buikgriep... iemand tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben alweer geveld door de buikgriep. Sinds vanmorgen heb ik overal spierpijn, ik kan niets binnen houden, heb hoofdpijn en ben sinds vanmiddag ook nog eens aan de diarree... Ik heb nog het geluk dat Ilias eigenlijk de hele dag slaapt, maar net na het verschonen moest ik hem heel snel neerleggen omdat ik weer moest overgeven.

Heeft iemand tips voor me om er sneller van af te zijn? Of om het allemaal wat draaglijker te maken?

Bah, ik haat ziek zijn en er niet aan kunnen doen...

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb wel een goede tip (denk ik) bij mij helpt dit altijd goed. Nl "dode" cola drinken. Een glas Cola inschenken prik er uit slaan/roeren met een lepel en dit opdrinken. Bij mij helpt dit altijd goed. Mijn darmen gaan er enorm van rommelen maar verder geen diaree en overgeven meer.

3. augustus

augustus Niet meer actief

Okugest van VSM helpt bij mij altijd erg goed.
    Het hersteld de werking van je maag/ darmen.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier helpt kippensoep erg goed, ( bij de hele familie)

het schijnt ook erg goed te zijn als je griep of verkoudheid hebt,

5. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Je maag is van streek,wij hebben het hier pas geleden alledrie tegelijk gehad!
    Je moet even elk kwartier één eetlepel water nemen,dat registreerd de maag niet echt..Gaat dat een uur goed,moet je 2 eetlepels water nemen..
    Vooral niet eten,pas als je maag het drinken kan binnenhouden dan zou ik met lichtverteerbare dingetjes beginnen zoals droog beschuitje,koppie slappe thee!
    Dit bovenstaande heb ik van de doktersassistente!;)
    Beterschap,ik hoop niet dat de rest van het gezin het krijgt want het is erg besmettelijk!

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bedankt allemaal! Het gaat een stuk beter. Die tip van de cola, daar had ik zelf ook al aan zitten denken. Maar ik wist het niet zeker.

Ik heb een Opkikker op (lichte bouillon) en inmiddels ook een droog beschuitje. Het ziet ernaar uit dat ik het binnen ga houden!

Ik heb de hele tijd al kleine hoeveelheden water op, want je moet toch vocht binnen krijgen als je borstvoeding geeft... daar maakte ik me een beetje zorgen over. Toen ik dit bericht plaatste, had ik namelijk net weer overgegeven, en wel die kleine beetjes water steeds. En het was echt niet veel, want ik dronk eigenlijk alleen maar een sipje om mijn droge mond te bevochtigen. Maar goed, als ik dat water niet had gedronken, was het gal geweest, dus dan liever water.

Maar ik ben niet meer misselijk, alleen nog wel een klein beetje buikpijn en mijn darmen rommelen nog. Ik pak even een beetje cola ;)

Nogmaals bedankt!

7. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Waardeloos he??
    Wij hier van week ook geveld, de kleine man en ik...uitzieken helaas, er zit weinig anders op volgens mij..

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ben inmiddels ook aan de beurt. Gelukkig geen overgeven (tenminste ik hoop dat dat aan me voorbij gaat). Gisteren koorts, zere spieren en vanaf vanavond dus diarree. Ik hoop op een eendagsgriep.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Geen koorts hier, maar dat heb ik toch bijna nooit. Ik hoop dat ik mijn mannen niet heb aangestoken.

10. upc

upc Niet meer actief

Hier is de cola echt super!!

11. Rayna

Rayna Actief lid

21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Cola met zout gaf mijn vader ons altijd, niet veel hoor een snufje is voldoende. Maar dat haalt denk ik de prik eruit zoals andere members al voorstelde.

Lekker is het niet..

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    tegen de diaree helpt beschuit met (bruine) suiker en kaneel hee goed. Hier altans.

13. Norritpilletjes voor de diaree! uitstekende hulp!

14. augustus

augustus Niet meer actief

Norrit absobeert alles, dus ook je pil mocht je die gebruiken.

Deel Deze Pagina