het rond kijken. Je kan zelf iets samenstellen bij de action, maar als je echt iets wil geven wat aa sluit bij de ramadan. Dan kan je bijvoorbeeld een cadeaupakket geven. Ik weet niet of je in een stad woont, maar bij de winkels die islamitische kleren verkopen kun je kant en klare cadeaupakket kopen.

Als ze een hoofddoek draagt, zou je ook een mooie hoofddoek kunnen geven met bijvoorbeeld een lekker luchtje en een pakje dadels en dat in een plastic folie met een mooie lint eromheen. Wil je het iets simpelere houden, dan kun je ook gewoon een doosje bonbons geven met een sticker erop waarop staat , Aid Mubarak! Doet het altijd goed.

10. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.795
    4.582
    113
    Let op met bonbons, dat er geen gelatine inzit... Dit is bij bijvoorbeeld bekende chocoladezaak Rousseau ook het geval (wist ik niet, ze verkopen ook allerlei Ramadan/suikerfeest cadeautjes, maar er zit wel varkensgelatine in kwam ik achter nadat ik het had nagevraagd)

11. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Oh, gelatine in bonbons ben ik nog nooit tegengekomen. :| Good to know!

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.347
    21.721
    113
    Ik vind dit echt iets dat je geeft aan iemand uit Amerika of Australië, iemand die totaal niet bekend is met Nederlandse lekkernijen. Niet aan iemand die gewoon in Nederland woont en hiermee dus bekend is.
    Natuurlijk kan je wel wat lekkers geven en zal het vast worden gewaardeerd, ook als er iets Hollands bij zit, maar enkel dit soort dingen puur om het Hollandse zou iig bij ons een beetje raar overkomen.

@teenslipper Ik zou gewoon iets geven naargelang waar haar interesses liggen, bv verzorgingsproducten (als ze daar van houdt), of juist iets lekkers. Zou bij lekkers wel rekening houden met de ingrediënten; geen alcohol, gelatine, karmijnzuur, nootmuskaat etc.

esklessebes en teenslipper vinden dit leuk.
  13. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Gelatine en karmijnzuur snap ik. Maar nootmuskaat?

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.167
    4.321
    113
    Dat lees ik ook voor het eerst. Dat is toch een kruid?

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.347
    21.721
    113
    Nootmuskaat valt binnen de Islamitische jurisprudentie (in ieder geval volgens de meeste geleerden/wetscholen) onder dezelfde regelgeving als alcohol.
    Wel verschillen de meningen hier nogal over of dit alleen om pure nootmuskaat gaat of een klein percentage ergens in iets verwerkt. Maar ik ken dus zeker moslims die hierom geen speculaas ofzo zouden eten.

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.347
    21.721
    113
    Het is een specerij :)

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.167
    4.321
    113
    Kruiden worden in de van Dale ook synoniem gesteld aan specerijen, dus je kunt het ook als zodanig gebruiken :D:oops:

citroenrasp vindt dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.347
    21.721
    113
    Haha, dacht ik slim te zijn... :roflmao::roflmao:

Boordevol vindt dit leuk.
  19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.166
    10.676
    113
    Maar nootmuskaat zit ook vaak in ras el hanout, het signature kruidenmengsel van noordwest afrika, nadrukkelijker naar mijn idee dan in speculaaskruiden. Hoe zit dat dan?

20. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    6.999
    3.662
    113

Snap ik maar ik zou het raarder vinden om een leuk pakketje samen te stellen met dingen die voor hun achtergrond normaler zijn. Ze benoemt toch zelf de achtergrond, als dat niet belangrijk zou zijn dan noemt iedereen meer de standaard dingen op.

Kan toch een combi bijv Nederlandse producten en dan iets verzorgends erbij.
    Je moet maar iets origineels bedenken.

Het is heel iets anders maar ik waardeerde het een poosje terug dat m'n collega gekookt had voor het team, Surinaamse gerechtjes allemaal dat ik zelf nooit zou maken omdat ik er gewoon niet bekend mee ben.
    Het is dan weer raar als ik zou komen met Surinaamse gerechten.

Wat ik vooral belangrijk vind is dat het gegeven word vanuit een goed hart.

Deel Deze Pagina