Mijn dochter van 4 jaar begon woensdag-avond met buikpijn en spugen. Het spugen stopte om half 4 s'nachts en in de ochtend hield ze weer water en crackers binnen. Veel geslapen, geen buikpijn meer en leek weer de goede kant op te gaan, ook met eten. Vr-ochtend zelfs weer naar school geweest. Vr-middag begon de buikpijn weer, vannacht onrustig geslapen en vanmorgen weer buikpijn. Ze dronk een beker water en dat is er allemaal weer uit gekomen. Ik snap er niks van, hoe kan het dat het eerst beter ging en we nu weer terug bij af zijn? Herkend iemand dit? Mijn dochter heeft gisteren wat gepoept (ze poept niet veel, vorig jaar veel erge buikpijn gehad waarbij wij het vermoeden van verstopping hadden) Dus daar zijn we wel allert op, maar zouden we toch meer aan verstopping moeten denken of toch meer aan een buikgriep? Ik weet nu ff niet meer wat het beste is om te doen...
Ik zou zelf toch nog aan de buikgriep denken. Heel vervelend, beterschap! Mijn zoontje van 5 heeft bij buikgriep meestal dat hij een dag beter lijkt, en dan een dag terugval heeft. De dag dáár weer na heeft hij het ergste gehad. Als je je zorgen maakt zou ik uiteraard even contact met een huisartsenpost zoeken.
Het lijkt erop dat je gelijk hebt, het is precies zoals jij omschrijft. Gisteren heeft ze dus 1 keer gespuugd (het water) daarna is ze langzaam weer gaan eten en aan het einde van de dag was er niks meer aan de hand. Ze heeft wel nog van die lichtgekleurde poep, wat bijna altijd is na een buikgriep is mijn ervaring. Bedankt voor je antwoord!