Bij mij voorop staat dat materiële zaken mij nog veel minder doen en zeker dat ik mijn kinderen zo wil opvoeden dat zij tevreden zijn met alles. Was gewoon benieuwd naar hoe mensen dat dan zien bijv 1 lievelingsnichtje die zeg maar 50 krijgt en je te drukke neefje dan misschien maar voor 20. Of neefje vraagt allemaal dure dingen en andere neefje is heel bescheiden. Misschien slechte voorbeelden hoor zelf geef ik ze ongeveer allemaal hetzelfde. Fijn dat jouw kids het niet uitmaakt. Was gewoon benieuwd hoe dat dan bedacht word.
Dat zou het ‘moeten’ zijn, maar zo voelt het vaak niet. Bij kerst zijn we er om deze reden ook mee gestopt en onze eigen verjaardagen gaan we ook niet meer/anders vieren is het plan.
Ik vind dat een kind verwend is wanneer hij denkt alles te krijgen. Niet omdat het veel krijgt. Ik heb ook altijd materiëel alles van m’n ouders gekregen, maar als ik een keer iets niet kreeg vond ik dit prima. Een vriendin van mij daarentegen kon vroeger boos worden als ze iets niet kreeg, dan ben je wat mij betreft verwend: als je verwacht dat je het krijgt. Bijv beginnen te huilen omdat het cadeau niet duur genoeg is.
Ben ik met je eens hoor. Alleen hier doen ze geen moeite voor een cadeau en geeft iedereen elkaar geld. Om die reden zijn ze toen gestopt met elkaar iets (geld dus) geven. (is mijn schoonfamilie)
Geld geven we niet. Meestal bos bloemen, flesje wijn of een leuke social deal. Voor mijn neefjes ieder voor 10€ cadeautje. Zien ze alleen met verjaardag, wat niet aan ons ligt, dus voel me niet geroepen meer uit te geven. Binnenkort komt er kleintje bij. Die zal wel wat meer krijgen. Precies moet ik nog zien. Vriendinnetjes van dochter allemaal tussen 10€ en 12,50€.
Wij doen niet aan vaste bedragen... Het enige wat mij echt best wel op valt, waarom wordt er vaak gezegd, van mijn man's zijn kant doen we niks. Mijn familie krijgt ...... Is de familie van je man dan te min ofzo? Hoe werkt dat.
Ik ook, maar dan snap ik ook de andere topics beter waarin mensen zeggen dat ze liever geld voor de kinderen krijgen. Want voor dit soort bedragen koop je echt allemaal kleine dingetjes wat kastvulling word (uitzonderingen daargelaten).
Hier krijgt schoonvader ook minder dan mijn eigen ouders. Niet om hem te pesten, maar mijn man verzint nooit wat waardoor het altijd iets van parfum, kleding of trakteren op een etentje word. En voor mijn ouders weet ik altijd leuke kado's te verzinnen waar ik ze blij mee kan maken.
Ik verzin cadeaus voor beide kanten. Anders wordt het ook altijd een gênant last minute cadeau voor de schoonfamilie...
Ik zou het wel willen verzinnen maar mijn schoonvader hecht niets aan materiele zaken. En daarnaast spreek ik hem haast nooit. Lieve man maar sinds hij 15 jaar geleden gescheiden is van man zijn moeder is hij echt een nieuw leven begonnen. Elk weekend op stap met vrienden, visite hier, visite daar, veel daten via dating sites. Beetje 2e jeugd waardoor hij weinig tijd heeft voor ons. En dat vinden wij niet erg, we zijn juist blij dat hij zelf voor zijn eigen geluk zorgt maar dat maakt het wel heel lastig iets leuks te verzinnen waar we hem echt blij mee kunnen maken.
Volwassen doen we in principe niets, tenzij ik toevallig mee krijg dat iemand iets nodig heeft, dan kopen we het vaak voor de verjaardag. Dit jaar bijv een BBQ voor mn schoonvader gekocht. En voor mijn moeder een paar simpele koffie kopjes die ze wilde hebben. Zwager en schoonzus geven we niets. De kinderen max €20 per kind. Onze eigen zoon krijgt sinds vorig jaar geld en dit vragen we dan vaak ook aan de rest, zodat hij zelf iets groots kan kopen. Hij komt namelijk om in de speelgoed en vindt het zonde als mensen iets kopen waar amper mee gespeeld wordt. Vorig jaar heeft hij al zijn geld bij elkaar gelegd en een tablet van gekocht.
Ouders 50 euro Broers/zussen 25 euro Neefjes/nichtjes rond de 15 Ooms/tantes ook rond de 15 Wij hebben niet echt een goede band ook.
Hier zie je dat verschil duidelijk. Onze dochter krijgt iets voor 20 euro en de ander krijgt iets van 45 euro omdat ze peettante is van dat kind. ( onze kids hebben geen peettante of oom ) zullen dus altijd minder krijgen? Ik hoop het niet, Zou dat erg triest vinden. Neefjes en nichtjes zou ik gelijk houden.
De bedragen variëren inderdaad heel erg. Ik zelf vind cadeaus onzin. Ik vind het al leuk als je komt. Aan mijn kant van de familie doen we er niet aan. ( behalve bij de kids ) En aan de andere kant van de familie kan het niet op, hoe groter en duurder hoe beter. Vandaar dat wij daar altijd een discussie over hebben.
Jammer is dat. Mij gaat het ook niet om de cadeaus maar wel dat kinderen gelijkwaardig worden behandeld. Ik kan mijn nichtje niet iets voor 20 geven en mn andere nichtje uit hetzelfde gezin voor 50 vind dat echt krom. Wil ze allemaal gelijkwaardig behandelen.
Ouders €20,- Broers/zussen niks, gaan wel koffie met gebak doen bij de jarige maar geen kadootjes Neefjes/nichtjes (kinderen v broers/zussen) €5,-
Verjaardagen €15 voor neefjes/nichtjes Eigen kind ongeveer €50. Volwassenen vieren alleen jubileum jaren en dan doen we €15 Sint €5 per kind (wordt aan de ouders gegegeven en die haalt 1 cadeau van alle ooms en tantes.) Volwassenen doen niet aan sinterklaas. Budget sinterklaas €50-75 euro verdeeld in 3 of 4 cadeaus. Kerst vieren we niet als familie bij elkaar maar hebben we ongeveer €30 euro per kind. Zo blijft het voor iedereen leuk en is de ene niet aan het pronken en de andere in alle bochten aan het wringen, omdat ze eigenlijk niet rond komen.
Maakt mij niet uit wie het is, maar probeer rond een 10tje te zitten. Al vind ik iets fantastisch vind wat goedkoper is laat ik het zo en als ik iets vind wat net iets duurder is dan is het ook te, maar meestal niet meer dan 15euro tenzij het echt een bijzondere gelegenheid is.
Wij doen voor ouders en schoonouders 20 euro Alle andere familie en vrienden 10 euro. Geen onderscheid eigen/aangetrouwde familie Kinderen van beste vrienden 15 euro Eigen kind, verschilt per verjaardag. Krijgt gedurende het jaar regelmatig wat