buiten adem...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annemarie76, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hebben jullie dat ook, dat je bij een vrij gewone inspanning als een trap op lopen, jezelf na douchen afdrogen, boodschappentas sjouwen, huishoudelijkwerk, heel snel buiten adem bent..

Niet dat ik zo'n denderende conditie heb hoor.. maar na afdrogen staan te hijgen... dat had ik eerst echt niet..

Acht de kans dat t samenhangt met t zwangerzijn wel heel groot.. maar probeer dan te bedenken hoe t dan komt..
    Wie t weet mag t zeggen :D

2. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ja, ik ben ook steeds buiten adem! Maar ik ben dan ook 39 weken zwanger...

Ik kan me niet herinneren dat ik dit in het begin van mijn zwangerschap had. Maar ik weet wel dat ik in het begin heel moe was en daar kun je ook wel buiten adem van raken lijkt me.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb het ook, je darmen en ook je maag wordt omhoog gedrukt, soms heb je daardoor minder "adem" en dat kan zo aanvoelen.

ik heb het ook als ik de was doe (moet ik 2 trappen op richting wasmachine) dan moet ik eerst even op adem komen op zolder.

of als ik moet bukken, erg vermoeiend, hahaha, oma blijft tegenwoordig liever zitten :)

4. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    ja ik heb ook niet zo'n goeie conditie,maar ben nu soms wel heel snel buiten adem,
    heeft met de zwangerschap te maken,je ademhaling versnelt om voldoende zuurstof rond te laten gaan voor je beeb en dan kun je sneller buiten adem van raken dan normaal.
    maar wat ik heb gelezen is rustig aan te doen voor dat je buiten adem bent,het is niet zo heel goed want buiten adem betekent zuurstof tekort,
    je moet met je inspanningen letten op je ademhaling om zo gecontroleerd en rustig te blijven ademen ;)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Normaal heb je 5 liter bloed. Nu heb je er 1,5 liter bloed bijgekregen en je hart moet harder werken om al dat extra bloed rond te pompen, that's it!

6. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    Buiten adem was ik niet vroeg in de zwangerschap zat, nu met de einde inzicht heb ik het wel snel dat ik buiten adem ben.

7. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Ik heb het ook al sinds een week of 2, mijn conditie is en was ook niet de beste maar zo erg dat wist ik ook niet.
    Maar ach de een spuugt zich leeg en de ander heeft te weinig lucht zal eraan moeten wennen denk.

8. KoBobo

KoBobo Lid

1 nov 2008
    35
    0
    0
    Nou ik herken dit helemaal! Als ik s ochtends 2 uur op ben moet ik alweer een pauze nemen. En buiten adem zijn na traplopen of douchen herken ik ook. Het lijkt op bloedarmoede, maar dat is het bij mij niet.
    Ik dacht altijd moe zijn tijdens de zwangerschap is s avonds op tijd naar bed gaan, maar dit is wel extreem. Nu ben ik ook veel misselijk en heb veel gespuugt dat bevorderd het ook allemaal niet. Nu maar hopen dat het snel beter gaat! Succes!

9. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik heb er ook last van. Ik raak sneller buiten adem.

10. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ja ik ook, ik kan de trap niet opgaan zonder buiten adem te zijn, en ik voel m'n hart dan ook wel sneller pompen.

11. muis26

muis26 Fanatiek lid

als ik iemand bel denken ze dat ze een hijger aan de telefoon hebben als ik naar mn telefoon ren, of net de trap op gelopen ben hihihihi
    ik ben ook echt snel buiten adem!

12. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Hier nog een snel buiten adem. Moet ook twee trappen op voor de wasmachine en droger en dan moet ik altijd eerst even op adem komen. Merk ook echt dat ons kindje nu erg hoog ligt. Heb zelfs als ik op de bank zit het idee dat ik minder lucht krijg.

13. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Het schijnt te helpen als je even diep zucht op het moment dat je buiten adem bent. Dan ben je sneller weer op een normaler ademritme.

14. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier ook minder lucht; buik is ook echt groot nu, dus kindje drukt wat tegen longen aan.
    en ik heb bronchitis nu, dat helpt natuurlijk ook niet mee! :(

ik doe dus verplicht rustig aan, het is niet anders!

15. puk

puk Lid

18 mrt 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    Hier nog eentje....Vanaf begin af aan al buiten adem, ook bij gewoon lopen merk ik soms dat ik even een tandje terug moet...had ik bij mijn eerste zwangerschap ook!

16. Nanda28

Nanda28 Lid

7 dec 2008
    96
    0
    0
    ik merk t ook bij veel trappen lopen dat ik als ik boven kom sta te hijgen nou had ik nooit een super conditi hoor maar nu is het wel dramtische!

17. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    heel herkenbaar dit.
    ff boodschappen doen of met de kleine gezellig naar het tuincentrum of park is er niet meer bij. ben gewooon echt buiten adem na een stukje lopen en al helemaal na de trap of na het douchen.
    ik heb daarbij ook een te lagen bloeddruk en dan is het na het douchen helemaal feest, sta echt te tollen op mijn benen. bah.

maar wat al eerder gezegd is de een spuugd veel en de ander heeft weer dit!

joyce

18. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Haha hier nog een, kan niet eens meer douchen of ik lig erna alweer 5 minuten plat.. Hoort er allemaal bij denk ik?

Deel Deze Pagina