Cadeau-ideetjes bij inhalen Avondvierdaagse (liefst geen snoep)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Tassie74, 30 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.908
    1.448
    113
    Vrouw
    Ja dat begrijp ik wel. Ik vind dat snoepen ook binnen een gezond voedingspatroon past. Wij kopen nooit snoep. De snoeppot is gevuld met snoep van traktaties, Sint Maarten etc etc. Daar krijgt hij af en toe iets van. Maar hier is het dus vooral op t moment, en hij heeft de leeftijd dat de meeste traktaties mee naar huis moeten en die is hij eenmaal thuis alweer vergeten.

    Ik stoor me veel meer aan de traktaties op school. Het toppunt dit jaar was een zakje met 7 snoep/koekdingen (dus én een zakje chips, én paar mini repen mars, en en en), aangevuld met 6 plastics prulletjes. Echt bizar.
     
  2. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.908
    1.448
    113
    Vrouw
    Precies. Weggooien doen we weinig, komt uiteindelijk wel op (ook door ons, jongste en visite). Plastic prul vind ik in die zin vervelender. Binnen een dag stuk. Ook bijzonder wat ze op een babygroep uitdelen aan speelgoed voor 3+.
     
  3. Cornflake

    Cornflake Fanatiek lid

    12 jul 2023
    1.055
    1.114
    113
    Vrouw
    Dit. Onze kinderen krijgen normaal helemaal niet zoveel snoep en koek. Tijdens avondvierdaagse heb ik ze een zak snoep laten scheppen en laten verdelen over 4 zakjes plus rauwkost. Ze hadden dus best wat snoepjes maar niet overdreven (en ja er liepen kinderen constant van alles naar binnen te werken tot busjes pringles aan toe :roflmao:)

    Bij het defilé hadden ze wat van ons, wat van mijn ouders en uiteindelijk kwam onze opppas nog wat omhangen wat vet lief was en gaan we ook niet weigeren. En dat snoep.. ligt nu al 2,5 week in de kast. Net als na Sint Maarten. En de paaseieren van Pasen. Ze willen het hebben maar het eten ..ach. In beetjes gaat het op.

    ik vind het daarom nu wel best. Zeker ook omdat ik ook met veel plezier aan vroeger terug denk (rolletjes snoep in mijn buiktasje en ook zakjes snoep om m’n nek)
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.250
    11.210
    113
    Ik snap dat het anders is als er geen rem op zit bij de kinderen. Bij ons is het zoals @Sophie2019 moment zelf zijn ze dolgelukkig en een week later ligt dat ding nog ergens…
     
  5. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.245
    619
    113
    Utrecht
    Hèhè, we zijn nu redelijk bijgekomen van de hectische week.
    Vandaar nu even een update over afgelopen vrijdag.
    Het was eerlijk gezegd geweldig! Waar het de eerste keer verschrikkelijk was voor zowel dochter als voor ons...was het nu echt heel leuk!
    Ik had mij nu goed voorbereid (ik wist nu zo'n beetje wat de laatste avond inhoudt en wat voor circus het is). Ik had, ja toch wel, 14 kettingen met medaille gekocht waaraan ik nog 1 zakje snoep heb gehangen. Voor onze dochter had ik nog een extra ketting met gevuld doosje en een guirlande/slinger met hartjes.
    Ze straalde! Ze had nu ook van andere kinderen/ouders wat gekregen. Super leuk!
    Ik was zo blij voor haar!
    Het is echt een gekkenhuis hier en totaal overdreven, maar ditmaal waren we voorbereid door de vorige keer en deden we ook tot op zekere hoogte mee.
    Onze dochter lust wel snoep, maar kan ook rustig vergeten dat ze nog heeft liggen.
     
    Athina en Vulpen vinden dit leuk.
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.383
    3.593
    113
    Hier komende week weer aan de wandel en de snoepzakjes voor de laatste avond liggen klaar.
    Ja, overdreven een beetje wel allemaal, maar het is wel het sfeertje en complete plaatje en dat wil ik mijn kinderen niet ontzeggen.
    Ze mogen hier elke dag op een vaste tijd snoep. Dat kunnen ze dan voorlopig van de avondvierdaagse nemen en wanneer dat op is pas weer uit de snoeptrommel. :roflmao:
    En tijdens het lopen heb ik gewoon een bakje gemengd snoep mee, daar krijgen ze 2 of 3x wat van of wij delen een keer en vervolgens degene met wie we lopen ook eens. Onbeperkt snoep en andere dingen eten vind ik niet nodig, maar een paar snoepjes terwijl je een uur aan het lopen bent moet best kunnen vind ik. De rest van het jaar wordt er in principe na het avondeten nooit meer gesnoept.
     
  7. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.577
    2.259
    113
    Hier ook volgende week de A4D. Voor de laatste avond heb ik waterpistooltjes gehaald om uit te delen aan vriendjes. Dat is over het algemeen wel een succes.

    En hier snoeot hij 4 avonden lang behoorlijk. Ja, ik vind het veel en het rijmt niet met een sportief evenement. Maar ik ga me er geen zorgen over maken. Met de A4D is de enige keer dat hij wat snoep mag scheppen bij de Kruidvat voor tijdens het lopen. Normaal snoept hij zeer weinig, hij pakt thuis zelden een snoepje. En van wat hij krijgt op vrijdagavond en het snoep dat overblijft, blijft het meeste vervolgens een eeuwigheid liggen. Dus ach, het hoort er blijkbaar bij en ik laat hem maar voor die paar avonden per jaar.
     
  8. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.363
    1.265
    113
    Vrouw
    Hier mogen ze trouwens tijdens de avondvierdaagse geen snoep mee. Alleen op de laatste avond wanneer ze al klaar zijn kunnen ouders wat geven.
    Maar niks zelf mee tijdens het wandelen om ongelijkheid te voorkomen. De begeleiders delen op 2 momenten iets te eten uit. Ik vind het zelf wel heel goed.
     
    TotalBella, Roanna, Vulpen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    19.192
    21.873
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij lopen vanaf morgen weer. Is een kleinschalig evenementje hier met rond de 200 lopers. Ik ben vanuit vroeger gewend inderdaad de laatste avond snoepdingen om je nek. Maar dat werd alleen aan je eigen kind gegeven, niet ook nog eens aan een boel anderen. Hier is het gelukkig schappelijk. Er gaat wel wat snoep mee voor onderweg, maar ook komkommer en paprika. En ik heb zo'n grote spek met een lint eraan gekocht voor de laatste avond. Dat is het wel. Het is hier toch veel minder zag ik vorig jaar. Een paar kinderen die echt vol werden gehangen, maar ook genoeg die niks hadden.
     
  10. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    3.091
    3.687
    113
    O wat goed zeg!

    Ik heb echt geen idee hoeveel deelnemers hier zijn. Ik weet alleen dat ik laatst ging kijken en dat er toen al kinderen voorbij liepen en een halfuur later nog steeds, dus ik denk wel dat het er tamelijk veel zijn:roflmao:
     
  11. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.743
    6.065
    113
    Hier zijn waterpistolen verboden. Als omstander had je ook kans om nat gespoten te worden, ook al als je aangaf dat niet te willen.
     
  12. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.946
    2.672
    113
    Vrouw
    Bij onze kaasboer verkopen ze medailles van kaas, die kan je eventueel ook met noten laten vullen.
     
    Consuminderma vindt dit leuk.
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.912
    9.349
    113
    Gaan mensen dan ook werkelijk waterpistolen geven die gevuld zijn.?
    \
     
  14. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.577
    2.259
    113
    Dat is wel vervelend ja. Ik zal niet zeggen dat het helemaal niet gebeurt hier, maar gelukkig niet in die mate dat het nodig is om waterpistolen te verbieden.
     
  15. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.577
    2.259
    113
    Ik geef ze niet gevuld nee. Het zijn maar van die hele kleintjes, die ze wel makkelijk vullen met hun waterfles. Maar ze hebben natuurlijk geen oneindige voorraad water mee, dus dat is te overzien. En ze spuiten dan vooral op elkaar. Als ouders zeggen we er ook wat van als ze echt serieus anderen nat zouden gaan spuiten.
     
    owly vindt dit leuk.
  16. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.237
    6.026
    113
    Vrouw

    Dat krijgen die van mij ook op de laatste avond, de medaille waar ze zo naar uitzien. Verder geen snoep of andere gekke dingen. We hebben onderweg al wel wat drinken en (gezonde) snacks bij ons, dat moet voldoende zijn.
     
    ikkie97 vindt dit leuk.
  17. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    296
    207
    43
    Hier ruim 5000:eek:
    De 10 kilometer liep bij ons voorbij en we hebben 1.5 uur naar keiharde muziek a la te dik in de kist mogen luisteren tot iedereen voorbij was...
     

Deel Deze Pagina