Hallo meiden, Sinds gisterenavond heeft Vigo een flinke buikgriep te pakken. Het overgeven is sinds vanacht gelukkig gestopt, maar hij heeft wel nog wel hele erge diarree. Zijn maagje zal vast en zeker nog erg van streek zijn, dus ik weet eigenlijk niet zo goed hoe en wat ik met het eten aan moet? Wat kan ik het beste geven? En hoeveel? Hij heeft net 1 droog crackertje van LU op en voelt zich zichtbaar beter Drinken doet hij gelukkig redelijk. Liefs Minya
Geef hem gewoon alles wat ie lust. Bananen zijn goed om de diarree een beetje te stoppen. Appels of appelsap werkt juist laxerend. Je hebt ook roosvicee stop. Dat is ook goed bij diarree. Beschuit ook.
Gewoon normaal eten zoals gewend, maar niet te zwaar/vet, dat kan nogal misselijkheid gegeven. Verder geen aanpassingen, en als hij niet wil eten lekker laten gaan.
Ik zou ook zorgen dat je ORS in huis hebt. voor het geval hij bijv het weekend weer heel erg moet overgeven. Dit in combinatie met diarree kan sneller uitdroging veroorzaken. Ors werkt dan super. Beterschap voor Vigo!
Wij hebben tijdens de buikgriep gewoon eten gegeven, wel een lichte variant. Dus tussendoor crackers/soepstengel/halve banaan ipv koekje. Avondeten, wat aardappels en groente. Als hij zijn brood niet wilde, ook een cracker. En genoeg laten drinken over de dag. C heeft veel meer gedronken dan anders, maar er kwam ook veel meer vocht uit (diarree en spuug).
bananen stopt bij de ene en werkt laxerend bij de ander. rosivise stop werkt goed. ORS inderdaat in huis halen. Daan vind een geroosterde boterham heerlijk als hij niet lekker is. misschien ook een tip lekker wat heerlijk jam erop.
Ik dacht dat rijpere bananen laxeren, en minder rijpe bananen stoppen.. Maar dat verschilt ook per persoon. En C heeft nu geen last meer van bananen, terwijl het eerder de boel wel stopte..
zou geen vlees geven maar iets van aardappels en een licht verteerbare groente (geen kolen enzo) Gekookte worteltjes met witte rijst stopt de diarree ook goed...! Dat doen wij vaak...! Tip van mijn oma
Emiel heeft sinds donderdagmiddag buikgriep. Gisteren wilde hij bijna niets eten, crackertje en halve soepstengel. Wel drinkt hij heel veel. We bieden hem steeds iets aan en als hij niet wil slaat hij het wel weg. Vandaag is het weer beter. Geen diarree meer en ook niet meer spugen. Vanmiddag zelfs een boterham gegeten. We geven nog wel steeds wat dreumesmelk (100cc per keer en verspreid over de dag aan Emiel), zodat hij wat voedingsstoffen binnen krijgt. Ik denk dat we het ergste hebben gehad. Als het hetzelfde virus is zal Vigo morgen ook al een stuk zijn opgeknapt. Beterschap voor Vigo.