Hoi meiden, Wij hebben nu een Bugaboo Cameleon en zijn er heel blij mee. Ik ben nu zwanger van ons 2e zoontje en zit enorm te twijfelen wat ik wil qua kinderwagen. Onze oudste zal precies 2 jaar zijn als zijn broertje geboren wordt en zit nu nog veel in de kinderwagen. We hebben een hond dus ik wandel veel en hij kan dat hele eind gewoon nog niet lopen. Ook is het nogal een ongeleid projectiel met veel energie, dus soms gewoon handig als ik hem even vast kan zetten in de wagen (in de supermarkt bijvoorbeeld, verder mag hij natuurlijk zoveel rennen en vliegen als hij wil) en ik vraag me af hoe goed hij straks op een eventueel meerijdplankje zou blijven zitten. Nu bedacht ik me ineens dat ik wellicht ook alleen het onderstel van de Donkey Duo zou kunnen kopen. Ik heb immers al een reiswieg en buggyzitje van Bugaboo. Dan kunnen de baby en mijn zoontje gewoon samen in de wagen mocht dat nodig zijn. Weet één van de mama's of dat mogelijk is of dat de afmetingen van de Donkey accessoires anders zijn dan van de Cameleon? Anderzijds denk ik ook; hoelang zou hij nou echt nog in de kinderwagen zitten? Koop ik straks een nieuwe wagen voor een periode van bijvoorbeeld maar een half jaar? Nou wellicht heeft iemand een antwoord of gewoon een andere tip!
Wieg en zitje van de Cameleon zijn niet hetzelfde als die van de Donkey, dus met enkel een onderstel kun je niks, helaas! Donkey heeft een smaller wieg-/zitjesframe dan Cameleon. Hier de Donkey, aangeschaft toen mijn jongste was geboren en ik mijn neefje op ging vangen (schelen nog geen half jaar). Ideaal! Maar mijn oudste - 2,5 jaar toen de jongste werd geboren - heeft er nooit in gezeten. Wel op het meerijdplankje gestaan. Met 2jr zou ik denk ik toch voor Cameleon + meerijdplankje gaan ipv de Donkey.
Inderdaad wieg en buggy zitje van de donkey heeft andere maten. Wij hadden de donkey aangeschaft toen ik zwanger was van de 2de (ze schelen 12 maanden met elkaar, dus was echt nodig). Mijn oudste ging uit de donkey en op het meerijdplankje met 2 jaar & 2 maanden. Nu zwanger van de 3de en mijn jongste zal ook bijna/net 2 zijn als ze geboren word. Het is dat wij de donkey al hebben, maar ik zou hem in jouw geval niet aanschaffen denk ik. Ik zou gaan voor een meerijdplankje of een draagdoek/draagzak voor de baby.
Precies, ik zou eerder nog een frame voor de Cameleon los erbij kopen zodat je makkelijk tussen stoeltje en reiswieg kan wisselen. Dan kan de oudste soms op het plankje, baby in reiswieg. En op momenten dat plankje niet gaat, bv omdat het gewoon te lang staan is of te veel afleiding ofzo, zet je het stoeltje erop, oudste daarin en baby in draagdoek. Uiteindelijk deed ik dat met de Donkey dus ook; neefje in de reiswieg, mijn oudste op plankje, jongste in draagdoek. Achteraf had ik 't ook met de Cameleon gered. Ze hebben er best vaak wel samen in gezeten hoor, maar noodzakelijk was het eigenlijk niet (ik ving hem 4 dagen op per week, en we gingen dan sowieso altijd wandelen). Máár de Donkey is echt súper, dus mocht je daar toch voor kiezen, dan krijg je geen spijt. Wij gebruiken 'm nu in mono-stand nog bijna dagelijks en ik vind 'm echt heel fijn. Wij verkochten de Cameleon en kregen daar echt nog een mooi bedrag voor, tzt verwacht ik dat de Donkey ook echt nog prima zal verkopen.
Ik had al zo'n vermoeden dat de maten anders zijn, bedankt voor jullie bevestiging! Ik heb mijn zoontje veel gedragen in draagdoek en draagzak, dus ik ga er maar vanuit dat ik dat deze keer ook ga doen en dat mijn oudste dan nog zo nodig in de kinderwagen kan. En dan maar veel oefenen op het meerijdplankje en hopen dat hij dat straks heel leuk vindt! Bedankt voor jullie reacties in elk geval!
Stel dat je oudste nog niet zo ver kan lopen, kun je ook op internet hele mooie constructies vinden om een stoeltje (fietsstoeltje) op een meerijdplankje te maken.