Ik ga met mijn dochtertje af en toe met de fietskar naar het centrum, maar om haar met de maxi-cosi daar rond te sjouwen is erg zwaar. En de fietskar is zo lomp... Ik heb ook al gedacht aan een Maxi-Taxi of Quinny Zapp om de Maxi-Cosi op te kunnen klikken, maar als ze uit de Maxi-Cosi is mag ze niet meteen in die buggy's omdat ze daar te recht in zit. Nu zag ik dat er buggy's van Maclaren zijn waar je baby vanaf 3 maanden al in kan. Nu denk ik erover maar zo'n buggy aan te schaffen en die dan in de fietskar mee te nemen. Het zijn alleen wel prijzige buggy's en ik vroeg me af of niet meer merken buggy's hebben waar je je kind vanaf 3 maanden in kunt vervoeren. Wie weet dat of heeft een andere oplossing?
Ja ik begrijp m ook niet helemaal. Ben wel erg benieuwd vind het een goede vraag. Ik weet niet eens vanaf wanneer je normaal een baby in een buggy mag doen..
geertje ik vind het een beetje flauw dat je zo reageerd ik weet op wel topic je doelt maar dit is een andere vraag en je voegt niet zoveel toe zo. @toppicstarter, volgens mij mag je na 6maand je kleine in een buggy doen dit is omdat ze voor de 6e maand het rugje nog niet sterk genoeg is.. geloof ik
Als je een buggy hebt waarbij de rugleuning helemaal plat kan dan kun je daar best voor een korte tijd een baby van 3 mnd in leggen. Zie eigenlijk niet veel verschil met de mc, volgens mij is een buggy met platte leuning dan nog beter. Maar niet alleen de dure mcLaren heeft dit hoor er zullen heus wel meer merken zijn waarbij de rugleuning helemaal plat kan.
Ik zou even informeren bij een Baby Walz of Prenatal ofzo, vaak hebben die ook een eigen merk uitvoering! Succes ermee.
ik heb toevallig 2 weken geleden een buggy gekocht bij de v&d koste me maar 40 euro en kan in 5 standen. in de papieren ervan en heb het ook nagevraagd staat dat je baby er al vanaf dag 1 in mag uiteraard niet rechtop nog. ik merk wel dat de buggy meer hobbelt tijdens het rijden maar heb er een dun dekentje onder zodat hij lekker zacht ligt en hij vind het heerlijk.
Ja, ik zal dan maar eens goed informeren. Er zijn ook buggy's met vering. Die zijn misschien ook weer geschikter dan die zonder vering. En inderdaad, in de Maxi-Cosi vindt ik haar ook helemaal niet lekker liggen. Ze ligt helemaal in een hoek. Ik heb al een keukendoek opgevouwen en in de knik gelegd omdat ik het gevoel heb dat de vulling die er normaal al in zit voor de jonge baby's niet voldoende is. Dus een buggy die helemaal plat kan lijkt me dan niet echt een probleem als je het gebruik maar beperkt. Maar dat is met een Maxi-Cosi net zo... Bedankt voor de reacties tot zover! Als er nog iemand op- of aanmerkingen heeft, hoor ik ze graag.
Ik weet wel dat je een baby vanaf ongeveer 3 maanden in een bugaboo kan leggen omdat je de zitting helemaal plat kan zetten, maarja dat is natuurlijk niet echt een buggy. Heb bij mn eerste nooit een buggie gebruikt omdat ik ze niet erg comfortabel vind, beetje hobbelig, en nu straks bij de tweede gebruik ik ook gewoon m'n vertrouwde Bugaboo. Weegt nog geen 10 kilo. Maarja, ieder zn ding. Veel succes met je keuze. Groetjes Suus
Een gewone buggy vind ik ook erg hobbelig, echt elke steentje voel je en dat is voor zijn kleintje denk ik net niet comfortabel genoeg. Wellicht is een draagdoek handig voor je?
hallo, ik gebruik ook een fietskar en heb er nu nog een draagzak in liggen. maar dit word erg zwaar. ben ook wel benieuwd welke buggy je kan gebruiken.
Dat wilde ik ook net zeggen dat het me lijkt dat het wel een stuk meer hobbelt als je je kindje alleen in de buggy legt. Dus een dekentje lijkt me geen overbodige luxe. Het is nu eenmaal zo dat je kindje met 3 maand veel kwetsbaarder is dan met 6 maanden. Als de rugleuning goed plat kan dan lijkt het me wat betreft de rug geen probleem.
Ik weet wel dat de Maxi Taxi CX helemaal plat kan, is een soort luxe buggy mét vering! Ook zit er een soort verlengstukje aan de zitting om het zit/liggedeelte te verlengen. Ook kan je er een maxi cosi op plaatsen en een dreami reiswieg. Kan wel klein opgevouwen worden dus in een fietskar moet geen probleem zijn maar is dus geen paraplu model. Heb deze buggy zelf ook, maar gebruik tóch liever mn Bugaboo, rijdt veel lekkerder die luchtbanden. Groetjes Suus
ik denk wel dat het kan hoor! ik een buggy zit wellicht niet zoveel vering in, maar anders leg je toch een of ander zacht dekentje onder je kindje om de schokken wat op te vangen. Ik ben nu sinds een week ook op zoek naar een buggy, maar ik kan geen leuke vinden. Bij V&D maar 40 euro? Is die actie nog steeds?
Ik ben niet zo fan van het gebruiken van een buggy voor hele kleintjes. Vanaf 6 mnd kan het evt wel. Ikzelf ga paxs een buggy gebruiken als de kleine zelfstandig kan zitten! Daarvoor ligt ie in de Quinny.
Een draagzak gebruiken vind ik niet fijn en Eefje vindt het zelf ook niet erg leuk heb ik het idee... Ik ben het ermee eens dat je het gebruik van een buggy voor een jonge baby moet beperken, maar ik denk dat het goed moet kunnen. Zeker als het een buggy is die helemaal plat kan en geveerd is en geschikt is voor kleinere baby's. Je moet dan denk ik wel zorgen dat je kindje een beetje 'vast' ligt en niet alle kanten op schudt met zijn/haar hoofd. Als het echt slecht zou zijn zouden ze niet in de gebruiksaanwijzing mogen zetten dat het vanaf de geboorte gebruikt kan worden lijkt mij.