De titel zegt het al. Ik zoek een broek voor zwemles. Mijn zoon is 7 en is bezig voor zijn A. Daarvoor heb ik moeite moeten doen om een broek te vinden die aan de kledingeis voldoet: met knoop en rits en tot over de knie. Gelukkig had ik die nog in de kast. Maar nu hoop ik dat hij volgende maand mag afzwemmen. En dan dus door voor zijn B. Dan moet hij een lange broek aan. Hij heeft nu alleen naar spijkerbroeken die passen. Ik moet eigenlijk een dunne broek hebben. Meer een zomerbroek denk ik, maar ja die hebben ze nu niet in de winkels Waar kan ik een goedkope dunne broek (maat 128/134) vinden?
Wat voor soort diploma is het? Hier moest a ook met een lange broek. Gewoon een dunne broek aanschaffen. Ik zou H&m proberen, of c&a, action. De wat ‘slechtere merk’-winkels zeg maar
Ik heb afgelopen maand bij de h&m een dunne chino gekocht voor 2,99 in de sale. Is de moeite waard om daar te kijken aangezien het zomerspul in de uitverkoop was laatst. Misschien is er nog wat.
Zit je niet op fb? Hier een levendige handel in regenjassen en andere zwemkleding. Onze zoon heeft zijn spullen ook weer doorgegeven aan een vriendje een klas lager. Spijkerbroek is geen aanrader,sommige scholen accepteren ook pyjamabroeken.
Spijkerbroek!!! Hij zal in de winter niet met zijn pyama broek in de sloot vallen. Hier altijd zo realistisch mogelijk gedaan. Hij loopt altijd in spijkerbroeken dus die ook aan.
Krijgt hij die ook uit? Mijn zoon had een gewone broek aan van katoen. Draagt hij in de winter ook gewoon. Pyjama broek verbaasden we ons over met afzwemmen dat dat werd goedgekeurd.
Ik zou gewoon eens vragen op school bijv, waarschijnlijk zat kinderen die al hebben gezwommen die kleding ervoor hebben liggen.
Aan die winkels zat ik ook al te denken. Maar die zitten niet heel erg dicht in de buurt (ik woon in een dorp) en dan speciaal alleen voor zo'n broek op stap vind ik ook zo wat. Maar ben bang dat het toch zal moeten. Ik weet zeker dat een pyjama broek niet zal mogen. Want die hebben geen knoop en rits. Zijn dunne joggingbroek werd om die reden ook afgekeurd. Nee ik heb geen Facebook. Spijkerbroek zie ik niet zo zitten eigenlijk. Snap wel dat dat het meest realistisch is, maar die krijgt hij nooit meer uit vrees ik.
Tuurlijk krijgt hij die uit hier bijna allemaal in spijkerbroek omdat het moet. 90 kindjes voor a en b en iedereen moest hem zelf uit doen. Was geen probleem. En anders oefenen onder de douche!!!!
Hier mogen spijkerbroeken en pyjama's niet. Ze zwemmen hier een aantal weken een deel van de les in lange kleding. En een spijkerbroek krijgen ze zeer lastig zelf uit. Het kost gewoon te vtveel tijd. Hier een zomerbroek of joggingbroek. Het gaat erom dat er iets om de benen hebben en het zwaarder is om te zwemmen. Verder heb ik plastic waterschoenen en dus ook geen gewone gympen of schoenen. Tijdens de zwemles zwemmen ze langere tijd grotere afstanden in het water. Ook doen ze hier bijzondere verrichtingen in het water. Als je kind er echt in zou vallen neem ik aan dat die zal proberen zo snel mogelijk naar de kant te komen.
Ik zou als ik dit lees bij zwembad vragen wat zij willen. Hier mochten waterschoenen echt niet namelijk. Dus zo te zien verschilt de eis heel erg!
Hier is de eis bij A en B: lange broek met zakken. Onze dochter zwemt met een joggingbroekje. Er zijn inderdaad ook kinderen met zo'n zomerbroekje. Dat zwemt vast gemakkelijker maar ja, dat is meestal niet de broek waarmee je in het water valt. En schoenen met een harde zool, alle kinderen zwemmen hier met waterschoentjes. Surfschoentjes mag hier niet.
Ik heb het nagevraagd en waterschoenen moeten ivm hygiëne. Gewone zomerschoenen of gympen zijn zeer onhygiënisch omdat er straatvuil in zit. Sufschoenen gaan te snel uit en zijn zwaarder aan de voeten. Daarnaast blijft hier makkelijker zand of viezigheid inzitten. Hier hebben broeken ook bij voorkeur zakken. En (regen) jassen moeten een capuchon hebben.
Hier moeten ze voor A ook een lange broek, geen dunne, liefst een spijkerbroek (en dan weer het liefst geen skinny-model ivm uittrekken ). Bij afzwemmen staat er wel hulp langs de kanten voor als kinderen écht lopennte worstelen, maar was nu bij A niet nodig. Ze leren tijdens de lessen ook handige manieren om natte, zware kleding zsm uit te krijgen. En hier ook juist géén waterschoenen maar ‘t liefst sport-/gymschoenen. Dochter zwom met oude gymschoentjes, waarmee ze dus nooit buiten heeft gelopen. Zwembad heeft er ook een rekje mee voor als er toch kinderen met waterschoenen komen.
Onze dochter mag volgende week voor haar a diploma en moet een lange spijkerbroek aan met zakken en rits, shirt lange mouwen en sportschoenen. Mocht je een dunne broek zoeken dan kan je bij de kringloop kijken of bij zeeman. Daar zag ik van de week nog vrij dunne broekeb