buren en wespennest

Discussie in 'De lounge' gestart door mh81, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Wat te doen...
    onze buren (2/1kap) hebben aan onze kant een enorm wespennest in de spouwmuur zitten. Heb ze al verscheidene keren gevraagd of ze hier wat aan willen doen aangezien de kids hier niet lekker meer in de tuin kunnen spelen en ze zelfs via de schuifpui bij ons binnen komen. De buren zelf zitten vaak op de camping.. hele aardige / leuke buren hoor!! Maar ik weet nu even niet meer wat te doen aangezien het nest er nog steeds zit.. Ik ben er een beetje zat van om er steeds naartoe te gaan om te vragen of ze het weg willen laten halen.. Komt zeurderig over terwijl ik dat helemaal niet ben maar dat ding moet gewoon weg. Ook voor hun eigen bestwil natuurlijk. Die hele muur wordt naar binnen toe uitgevreten.. Zelf hebben ze er dus weinig/ geen last van daardat ze vaak weg zijn en omdat het nest aan onze kant zit natuurlijk..

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Misschien kun je eens actief voorstellen om zelf iemand te bellen/telefoonnummer aan hun geven en dan elk de helft van de kosten te delen?

Als ze er zelf geen last van hebben is de drang voor hun ook niet zo groot, en zo handelen ze misschien sneller.

Vind ook dat die mensen het zelf wel mogen regelen, maar voor je kinderen misschien even een andere aanpak?

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zelf gemeente bellen???

4. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Zelf bellen wel aan gedacht maar kan moeilijk iemand bij hun achter huis laten komen om het weg te laten halen. Daarbij zit hun schuttingdeur ook altijd op slot. Aan de ene kant denk ik ook.. Dan betaal ik het wel.. Maar aan de andere kant.. Beetje raar dat ik daarvoor moet gaan betalen. Het is niet ons huis.

5. mol81

mol81 Niet meer actief

Gemeente bellen en zeggen dat je wilt dat er iemand langs komt om het nest weg te halen. Het zal je €25 kosten maar dan ben je er van af. De bestrijder kan vast over de schutting klimmen. Ik vind het niet verantwoord om het nest nog langer te laten zitten hoor.

6. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ik loop er vanmiddag nog 1x naartoe, als ze thuis zijn. Mochten ze weer "laconiek" reageren dan vertel ik ze wel dat ik het zelf ga regelen. Begrijp me niet verkeerd, het gaat mij niet om de centen.. Vind gewoon dat het hun verantwoording is. Het liefst had ik er geen last van en zou ik wachten tot ze gillend het huis uit rennen omdat de wespen zich letterlijk bij hun naar binnen hebben gevreten. Heel gemeen, weet ik, maar dat laconieke gedrag is ook erg vervelend.

7. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik vind ook dat het de verantwoordelijkheid van je buren is, maar als ze niets doen moet je het zelf oppakken. Voor je kinderen. Dat nest belemmert hen, ze kunnen niet meer buiten spelen! Bovendien vind ik het gevaarlijk.

8. minon

minon Niet meer actief

Als ik me niet vergis is een spouwmuur een tussenmuur tussen de huizen? Die hoort dan toch net zo goed bij jou als bij hun?
    Voorstel om de kosten te delen, ongediertebestrijding bellen en opgelost is het.

9. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Nee het zit tussen hun buitenmuur en hun spouwmuur in van de uitbouw..

10. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Je kan ook aan je buren vragen of zij ee bezwaar tegen hebben als je de gemeente belt om het nest weg te laten halen. Evt kan je daarbij aangeven dat je de kosten wel wilt delen. (Of desnoods helemaal op je nemen, maar dat zou ik niet te snel roepen).

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik zou ook tegen de buren zeggen dat je iemand gaat bellen van de gemeente omdat het een te gevaarlijke situatie gaat worden.

12. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou met het nummer van de ongediertebrstreiding van de gemeente naar ze toe gaan. Je kan ze dan voorleggen dat het gevaarlijk wordt en vragen " bellen jullie of bellen wij?" en desnoods bellen waar ze bij zijn. Zodat je in overleg met hen een afspraak maakt.
    Of je belt en laat er wat aan doen als ze op de camping zijn.

13. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Velen zullen dit niet met mij eens zijn, maar jouw buren zijn niet verplicht om een wespennest weg te halen natuurlijk. Zo lang zij er geen last van hebben vind ik het wel logisch dat ze geen geld gaan betalen om hem weg te halen. Waarom stel jij niet voor aan je buren om de ongediertebestrijding te bellen en te betalen, jij hebt er namelijk last van en zij blijkbaar niet. Veel mensen vinden wespen eng, maar er zijn ook mensen die ze wel graag in de tuin hebben. (en nee ik houd er ook niet van, maar ken wel personen die er geen problemen mee hebben) Dus zelf de kosten op je nemen en ze vriendelijk vragen of ze het goed vinden dat het verwijderd wordt. Zonder toestemming verwijderen kun je natuurlijk niet maken, daar krijg je zeker gedonder mee.

14. Amare

Amare Niet meer actief

Gemeente doet hier niks meer aan, je moet tegenwoordig zelf een imker of ongedierte bestrijdingsdienst bellen.

Succes!

15. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Heb je nog gesproken met de buurtjes?

16. mol81

mol81 Niet meer actief

Hier anders wel hoor!

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hadden vorige zomer een wespennest bij zo'n ondervloerse ventilatierooster-ding die ooit in verbinding stond met de kruipruimte, maar al een aantal jaar niet meer en dus een loze uitsparing is (wow wat een omschrijving :p). Zat aan onze kant bij de voordeur, hun deur zit een meter verderop. Wij hadden geen last van die wespen, de buren wilden ze weg hebben. Tja, hier in de omgeving kostte dat al snel €50,- en dat vond ik toch echt teveel aangezien wijzelf 0,0 last ondervonden. Na een week of 3 heb ik geen enkele wesp meer gezien.

Snap overigens best dat het vervelend kan zijn of je niet op je gemak zit zo met kids. Maar toch echt kijken of het in overleg kan en anders als ze dat niet willen het of uitzingen in de hoop dat het snel weg is, of er zelf iets aan laten doen (hoe krom ook aangezien het hun muur is).

18. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Ik zou er niet eens over na hoeven te denken! Weg laten halen!
    Maar ja, ik ben dan ook vorige week 30 to 50 keer gestoken toen ik tijdens het tuinieren op een nest stuitte. Wat kunnen die beesten aanvallen zeg!

En ik praat er nu wel zo makkelijk over, maar ik ben dus allergisch. Ik ben in shock geraakt en met gillende sirenes afgevoerd naarhet ziekenhuis. Daar heb ik dus wel een nachtje mogen blijven. Aan het infuus, en aan de ctg.

Zonder Epi-pen en medicijnen ga ik niet meer op stap.

Wespennesten? Weg ermee!
    Panisch ben ik nu! :x

19. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ben er gisteravond geweest en ze zeggen maandag gelijk te gaan bellen.. Ze vergaten het steeds. Ben benieuwd! Mij is trouwens verteld dat het wespennest "nooit" meer weggaat. De wespen gaan dood/vliegen uit met uitzondering van de koningin die weer opnieuw begint in hetzelfde nest. Volgend zomer zitten ze er dus schijnbaar weer als je er niks aan doet en het nest wordt steeds groter.

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Oehhh horror manytroubles! Owww bah!
    Ik ben een keer toen ik 4 was gestoken door een wesp die in mijn haar vast zat. Drama want ik was zelf al vooruit gehuppeld naar de veerboot (vlieland) en kon dus mijn ouders niet vinden... 4jaar terug gestoken toen ik net zwanger was en werd helemaal beroerd. Weet dus niet of het een allergie is of dat het de combi warmte en zwangerschap was... heb wel een muggenallergie.

Deel Deze Pagina