Ik kan er altijd wel een lolletje meemaken... Zeker de telefonische verkopers... Laatst iemand aan de telefoon om boxershorts te verkopen aan me.. En ik was de gelukkige want kreeg gratis pakket: sorry maar mijn man draagt geen ondergoed... En aan de deur voor stroom en gas.. Kan goedkoper: ik zeg dan altijd: ik betaal graag teveel.. Laatst een jongen die toen ook aparte reactie had.. Dus ik zei Je kunt het Zien, ik kan het lijden om teveel teveel te betalen 😉 Waarop hij zegt: dat valt toch wel mee mevrouw... (Woon in een simpel rijtjeshuis) En bedankt he knul 😉
Wij hebben een keer een oxxio verkoper gehad die "lul" in onze brievenbus kraste nadat mijn man hem vriendelijk maar resoluut de deur had gewezen.
Ik heb een keer een verkoper van de leesmap aan de deur gehad 3 jaar terug denk ik. Toen ik vertelde geen interesse te hebben in vaste abonnementen en de tijdschriften die ik lees wel in de winkel koop werd hij heel boos. Zette zijn voet tussen de deur en begon dag hij het niet leuk vond dat ik hem geen inkomsten gunde en als iedereen dat zou doen hij werkeloos zou worden. Ik heb toen gebluft dat mijn man elk moment thuis kon komen en dat als hij hem daar zag met zijn voet tussen onze deur dat hij waarschijnlijk niet lopend de straat meer kon verlaten droop hij af. Ben er echt van geschrokken en heb nog steeds spijt dat ik zijn baas toen Niet heb gebeld om een klacht in te dienen!
Na de vervelende ervaringen met budget energie die 2 keer op 1 dag langs zijn geweest en echt heel vervelend waren, hebben we een sticker. Heel erg fijn! Jehova's bellen nu ook niet meer aan. Wat een rust! Zeker als ik hoor dat ze dus de wijk in zijn gegaan. Waar ik woon is nogal een klein gat, maar de jehova's en de verkopers kunnen die erg goed vinden.
De man wilde haar een hand geven en zij gaf als antwoord 'nee, dat hoeft niet' dat komt bij mij ( net zoals bij die man blijkbaar ) over alsof ze dus de hand bedoelde. Dus nee ze zei niet dat ze geen interesse had Anyway, TS je hebt tegenwoordig ook van die handige stickers/bordjes of weet ik veel wat waarom staat dat je geen interesse hebt in deur verkopers. Misschien een idee om dat op te hangen?
Goed ingespeelt op de reactie die ze gaf. Mijn hemel zeg wat een zuur pruimen tegenwoordig. Mensen die deur dicht gooien of gewoon helemaal niet open doen. Dat je deur verkopers niet fijn vind dat snap ik maar waarom dan zo asociaal doen? Is toch nergens voor nodig?
Nou idd. Al zou de verkoper gedacht hebben dat het om het handen schudden ging dan had ie zich daar bv ook gewoon bij neer kunnen leggen. Met zo'n brutale opmerking maak je echt geen nieuwe klanten. Onfatsoenlijk is wanneer iemand voor je deur staat en blijft doordrammen nadat je duidelijk hebt laten weten geen interesse te hebben en je daarbij ook nog eens op de vingers tikt wanneer het gesprek niet gaat zoals ze graag zouden willen.
Ik vind dat handje geven echt belachelijk. Beetje een band opbouwen of zo. Ik wil helemaal geen hand geven, maar probeer dat maar eens netjes aan te geven. Ik blijf verder netjes en geen beleefd aan dat ik blij ben waar ik zit en niks anders hoef. Fijne avond verder en succes. De deur smijt ik noet dicht, of ze moeten echt onbeschoft worden. Dan misschien wel
De vreemdste (en meest onbeschofte) vraag die ik heb gehad was "hoeveel verdient u dan dat u geen 10tje per maand wilt missen aan goede doel X?" Meneer weigerde te begrijpen dat ik dat privé vind en niet aan iedereen die langs mijn deur komt mijn inkomen ga vertellen. Sindsdien een sticker en nergens meer last van gehad.
Dan ga je toch geen brutale opmerkingen daarover maken?? Dan begin je gewoon met je praatje. Geen hand willen geven is echt niet vreemd bij een vreemde die aan de deur komt. Bovendien is het ook altijd overduidelijk waar ze voor komen en had ie dus echt wel kunnen snappen dat het niet om de hand ging maar om wat ie kwam doen.
Dat heb ik nu nog soms.. Zo vreselijk irritant.. omdat ik een vrouw ben kan ik het niet afhandelen? Ik wijs ze er altijd op dat ik dergelijke zaken af hand en ze nu wel weg mogen gaan. Ik kan een boek schrijven over verkopers.. Vreselijk..
Maar waarom is de deur niet open doen aso? Ik kan niet zien we er voor de deur staat aangezien wij daar geen raam naast hebben. Ik ben vaak alleen thuis dus nee ik doe niet open. Zijn veel woningovervallen tegenwoordig dus ik kijk wel 10x uit. Hadden ze maar een beroep moeten leren😂😂😂
Ik vind er niks onfatsoenlijks aan om de hand van een compleet onbekende man af te slaan aan de deur. Ik vind het onfatsoenlijk dat hij meent haar onfatsoenlijk te mogen noemen.
Zolang het niet onder etenstijd is, ga ik graag het gesprek aan, laat ze helemaal uitpraten, stel wat vragen en ga dan in de aanval.. Dat waarderen ze ook niet zo erg! Ik bedoel waarom kom je aan mijn deur? Bij mijn huis? Zogenaamd mij een mooi bod doen en achteraf moeten bijbetalen? Brr nee hoor
ik zeg dan gewoon bot 'nee' wilt u dan geen arme dieren redden? nee. wilt u dan niet besparen op elektrisch? nee. (op mijn werk: ) wilt u dan geen nieuwe klanten? nee. meestal houden ze dan wel op.
Me! Voor kinderen met (weet ik niet meer ) Anyway Nee ik heb geen interesse. "Dus u heeft niks over voor de arme/zieke kinderen?" "ja wel hoor, maar niet op deze manier DOEI!"