Ik heb de laatste dagen af en toe wat menstruatieachtige kramp onder in mijn buik. Ik voel het met name rondom mijn schaamboot en trekt door naar mijn bovenbenen. Het voelt niet direct heel zorgelijk of verkeerd, maar vroeg me wel af of dit herkenbaar is en past bij het termijn?
komt het regelmatig, of is het soms ook weg? En is het constante pijn of komt het op en dan weer minder? Ikzelf had met 34 weken een blaasontsteking die voor weeenactiviteit zorgde (dit voelde ik zelf niet, maar door goed opletten ziekenhuis kwamen zij er achter) en ik al 1cm ontsluiting had. Dus hou het wel in de gaten. Het kan zijn dat het er gewoon bij hoort hoor.
Het is niet constant. Het komt zo af en toe, maar er zit geen regelmaat in. Het is sinds een paar dagen en soms voel ik een halve dag niks en dan een paar keer achterelkaar. Ik krijg er geen harde buik bij. Ik hoef het ook niet weg te puffen. Het is pijnlijk, maar ook niet onwijs pijnlijk.
Ik had het zelf niet bij 30 weken, maar ik heb wel eens gelezen hier dat je op dit termijn de baby kan voelen indalen. Niet in zn geheel, maar al een stukje.
Toevallig. Ik heb het dus ook sinds gister. Ik herken het dus wel als een soort ween Pijnlijke krampen onderin de buik. Maar blijft inderdaad niet lang.
Ik weet niet hoe weeen voelen, maar het zijn inderdaad pijnlijke krampen. Wel erg toevallig (of dus juist niet) dat we het beiden hebben en even ver zijn. Zou het dan inderdaad met indalen te maken hebben? Ik heb het nu ook en ik voel het ook in mijn bekken?!
Ja inderdaad. Morgen ben ik 30 weken. Ik heb het even opgezocht en theoretisch zou het kunnen dat je rond de 30 weken al indalingsweeen kunnen voelen. Ik moet deze week naar de VK dus ik zal het dan ook even vragen. Ik voel de krampen als een soort darmkramp maar dan net even anders. en inderdaad onderin de buik. Bij mij het meeste aan de linkerkant onderin bij de lies.
Ik ben benieuwd wat je VK gaat zeggen. Ik heb pas over twee weken weer controle en mijn gyn is niet zo laagdrempelig dat je snel even bent. Hier is het trouwens met name rechtsonderin en in mijn schaambeen, maar zoals je het omschrijft klinkt hetzelfde als wat ik heb. Het zal er wel bij horen.
Ik heb gewoon last van menstruatieachtige buikpijn. Hebben jullie dan hetzelfde? Ik zal zo mijn VK eens bellen wat die ervan zegt. Ik zal haar reactie hier straks neerzetten.
Ik ben benieuwd wat ze zegt! Het is hier wel een menstruatieachtige kramp onder in mijn buik, bovenbenen en aan de rechterkant van mijn buik richting lies en bekken.
Ik kwam dit stukje tegen: Indalen | Geboortecentrum Wonderwereld Indalen De meeste baby's dalen rond de 30e week van de zwangerschap in. Veel aanstaande moeders zijn bang dat dit te vroeg is, omdat zij denken dat de baby dan ook eerder geboren wordt. Dit is echter niet het geval! Het moment van indalen zegt niets over het tijdstip van de geboorte. Het indalen van je kind heeft voordelen: De kans dat hij nog omdraait wordt kleiner (bij hoofdligging voordeel, bij stuitligging nadeel) Wanneer de vliezen breken is het niet mogelijk dat de navelstreng uitzakt Hoe dieper je kind is ingedaald, hoe korter de weg die hij nog moet afleggen tijdens het persen Het heeft ook nadelen: Je kunt van het indalen pijn hebben; stekende pijn in je vagina, pijn in je liezen en een kramperig gevoel in je onderbuik. Sommige vrouwen hebben zelfs zogenaamde indalingsweeën, dit zijn licht pijnlijke harde buiken die met enige regelmaat komen, maar na een paar uur weer stoppen. Lopen gaat na het indalen soms wat lastiger. Je hebt het gevoel te 'waggelen'. Als je niet je eerste kind krijgt heb je soms het gevoel dat het hoofdje van je kind 'tussen je knieen hangt', ofwel heel diep zit. Dit heeft niet zozeer te maken met de indaling, alswel met het verslappen van de bekkenbodemspieren. Voordeel hiervan is, dat het persen bij een tweede of volgende bevalling ook gemiddeld maar 10 minuten duurt!
Nou ik heb even gebeld. Ze zei dat het te maken heeft met het groter worden van je baarmoeder en het groeien van het kindje. Zodra het regelmatig is en samen gaat met harde buiken moet je er naar laten kijken door je vk of gyn.
Dank je wel Bosi. Ik kon zelf al niks vinden, maar dit klinkt wel erg herkenbaar. Dit is inderdaad wat ik voel en bij jou waarschijnlijk ook? Mevrouw ligt hier al weken met haar hoofd naar beneden, dus dat is mooi.