cadeau grote zus als baby er is?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MSL12, 6 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    ik vroeg mij af of jullie een cadeau hebben gegeven toen de baby was geboren aan jullie andere kind? ik denk dat er veel aandacht gaat zijn voor de baby en die krijgt van de kraamvisite natuurlijk ook cadeaus. Ik vind dat toch een beetje sneu ofzo maar misschien mijn eigen gevoel. hebben jullie nog iets gegeven of niet?

2. Marchella

Marchella Niet meer actief

Onze dochter kreeg van haar pasgeboren broertje een radiotoren.
    Ze vroeg zich af waar hij die dan gekocht had, aangezien hij net uit mijn buik kwam :D:roflmao:

Kiwi25, louan, Zonnestralen en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik had een tasje gekocht en had daarin zo'n 6 kleine kadootjes van de action gedaan. Lekker veel uitpakken. Ze houdt echt van tasjes en prulletjes (zoals een portemonneetje, stickers, snoepjes, paw patrol poppetje etc) Dat tasje kreeg ze ook echt in het ziekenhuis toen ze voor het eerst bij haar broertje kwam kijken. Ook had ik een foto van haar in het wiegje in het ziekenhuis gedaan, zodat de baby zogenaamd naar z'n grote zus kon kijken. Ze vond dat erg leuk om te zien. Ik wilde haar er gewoon goed bij betrekken.

kleinepien vindt dit leuk.
  4. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wij deden dit niet en investeerden in extra aandacht.
    Daarom was ml juist thuis ondanks kraamverzorgster. Hij bracht de oudste echt zelf naar school. Maakte met de kinderen of één kind een uitstapje. Kraamverzorgster deed een spelletje met ze etc.
    Wel namen we een heliumgevulde ballon voor beiden mee uit het ziekenhuis, dat was al langer beloofd omdat ik veel daar ben geweest en de kinderen die ballonnen heel mooi vonden. Dus toen eens afgesproken dat wanneer de baby er eindelijk was, daar uiteraard slingers en (helium) ballonnen bij hoorden

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb hier ook over nagedacht en besloten dat ze een mooie helium ballon in het ziekenhuis mag uitzoeken! Die vindt ze hartstikke leuk en dan mag ze er een voor haar zelf en een voor haar broertje uitzoeken :)

LolaBloem vindt dit leuk.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.598
    8.353
    113
    Vrouw
    Ik wacht tot na de bevalling met bedenken wat wijsheid is. Kijken hoe het loopt. Ze krijgen tenslotte ook een zusje erbij.

Als je iets koopt, kies dan echt iets persoonlijks waarvan je weet dat ze het graag wil hebben.

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.025
    3.839
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vond het het mooi excuus om iets groots te kopen wat ik eigenlijk toch al voor mijn zoons wilde hebben, hier is dat een watertafel geworden.

8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wij hebben niks gegeven.

Werkelijk iedereen die op kraamvisite is geweest heeft een cadeautje voor haar en de baby meegenomen.

Juul75 en louan vinden dit leuk.
  9. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hebben haar een bedelarmbandje gegeven met daarbij een bedel symbolisch namens broertje.

Die wilde toch al voor haar hebben dus dat vonden we een gied excuus haha.

pietje1987 vindt dit leuk.
  10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij hadden een poppenbadje voor haar gekocht.
    Als ik dan der broertje in bad deed kon zij der pop in bad doen :)

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn oudste - jurkjesverslaafd kind :D just like her mommy - was bijna 4 jaar en kreeg een zgn ‘grotezussenjurk’ van haar broertjes die net geboren waren. Ze heeft serieus minstens 2 jaar gedacht dat haar broertjes die serieus vanuit mijn buik mee naar buiten hadden genomen :roflmao:

Zonnestralen en louan vinden dit leuk.
  12. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Wij hebben een kraammand gedaan. Een mooie mand gekocht en daar 8 cadeautjes in gedaan (ook gewoon goedkope, kleine dingetjes), voor elke dag van de kraamweek eentje. Dat beviel erg goed :)

kleinepien vindt dit leuk.
  13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dochter kreeg haar eigen tablet. Ze gebruikte die van ons al vaak en ik wilde graag een kindertablet voor haar.

Extra aandacht kreeg ze overigens ook genoeg. Maar een cadeau vond ik ook wel erg leuk voor haar.

14. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Wij hebben een grote tas met allemaal kleine cadeautjes gegeven. Van zijn broertje voor hem. Hij vond het prachtig! En inderdaad extra aandacht. Man was ook expres thuis in de kraamweek voor hem. En opa en oma gaven hem ook extra aandacht.
    En toen de baby er was, betrokken wij hem in alles erbij. Hij mocht hem op schoot (ik hield natuurlijk de baby ook vast), helpen met in bad doen, luiertje pakken voor de baby enz enz.

Weet niet of het daar allemaal aan gelegen heeft, maar baby is nu 4 maanden oud en nog helemaal niet jaloers geweest!

15. Melief

Melief Niet meer actief

Van ons kreeg ze een zilveren armbandje met haar naam erop.
    Namens haar broertje kreeg ze een Lego setje, die kon ze mee naar opa en oma nemen om daar te maken want wij moesten in het Ziekenhuis blijven (geplande keizersnede)

16. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Onze dochter kreeg een poppenhuis tien haar zusje geboren werd. Ze heeft het er nu nog steeds over.

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij hebben nooit iets gedaan voor de oudsten en ze hebben het ook niet gemist. Hebben ook geen hekel aan hun broertjes gekregen. Tenminste, niet meer dan anders :D:cool:

18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.259
    25.715
    113
    Mijn oudste dochter kreeg een babypop met een poppenwagentje erbij. Maar was niet echt als cadeau omdat ze zus werd, maar meer om haar bij de verzorging te betrekken. Dan kon zij haar baby ook een flesje geven of een schone luier e.d. als haar zusje dat ook kreeg.
    Toen hun broertje werd geboren waren ze groot genoeg om te snappen dat een baby veel aandacht vraagt/krijgt en toen kregen ze geen cadeau. Hun broertje vonden ze al cadeau genoeg :D

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier kreeg ze een fiets. Ze was toe aan een nieuwe fiets en zelf jarig in oktober. Dit leek me een fijnere tijd om de fiets te geven (lente, dus lekker fietsweer).
    Papa was thuis en de 1e periode veel visite die lekker met haar konden fietsen :thumup::D

20. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Onze dochter was bijna 2 toen haar broertje geboren werd. Wij hebben wel een klein cadeautje gegeven(puzzel) Verder nam eigenlijk alle visite ook wat voor haar mee. Zo kreeg niet alleen de baby cadeautjes.

Verder ook overal bij betrokken, zoals in bad doen.

Deel Deze Pagina