hallo allemaal!! Ik ben nu 5 weken en 5 dagen zwanger en ik heb sinds gisteren. bruine afscheiding. Ik dacht ohhh nu gaat het mis!!! Ik ben een beetje aan het lezen op internet en kan dit met 5 weken nog een "innestelingsbloeding" zijn????? Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook bruine afscheiding gehad in het hele begin. Maar dat was echt veel eerder volgens mij. En een innesteling is toch ook allang geweest met 5 weken????? Herkent iemand dit?? Ik heb a.s vrijdag een echo maar dat is zo lang wachten nog! Zolang het geen helder bloed is moet ik me geen zorgen maken zij de assistente. Maar dat doe je toch wel natuurlijk.
Ik heb rond de 6 weken ook wat bruine afscheiding gehad, schrok me rot gezien mijn eerdere miskraam. Mijn gynaecoloog vertelde me dat dit redelijk vaak voorkomt omdat de baarmoeder zich aan het klaarmaken is en zich als het ware van alle 'troep' ontdoet. Zolang het geen helderrood bloed was dat gepaard ging met buikkrampen was er geen reden tot paniek volgens hem.
Ik heb tussen week 5 en 6 ook een week bruine afscheiding gehad en zelfs wat roze.. In het ziekenhuis gaven ze me er niet echt een verklaring voor en het kon 2 kanten op, een paar dagen erna had ik toch een mooi kloppend hartje.. Hoop dat de tijd wat snel voorbij gaat voor je..
Ik heb nu en tijdens mn vorige zwangerschap de eerste weken af en toen bruin bloedverlies gehad, en rond NOD beide keren helderrood. Hier dus (vooralsnog) geen slecht teken, hoop het voor jou ook!
Kan best nog van de innesteling zijn. Of idd je baarmoeder die aan het ¨opruimen¨ is.. Heb je gemeenschap gehad? Daar kan je ook wel eens bruin of bloedverlies van krijgen.. Had het deze zwangerschap ook namelijk..
ahhh dankjewel voor jullie reacties. Stelt me echt beetje gerust! <3 Gelukkig komt het vaker voor. Ben zo blij als ik de 12 weken straks mag aantikken. Jeetje wat onzeker allemaal. Eerst of je wel zwanger kan worden ja of nee en als je zwanger bent gaat het gewoon verder, ben ik bang 9 maanden! Maar het is het waard!!! Ben 38 en ben al super blij dat het zo snel is "gelukt"
bruine afscheiding is vaak OK. Ik heb het zelf ook gehad. Dus echo... en het hartje klopte fanatiek. Helaas sinds vandaag hier helder rood bloedverlies, en dat is toch wel even wat anders.. zo dus weer voor echo. de verloskundige heeft ons uitgelegd dat bruin bloedverlies bloed is wat al enige tijd "onderweg is"om naar buiten te komen. Kan een haarvaatje zijn geweest, oud innestel bloed , en baar moeder en vagina bestaan uit verschillende soorten weefsel. Op de overgang van de weefsels ontstaat nog wel eens een klein wondje, en dat kan ook dat bruine bloed geven.... STerkte met wachten... Hier duren de 3 uur al lang voor ik zo terecht kan.
Had ook bruinverlies rond 4 weken en een week lang. Ik dacht: wanneer zet die menstruatie door? Bleek ik dus zwanger te zijn. Nu 7 weken en het hartje al zien knipperen bij een hele vroege echo. Dus het hoeft niks te betekenen. Helder rood bloedverlies is meestal een minder goed teken zei de verloskundige!
Ik heb tot zo'n week of 7 last gehad van bruine afscheiding. Hoeft echt niets te betekenen. Waarschijnlijk heeft het met je doorbloeding daar te maken, is allemaal wat gevoeliger
Met 5 weken is dit niet meer van innesteling, maar het hoeft niet perse slecht nieuws te betekenen, dat klopt. Zolang je geen helder rood verlies hebt en geen krampen dan hoeft het niet fout te gaan. Maar garanties geven ze niet helaas. Wij hadden met 8 weken net de familie verteld zwanger te zijn van een tweeling. Toen die avond kreeg ik roze bruin achtig slijm verlies. Helemaal in tranen natuurlijk maar de verloskundige zei "Geen rood is nog hoop, een echo heeft nu geen nut want een kloppend hartje is geen garantie dat het niet vanavond alsnog mis gaat" Nu ben ik 22.5 en heb alleen rond 8 weken een paar dagen die afscheiding gehad.