buik na keizersnee

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lady7, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady7

Lady7 Niet meer actief

#1 Lady7, 21 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2012
    hoi allemaal,

ik ben benieuwd hoe jullie buik eruit ziet na de keizersnee..

hier heb ik een flubber hangbuik waar de beeb heeft gezeten,
    maar meteen boven het litteken (bikinisnede) heb ik ook een flubber zitten!

hebben jullie dit ook? hoort dit?

ik heb 3 weken geleden de keizersnee gehad.

hoeveel last hebben jullie nog van de buik? hoeveel pijn, trekkerig gevoel is normaal?

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn buik zag er niet uit :D Maar is beter bij gekomen dan de vorige keer (vorige keer een natuurlijke bevallen, nu spoedks).
    Hij is nu weer bijna plat :)

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik heb vijf maanden terug een keizersnede gehad. Hier ook een 'flubber' direct boven het litteken (vind ik echt spuuglelijk!). En onder mijn borsten zit een ronde bobbel, ik kan duidelijk voelen dat dat spieren zijn die nog niet terug op de oorspronkelijke plek zitten. Ik vermoed dat dat nog wel zal bijtrekken maar die onderste flubber, ik vrees van niet...
    Mijn moeder heeft precies zo'n buik als ik nu en zij heeft 2 ks gehad.
    Het is niet mooi maar je hebt er een prachtig geschenk voor gehad he;)

4. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ons meisje is ook geboren met een keizersnede, zo'n 4,5 maand geleden. Idd ook een soort brede "kwab", een beetje een flubber. Lijkt me lastig wegkrijgen! En ik heb nog steeds geen gevoel in de onderkant van de flubber.

5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ons meisje is ook geboren met een keizersnede, zo'n 4,5 maand geleden. Idd ook een soort brede "kwab", een beetje een flubber. Lijkt me lastig wegkrijgen!
    Ik vind de flubber vooral vervelend wanneer ik iets straks aanheb.
    Dan zie je (van de zijkant van boven naar beneden) de vorm van m'n borsten, een enigzins platte buik die steeds platter wordt en dan opeens BOEM de flubber. Ziet er een beetje vreemd uit.:D

En ik heb nog steeds geen gevoel in de onderkant van de flubber.

6. belgje1976

1 jul 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    om het in jullie taaltje te zeggen....ik had 11 jaar geleden een keizersnede...je blijft geen gevoel hebben in die flubber hoor. :)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.142
    35.785
    113
    Nee hoor, hier wel weer terug gekregen en ook is de flubber na de eerste twee keizersnedes weer helemaal weg gegaan. Nu na de derde denk ik niet dat ik het nog weg krijg, is vrij strak gehecht namelijk, maat in principe kan het nog best wegtrekken hoor.

8. miran336

miran336 Fanatiek lid

Hier ook een "flubber" (huidoverschot) na mijn 1e en 2e keizersnede. Ook weinig gevoel rondom het litteken inderdaad. Ik denk niet dat dit nog vanzelf weg gaat aangezien mijn oudste al 6 is en de jongste 4. Nu ik zwanger ben, ben ik weer heel even verlost van de flubber maar die zit er straks vast wel weer :(

Ik ben ook zeker van plan om te gaan sparen om alles weer netjes te laten maken over een tijdje. Het is niet alleen lelijk, maar ook lastig. Met broeken kopen bijvoorbeeld moet altijd die flubber er ook in passen, soms moet ik dan een broekmaat groter kopen waardoor deze om mijn benen weer te wijd zit. En als ik iets straks aan heb zie je daar inderdaad ook vanaf de zijkant die bult.

9. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hmmmm klinkt niet heel veelbelovend..

hier ook een ks gehad nu 3,5 mnd geleden, en idd ook een `vel overschot`. Maar hebben mensen die een normale bevalling hebben dat dan niet?

Wat ik wel erg vind is dat mijn buikspieren nog erg veel naar voren steken waardoor ik 20 weken zwanger lijk.. sommige mensen denken dat ik alweer zwanger ben.. tss. Hebben jullie dat ook (gehad?) Vind het enorm storend maar ben daarentegen ontzettend blij met onze meid waar we 4 jaar op hebben moeten wachten. Het is het meer dan waard, maar moet wel even aan mijn lijf wennen. Oh en niet te vergeten de flubbers van mijn rug naar voren. Zeg maar aan de zijkant-onderkant van de borst..

Over een tijdje maar weer fanatiek sporten.. zucht..

10. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb ook een 'dakje' boven mijn litteken.
    Moet wel zeggen dat toen ik weer op gewicht was het 'dakje' duidelijk minder was dan net na de bevalling.
    Vind het verder niet storend.

11. Aviya

Aviya Niet meer actief

Hier 2 ks gehad alle twee de keren binnen 2 jaar weer in maatje 34 (ondanks dat ik meer als 30 kilo steeds ben aangekomen en paar maten gegroeid was!)

Belangrijkste is insmeren als de wond geheeld is met kokosnoot olie eventueel buttercream cocos is ook goed, ik haal de speciale bij de apotheek, die moeten ze dan wel bestellen, kost 14,95, doe je wel heel lang mee (rond de drie maanden)
    daarnaast doe ik veel met de honden, nu met een derde zal het denk ik nog sneller gaan, en ik help veel op de pensionstalling ook mee.
    het belangrijkste is toch wel dat je je aan de voorgeschreven regels houd soms kan je niet anders (heb er een lange tijd alleen voor gestaan) maar houd je er liever goed aan.

Voor mij heeft de bellybandit wel wonderen gedaan (kan ook nog gebruikt worden als je al lange tijd geleden kinderen hebt gehad!) meteen na de ks de speciale belly bandit voor de ks gekocht en omgedaan, dat was echt heel fijn.

die ongevoeligheid is hier ook wel maar door veel masseren en doen is dit ook nog de goede kant op gegaan (voor de doorbloeding)(even bij een goede therapeutische masseur navragen hoe je dit zelf kan doen)

Vergeet de bekkenoefeningen en buikspieroefeningen niet bekkenoef. is ook een goed tip, hoe gek dit nu ook klinkt.

Dames en ook ik heb heus nog wel losse huid, maar ik vind het best, je hebt een kind gekregen!
    Ik heb het geld niet voor een buikwandcorrectie en heb het er ook niet voor over ook. met de derde in zicht ben ik wel bang dat het dit keer iets moeilijker zal zijn.

12. Aviya

Aviya Niet meer actief

Owh en corrigerend ondergoed van de hema doet ook wonderen, als je net bevallen bent en je boven maat 38 zit, hoeft geen bellybandit te zijn, deze is namelijk ook goed hiervoor, wel even extra gaasjes op je wond doen en in overleg met de verpleegkundige of kraam hulp.

13. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Gewoon een litteken, maar geen gekke flubbers eigenlijk...

Wel een dooie buik, geen gevoel vanaf mijn navel tot mijn schaamstreek...

14. Hester

Hester Niet meer actief

Die flubber (??) herken ik niet, maar ik heb wel nog steeds geen gevoel rondom het litteken (dat is intussen trouwens nauwelijks meer te zien, een heel dun wit lijntje). KS is ruim een jaar geleden al, dus ben benieuwd of dat gevoel ooit nog terug komt ;)

15. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    Ik heb ook 2 ks gehad, die flubber heb ik niet, maar ik lijk idd nog wel 3 mnd zwanger.. (t is 4 maand geleden) :((

16. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Mmmmm....ik had het over een hangbuik (zwijntje :D:x) maar het is idd meer een flubber :p:D:(.
    Na de 1e keizersnede is de flubber uiteindelijk vrij goed weggetrokken maar ik vrees dat ik nu na de 2e keizersnede voor altijd en eeuwig met die flubber blijf zitten :(:x:(. Zo NIET leuk:$:(.

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier gelukkig geen kwab. Wel nog een dikke buik natuurlijk.... Maar de wond is echt heel mooi!

18. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    hoe lang blijft die dikke buik eigenlijk? Hier ook nog steeds na 4 mnd.. :( Kleding zit voor geen meter..

Deel Deze Pagina