Wij gaan over ruim 3 weken naar Zuid Frankrijk en ik moet nog nieuwe badkleding kopen. Nu zie ik vooral tankini's en badpakken voor zwangeren. Ik las ook ergens dat vanaf 17 weken je baby licht en donker kan onderscheiden en dat daarom fel licht (bijv zonnebank) niet 'gewaardeerd' wordt door je kindje. Is dit ook waaom je weinig bikini's voor zwangeren ziet? Is het idd beter om in de zon je buik te bedekken?
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat een bikini niet per se voor een zwangerschap hoeft te zijn om toch goed te passen. Ik had vorig jaar (20-23 weken zwanger) gewoon mijn eigen bikini nog aan. Nu verbrand ik super snel dus ik lig altijd in de schaduw. Had niet begrepen dat het 'slecht' zou kunnen zijn. Ik vind een zonnebank wel iets anders dan de gewone zon overigens. Daar zou ik zwanger sowieso niet onder gaan.
Ik weet wel dat een dikke buik sneller verbrandt en dat is ook een van de redenen om er een handdoek overheen te leggen. En inderdaad je kindje kan ook licht en donker onderscheiden. Mijn schoonzus zei altijd dat haar baby erg druk begon te schoppen als ze met haar blote buik in de zon zat. Als ze er dan een handdoek overheen legde werd hij weer rustig. Ik heb de zon sowieso een beetje vermeden tijdens de zwangerschap vanwege de angst voor een zwangerschapsmasker.
Ik droeg gewoon een bikini en ging niet volle bak in de zon. Ik bruinde wel lekker mijn benen en aan het eind vd dag ging ik even in de zon liggen.
Je mag gerust zonnen als je zwanger bent, maar sommige zwangere vrouwen kunnen warmte en zon minder goed verdragen. Pas op voor een zwangerschapsmasker of een zonnesteek. Als je buik al wat dikker is, stel deze dan niet te lang aan de zon bloot. Een dikke buik verbrandt sneller. Leg er dus een handdoek over of trek een T-shirt aan. dit stond er op de site van wij..
ik vond zonnen met blote buik niet prettig toen ik in het 3e trimester zat, heb geen ervaring met 15 wk , maar kindje werd erg beweegelijk en voelde ongemakkelijk, buik werd heet. Nee ik vond het niet fijn en ik legde er dan een tijdschrift over en dat hield de hitte eraf.
Ik vind het ook niet fijn met mijn buik in de zon. Mijn huid is sowieso veel gevoeliger betreft zon nu. Ik heb een badpak, zit heerlijk en ondersteund mijn borsten ook goed.
Ik heb gewoon een bikini aangehad met 26 weken. Wel een groter broekje omdat t anders knelde (neem er een met strikjes!) En als ik perse in de zon wilde liggen legde ik er het tshirt van mn man een uurtje overheen.
Dank jullie wel voor alle reacties! Als ik het zo lees dus met name een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik zal het vanaf vrijdag eens testen