Whahaha verboden om een passagier of kinderen in de auto hebben zitten? Wauw, wat een bijzondere regel. Hier mag je met een gehele volksstam in de auto zitten, zolang minderjarigen maar in de auto blijven zitten. Want sowieso is het bij ons niet toegestaan dat kinderen onder de 14 jaar uitstappen op de stort. Corona of niet: kinderen mogen er niet aan de wandel. Bizarre regel bij jullie en ik vraag mij af of je het wel goed begrepen hebt. Stel dat je een zwaar bankstel of kast moet wegbrengen. Dat moet dus door 1 persoon worden gedaan. Yeah right, goed voor je rug en voor het behoudt van je auto om dat zware spul veilig uit je auto te tillen. Ik kan mij niet voorstellen dat dat waar is. Hier op de stort zie je stelletje samen een kar met zand leegscheppen en samen rotzooi weggooien. Tegen mij hebben de medewerkers niets gezegd over het feit dat ik drie kinderen in de auto had zitten. Moeten ze ook proberen. Dan hoor ik graag welk risico die mensen lopen als mijn kinderen in mijn auto zitten terwijl ik even uitstap bij de stort om karton weg te gooien.
Wat een geweldige sarcastische kutpost. Blijkbaar je zult wel een hele aardige man hebben als je de mama van lieverd bent. Kind zal het vast niet van jou hebben Maar goed: kom naar door met de wettelijke bepaling waar in staat dat kinderen niet - in een afgesloten voertuig mogen zitten - terwijl je ergens langs rijdt.
@maartje84 volgens mij ben jij degene die hier onaardig reageert..... dit zijn de regels bij bijvoorbeeld de milieustraten van Cure. Dus wel degelijk maar 1 per auto. Kom niet naar de milieustraat Wij laten slechts een beperkt aantal bezoekers tegelijkertijd toe tot de milieustraat. Dit leidt tot lange wachttijden. Wij vragen aan u om uw verantwoordelijkheden te nemen en de richtlijnen van het RIVM op te volgen. Bezoek de milieustraat dan ook alléén als dit strikt noodzakelijk is en neem voorzorgsmaatregelen. Extra maatregelen milieustraten Cure m.b.t. coronacrisis Stel uw bezoek aan de milieustaat zoveel mogelijk uit. Kom alleen naar de milieustraat met uw afval als het echt niet anders kan; Bezoekers dienen strikt de aanwijzingen op te volgen van de milieustraatmedewerker en de milieustraat z.s.m. weer te verlaten; Uw grof huishoudelijk afval kan ook op afroep en tegen betaling thuis opgehaald worden. Maak hiervoor een afspraak met onze klantenservice: 040 - 2500 130. Bezoekers die hoesten, verkouden zijn of koorts hebben mogen de milieustraat niet op; Houd rekening met zeer lange wachttijden aan de poort; Er wordt een beperkt aantal voertuigen tegelijkertijd toegelaten op de milieustraat; Er kan maar 1 persoon per voertuig toegelaten worden op de milieustraat. Alleen bij zware goederen (die met 2 personen gedragen moeten worden) kunnen 2 personen per voertuig toegelaten worden; Fietsers en voetgangers dienen in de wachtrij aan te sluiten; Er dient afstand gehouden worden tussen bezoekers en personeel van tenminste 1.5 meter; Er kan alleen met pinpas betaald worden (geen cashgeld); Er kunnen momenteel geen kringloopspullen opgeslagen worden. Deze dient u nog even te bewaren of direct naar de kringloopwinkel te brengen.
Afvalinzameling in Utrecht ook die regels. Afvalscheidingsstations De 3 afvalscheidingsstations zijn open, maar kom alleen als het echt nodig is. Kom alleen. Kom niet als u verkouden bent, koorts hebt, of andere verkoudheidsklachten hebt. Er mogen maximaal 10 auto’s tegelijk het terrein op. Houd 1,5 meter afstand van elkaar, dus ook van onze medewerkers.
Ik heb inderdaad een hele lieve man, en mijn kinderen vinden mij ook heel erg lief, dat jij dat niet vindt, dat vind ik niet erg, dat is bij deze geheel wederzijds. En mijn post was inderdaad sarcastisch, het moet toch niet gekker worden dat mensen zich niet aan de regels moeten houden mbt corona omdat ze van die zeikburen hebben, die geen begrip op kunnen brengen dat spullen naar de stort brengen nu niet zo makkelijk is en je dat dus beter in 1x kunt doen, zoals de meeste afvalbrengstations expliciet verzoeken.
Hier mogen in normale tijden alleen kinderen vanaf 12 jaar uitstappen. Nu in Corona staan er ruim voor de stort al medewerkers om te controleren. Auto's met kinderen worden direct verzocht rechtsomkeer te gaan, dat is niet toegestaan. Auto's met 2 volwassenen wordt gevraagd wat je komt brengen en dan bepalen ze of dat mag. Maar met een gemiddelde wachttijd van 3 uur is het sowieso niet heel aantrekkelijk om te gaan
Nee en door die wachttijden is mijn tuin (achterin dan) dus een stortplaats. En ik kan er niet wakker van liggen. Nu hebben wij geen bovenburen maar dan nog. Ik snap niet waar mensen zich zo druk om kunnen maken zeg.
Mijn man en schoonvader hebben vd week samen in 1 auto nog spullen naar de stort gebracht. Hier hoef je niet alleen (gelukkig) maar worden wel een x aantal auto's per keer toegestaan.
Nou idd. Sowieso als ik vanaf boven een tuin met rommel in ons rijtje zie dan ben ik juist blij met mn eigen opgeruimde tuin
Hier wordt ook dringend verzocht niet naar de milieustraat te gaan. En de rij is meestal heel lang, ik kom er elke dag 4 keer langs, en het is altijd druk. Dus lekker even laten staan die rommel
Absoluut, vind ik ook. Maar niet iedereen heeft dezelfde waarden en normen. Ik zou er dus niks van zeggen omdat zij er blijkbaar anders inzitten.
Hier mag je trouwens ook maar met 1 persoon per auto naar de stort. Zware dingen die je niet alleen kunt tillen, mogen dus niet mee. Bij uitladen van spullen mag maximaal 1 persoon de auto verlaten (dus kom alleen als u uw spullen zelf uit de auto kunt laden)
Ik vind het vooral een armoedig gezicht om allemaal zooi in je tuin te hebben. En als je huis te koop staat zal het niet echt van positieve invloed zijn als de buren er een bende van maken. Krijg je als koper toch het idee dat je naast familie tokkie komt te wonen. Maar goed, ik zou er verder nooit wat van zeggen, denken misschien wel. En dan vind ik het wel een verschil of je een keertje spullen in de tuin "dumpt" of dat het structureel volstaat met oude meuk.
Ik zou er ook niet snel iets van zeggen, tot het voor mijn gevoel alle normen en waarden voorbij gaat en het mijn woongenot zal verpesten. Kijk smaken verschillen dus als mijn buurvrouw haar kozijnen en schuur pimpelpaars verft kan ik er niets van zeggen, zou ik balen maar hou ik mijn mond. Maar komt het onkruid een meter hoog en kijk ik 2 weken in de maand (en dat met enige regelmaat) tegen grof vuil aan dan zou ik daar gewoon een vriendelijk gesprek over aanknopen en mijn hulp aanbieden.
Val maar lekker massaal over mijn post. Niet iedereen hoeft het met mij eens zijn maar ik - als zorgmedewerkster notabene - vind het echt super schandalig dat iemand in deze tijd meent te moeten suggereren dat ik mij niet aan de Corona regels zou houden. Ik heb mijzelf en de kinderen zelfs de eerste tijd volledig binnen eigen tuin gehouden, kinderen zijn sinds uitbraak tot aan heden niet 1 keer meer in winkels geweest, mogen van ons een hoop dingen niet omdat als wij - beiden werkzaam in de zorg - ongemerkt Corona zouden meenemen naar onze werkvloer er mensen zouden sterven. Wij hebben zelfs er voor gezorgd dat wij ondanks onze cruciale beroepen 0,0 noodopgang hebben afgenomen omdat wij niet willen dat wij Corona mee zouden kunnen nemen naar ons werk. Er zijn niet genoeg mondkapjes op mijn werk. Zowel man als ik lopen elke dag gevaar ziek te worden. We leven terwijl we getrouwd zijn toch als soort co-ouderschap ouders om maar om elkaar heen te werken ivm kinderen niet naar opvang te hoeven brengen en zo het risico zo laag mogelijk te kunnen houden. Dat betekend dus ook rennend door de winkel boodschappen moeten doen terwijl ik mijn kinderen gedurende die tijd in de auto laat zitten - ja met ramen open! Applaudisseer vooral om 20.00 uur en ondertussen kutberichten plaatsen aan iemand die juist in de zorgt werkt. Chappeau!