Cadeau dochter 6 jaar. Ideeën?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mama1978, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar een leuk cadeau voor mijn dochter die bijna zes wordt. Ze heeft zelf wel ideeën maar die zijn niet te betalen, haha!

Hebben jullie een leuk idee? Ik wil rond de 75 euro uitgeven.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier kreeg ze:
    - een grotere fiets, fietstassen, slot etc
    - eclectische tandenborstel
    - stabilo pen
    - knutselspullen
    - leesboekjes en schrijfboekjes met oefeningen
    - dvd
    - Lego Friends en playmobil.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    #3 MamaChantal, 9 feb 2014
    Laatst bewerkt: 9 feb 2014
    hier krijgt ze skeelers, dekbed overtrek van k3, schrijf en reken oefen boekjes en verder nog geen idee :)
    misschien iets van knutsel zooi erbij..borduur set ofzo :)
    ohja en een hoepel, ze wilde graag een nieuwe (bij deze is heel die folie er af dus is het een saaie plastic buis ;) )
    ohja en kralen

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    O ja skeelers kreeg ze hier ook nog hihi. Verstelbare van de action: nog steeds mooi!

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    zijn die goed abri?
    heb ze wel eens zien staan.. waren leuk prijsje :)

6. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Voor 75 euro moet je toch wel een eind kunnen komen hoor :)

Wat wilt ze graag hebben?

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Step
    Bordspel

Wat wil ze hebben? Je zou ook op marktplaats oid kunnen kijken of je het goedkoper kunt krijgen.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nou hier zijn ze na veelvuldig gebruik nog prima! Dus hier is het zeker een goede koop geweest van oma, maar kan natuurlijk een toevalstreffer zijn geweest ;) Al is het voor zo'n bedrag natuurlijk een leuke optie om te kijken of ze het echt leuk vinden etc: straks heb je een vrij duur paar en vinden ze het niet zo leuk, of toch veel te moeilijk etc.

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hier een barbie zeemeermin2
    fototoestel (digitaal)
    playmobil kasteel (kistje.. niet de grote)
    en nog wat kleine dingen

(fototoestel van opa en oma.. of gekocht van het geld van opa en oma)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    skates zijn inderdaad leuk... Mijn dochter zou je ook blij maken met een érg mooie draai rok :p (kirei sui bijvoorbeeld) .

Verder zit mijn dochter nu op ritmische gym en daarvoor zou ze best spulletjes willen, mogelijk heeft jou dochter ook een hobby/sport waar ze wat (luxere) spulletjes voor wil hebben?

Leesboekjes, met name ''samenleesboekjes" .

Eigen fototoestel (mijn dochter heeft er vorig jaar één gehad van de Hema - en daar speelt ze momenteel weer érg veel mee)

verkleedkleren blijven leuk (handig nu: Action - carnavalskleding), ook mooie roze/blauwe/blonde pruiken :) .

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    overigens vroeg madam een iphone;)

12. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het liefst wil ze een space scooter. Maar die zijn 130 euro... Vind ik echt belachelijk duur. Ik zie wel een ander soort, een space pedaler, die is 80 euro. Dat vind ik nog wel oké, maar die schijnt vrij hoog te zijn, vanaf 8 jaar. Ze is wel groot hoor, ze wordt vaak al 7 geschat. Maar ik ben dan weer bang dat het niet past.

Of ze wil een Fur Real aapje. Wat 99,95 kost. Voor een suf aapje waar ze toch niks mee doet. Ze heeft er ook de poes van, en die ligt maar op haar kamer stof te happen. Dat vind ik doodzonde. Zo'n step is wel goed voor de beweging, dan wil ze misschien wel wat vaker buiten spelen. Misschien even een topic openen of die pedaler echt zo hoog is...

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    ze heeft nu skeelers van dr vriendje :) daar moest ze eerst maar op oefenen van ons;)
    rollen die wieltjes wel goed?
    had ze van Nijdam gezien maar zijn 43 euro..vind dat best duur voor kinder skeelers :)

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    en een gewone step?

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Je hebt ook zo'n wiebelstep, dat is de voorloper van die space scooter.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm de winkels liggen vol leuke dingen... :)

En wij kopen voor verjaardagen altijd maar 1 of 2 dingen die bovendien ook niet perse heel duur zijn.
    Het is maar net wat we denken dat zij leuk vind :)

Wat ik me wel afvraag... Waarom je kind een stabilopen geven.
    En dan bedoel ik niet omdat het makkelijker schrijft want dat snap ik wel. Maar is het ook echt leuk om te krijgen als je 6 bent?

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.540
    3.057
    113
    mn dochter zou er wel blij mee zijn hoor :)
    maar niet omdat het een stabilo pen is maar meer dat ze dan haar eigen pen is.
    met een prinsessenpen zou ze net zo blij zijn :)

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    legofriends idd
    mandala designer vindt mijn dochter ook erg leuk
    of Kiddy secret van V-tech vindt mijn dochter ook helemaal geweldig

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Het hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn.

Ik deed precies hetzelfde hoor bij de oudste. Na een aantal jaren wordt de verwachting steeds groter en het wordt steeds moeilijker.

Ik probeer nu juist minder cadeautjes te geven. Vroeger kocht ik meerdere goedkopere cadeautjes. Uitpakken is leuk was mijn motto.

Kinderen hebben geen idee van waarde. En als ze groter worden willen ze ook steeds meer want dat is dan normaal.

Mijn oudste krijgt nu hooguit 5 cadeautjes. En dat is dus incl. ingepakt snoeppie of iets dergelijks.

Kinderen in zijn klas hebben de nieuwste DS en de laatste iPhone. Alsof het normaal is......... Hoe ouder hoe gekker de ideeën. Ik hoop maar dat ik op tijd gestopt ben met het 'verwennen'. Hij krijgt nu cadeautjes en als hij iets groters wilt mag hij het verdienen.

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ze vroeg een eigen pen die kreeg ze dus van een tante met schrijf- en rekenboekjes er bij. Ze vroeg ook een elektrische tandenborstel. Tja, niet alle kinderen vragen alleen speelgoed etc, dat weet jij toch wel Saskia? :)

Van ons kreeg ze 'alleen' een nieuwe fiets die ze hard nodig had en vroeg. De andere cadeautjes van opa's, oma's en tantes/ooms.

Deel Deze Pagina